eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki'Nie powinno się oferować kredytów To produkt spekulacyjny' › Re: 'Nie powinno się oferować kredytów To produkt spekulacyjny'
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: 'Nie powinno się oferować kredytów To produkt spekulacyjny'
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <9wvvijgevr06$.wxg0fkppg1xc$.dlg@40tude.net>
    <62968211$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    Date: Thu, 2 Jun 2022 11:22:21 +0200

    On Wed, 1 Jun 2022 01:28:27 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > A to jakaś nowość?
    > Ile kamienic w DC ma właścicieli innych niż ziemia, na której stoją?

    Od dluzszego czasu tak sie nie da, ale wczesniej bylo mozliwe.

    Zaraz, a co z "wieczystym użytkowaniem" - skasowali ?

    > Zresztą jak się pojawiły kamienice (nie chodzi tu o czasy króla -
    > jak również "miasto nad Wisłą" - nie Kluczbork - "który zostawił
    > Polskę murowaną" - bo jak zostawiał, umierając na zakażenie przy
    > złamaniu nogi po upadku z konia na polowaniu, to w Polsce była
    > zawrotna ilość ok. tysiąca murowanych budynków)

    A nie chodzilo w tej "Polsce murowanej" o zamki obronne?

    > , to pewnie już i
    > ziemię mogli kupować - lub wykorzystali (a może nawet wymyślili)

    Nie mogli kupowac ziemi uprawnej - tylko szlachta mogla.
    Ale miasta sie rządzily wlasnymi prawami.

    > sławetną instytucję "słupa".

    "przystąpienie do herbu" ? Nie, jakies inne slowo to chyba bylo.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Adopcja_herbowa
    Zakazana od 1616

    https://zpe.gov.pl/a/przeczytaj/DoQvzZvBU
    http://www.instytut-genealogii.com.pl/index.php?mod=
    artykuly&id=2&itemid=92

    > O ciekawym wykorzystanie "słupa" ostatnio przeczytałem:
    > "Przeprowadziłam się z chłopakiem do mieszkania, za którego wynajem
    > on płaci. Sęk w tym, że mieszkanie jest moje, kupione na kredyt.
    > Dogadałam się z sąsiadką, że będzie co miesiąc wpadać "po kasę" -
    > no i w ten sposób chłopak spłaca kredyt na moje mieszkanie." ;>

    Madra dziewczyna? ale co bedzie jak sie wyda? :-)

    Tylko ... nic nowego?
    Wroclaw sprzedal budynek w ktorym był urzad miasta,
    natychmiast go wylizingowal od banku,
    i za 30 lat znow bedzie mial na wlasnosc.

    J.