  • 61. Data: 2022-06-01 11:46:04
    Temat: Re: 'Nie powinno się oferować kredytów To produkt spekulacyjny'
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 31 May 2022 23:01:04 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > I za karę musieli kupować kamienice?

    Tak, bo działki już były sprzedane za ułamek ceny i przepisane na żonę.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 62. Data: 2022-06-02 11:22:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 1 Jun 2022 01:28:27 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > A to jakaś nowość?
    > Ile kamienic w DC ma właścicieli innych niż ziemia, na której stoją?

    Od dluzszego czasu tak sie nie da, ale wczesniej bylo mozliwe.

    Zaraz, a co z "wieczystym użytkowaniem" - skasowali ?

    > Zresztą jak się pojawiły kamienice (nie chodzi tu o czasy króla -
    > jak również "miasto nad Wisłą" - nie Kluczbork - "który zostawił
    > Polskę murowaną" - bo jak zostawiał, umierając na zakażenie przy
    > złamaniu nogi po upadku z konia na polowaniu, to w Polsce była
    > zawrotna ilość ok. tysiąca murowanych budynków)

    A nie chodzilo w tej "Polsce murowanej" o zamki obronne?

    > , to pewnie już i
    > ziemię mogli kupować - lub wykorzystali (a może nawet wymyślili)

    Nie mogli kupowac ziemi uprawnej - tylko szlachta mogla.
    Ale miasta sie rządzily wlasnymi prawami.

    > sławetną instytucję "słupa".

    "przystąpienie do herbu" ? Nie, jakies inne slowo to chyba bylo.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Adopcja_herbowa
    Zakazana od 1616

    https://zpe.gov.pl/a/przeczytaj/DoQvzZvBU
    http://www.instytut-genealogii.com.pl/index.php?mod=
    artykuly&id=2&itemid=92

    > O ciekawym wykorzystanie "słupa" ostatnio przeczytałem:
    > "Przeprowadziłam się z chłopakiem do mieszkania, za którego wynajem
    > on płaci. Sęk w tym, że mieszkanie jest moje, kupione na kredyt.
    > Dogadałam się z sąsiadką, że będzie co miesiąc wpadać "po kasę" -
    > no i w ten sposób chłopak spłaca kredyt na moje mieszkanie." ;>

    Madra dziewczyna? ale co bedzie jak sie wyda? :-)

    Tylko ... nic nowego?
    Wroclaw sprzedal budynek w ktorym był urzad miasta,
    natychmiast go wylizingowal od banku,
    i za 30 lat znow bedzie mial na wlasnosc.

    J.

  • 63. Data: 2022-06-10 00:27:55
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 21.05.2022 o 11:35, Krzysztof Halasa pisze:

    > W równoległej rzeczywistości chyba.
    > Bo w tej mojej, wiesz, to biedni płacą VAT i podatek zdrowotny (nazywany
    > dla niepoznaki "ubezpieczeniem", chociaż nie ma żadnych cech
    > ubezpieczenia).
    >
    > Biedni, w odróżnieniu od bogatych, nie płacą praktycznie podatku
    > dochodowego, nie płacą podatków (rzekomo) "luksusowych", i często sporo
    > dostają od państwa.

    > Nie mówię że nie, ale mam nadzieje, że nie utożsamiasz takiej osoby
    > z kimś bogatym?

    Jest to osoba jeżeli nie bogata, to przynajmniej nie biedna w
    odróżnieniu od osoby, która nie posiada nieruchomości. Leszek
    Balcerowicz wbijał młotkiem do polskich łbów, że kapitalizm nie polega
    na tym, że biedni mają pomagać bogatym, ani na tym, że bogaci mają
    pomagać biednym. Uczył mądrze, że kapitalizm polega na tym, że ci,
    którzy chcieli być bogaci i im się udało, są bogaci, a ci którzy nie
    chcieli być bogaci, albo chcieli, ale im się nie udało - ci nie są
    bogaci. Tymczasem Balcerowicz musiał odejść, a pojawiła się nowa
    koncepcja - bogaci mają być ci, którym się nie udało, a zapłacić za to
    ma reszta.

  • 64. Data: 2022-06-10 00:31:23
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 20.05.2022 o 22:01, Arek pisze:
    > Użytkownik "_Master_" <M...@...pl> napisał w wiadomości

    > Przy takiej szalonej polityce monetarnej NBP i finansowej rządu(-ów)
    > wieloletni kredyt o stałej stopie musiałby być wysoki. Żadna
    > konkurencja tu nie pomoże.
    > I jeszcze sytuacja międzynarodowa, w której obrywają mniej
    > poważne waluty.

    Ale o jaką właściwie politykę chodzi?
    Zawsze jest tak, że są tacy, co krzyczą, że źle robi, bo stopy podnosi i
    tacy, co krzyczą, że za mało podnosi. Wiara w to, że jest taka stopa %,
    która zadowoli jednych i drugich, jest wiarą podobną do wiary w
    niepokalane poczęcie.

  • 65. Data: 2022-06-13 20:13:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Poldek <p...@i...eu> writes:

> [...]
    > bogaci. Tymczasem Balcerowicz musiał odejść, a pojawiła się nowa
    > koncepcja - bogaci mają być ci, którym się nie udało, a zapłacić za to

    O, to znaczące uproszczenie i moim zdaniem skrzywienie.
    Bogaci rzeczywiście mają być ci, którym się najczęściej nie udało, ale
    to jest najmniej istotna cześć korelacji, i nie ma tu związku
    przyczynowo - skutkowego.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 66. Data: 2022-06-17 10:15:40