eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki'Nie powinno się oferować kredytów To produkt spekulacyjny' › Re: 'Nie powinno się oferować kredytów To produkt spekulacyjny'
    From: Poldek <p...@i...eu>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: 'Nie powinno się oferować kredytów To produkt spekulacyjny'
    Date: Fri, 10 Jun 2022 00:27:55 +0200

    W dniu 21.05.2022 o 11:35, Krzysztof Halasa pisze:

    > W równoległej rzeczywistości chyba.
    > Bo w tej mojej, wiesz, to biedni płacą VAT i podatek zdrowotny (nazywany
    > dla niepoznaki "ubezpieczeniem", chociaż nie ma żadnych cech
    > ubezpieczenia).
    >
    > Biedni, w odróżnieniu od bogatych, nie płacą praktycznie podatku
    > dochodowego, nie płacą podatków (rzekomo) "luksusowych", i często sporo
    > dostają od państwa.

    > Nie mówię że nie, ale mam nadzieje, że nie utożsamiasz takiej osoby
    > z kimś bogatym?

    Jest to osoba jeżeli nie bogata, to przynajmniej nie biedna w
    odróżnieniu od osoby, która nie posiada nieruchomości. Leszek
    Balcerowicz wbijał młotkiem do polskich łbów, że kapitalizm nie polega
    na tym, że biedni mają pomagać bogatym, ani na tym, że bogaci mają
    pomagać biednym. Uczył mądrze, że kapitalizm polega na tym, że ci,
    którzy chcieli być bogaci i im się udało, są bogaci, a ci którzy nie
    chcieli być bogaci, albo chcieli, ale im się nie udało - ci nie są
    bogaci. Tymczasem Balcerowicz musiał odejść, a pojawiła się nowa
    koncepcja - bogaci mają być ci, którym się nie udało, a zapłacić za to
    ma reszta.