  • 1. Data: 2022-05-16 11:56:43
    Temat: Oprocentowanie kont/lokat w euro
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Są jakieś rozsądne miejsca do przechowywania EUR? Ostatnio "dzieje się" coś z
    oprocentowaniem PLN, ale od czasu, gdy Aion obniżył EUR do 0,05% to nie wiem, gdzie
    trzymać ...

    witrak()

  • 2. Data: 2022-05-16 12:51:16
    Temat: Re: Oprocentowanie kont/lokat w euro
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 16 maja 2022 o 11:56:45 UTC+2 witrak() napisał(a):
    > Są jakieś rozsądne miejsca do przechowywania EUR? Ostatnio "dzieje się" coś z
    oprocentowaniem PLN, ale od czasu, gdy Aion obniżył EUR do 0,05% to nie wiem, gdzie
    trzymać ...

    EUR w bezpiecznym miejscu (przynajmniej połowę poza polskim systemem bankowym).
    Na zysk nie licz, ciesz się, że nie masz ujemnego % - bo przy depozytowej EBC -0,50%
    nie poradzisz.
    Ew. część zamień na $, choć na dzień dzisiejszy to będzie strata, ale nie sądzę, by
    eurodolar
    powrócił do 1,2 - no chyba że w końcu EBC podniesie stopy, bo w USA podniesione i na
    depo dolarowych
    jakiś % można znaleźć - choć wadę jest to, że dużo trudniej znaleźć miejsce do
    trzymanie poza PL.