  • 51. Data: 2022-05-23 00:31:46
    Temat: Re: 'Nie powinno się oferować kredytów To produkt spekulacyjny'
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2022-05-18 o 20:54, Poldek pisze:
    > Jeszcze zobaczymy, kto na tym najlepiej wyjdzie. Bo coś mi się zdaje, ze
    > największą pomoc państwa dostaną te największe cwaniaki, co pokupowały
    > po 8 mieszkań w kredycie ponad 100%. Za pomoc płacą ci, co nie kupili w
    > ogóle i wynajmują od tych co dostaną pomoc, jako kredytobiorcy w trudnej
    > sytuacji :-)

    Cwaniaki pomocy nie dostaną tylko ludzie z bardzo małą średnią dochodów,
    czyli ludzie biedni. Niestety, tę pomoc po jakimś czasie będą musieli
    zwrócić! Taka to do kitu pomoc.

    --
    animka

  • 52. Data: 2022-05-23 14:30:52
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-05-23 o 00:31, Animka pisze:

    > Cwaniaki pomocy nie dostaną tylko ludzie z bardzo małą średnią dochodów,
    > czyli ludzie biedni. Niestety, tę pomoc po jakimś czasie będą musieli
    > zwrócić! Taka to do kitu pomoc.

    Jeśli pomoc będzie polegała na wstawieniu czegoś innego, niższego za
    WIBOR (jak gdzieś słyszałem) to będzie ta podmianka uzależniona od
    średniej dochodów?
    Nie widzę takiej możliwości.
    P.G.

  • 53. Data: 2022-05-23 15:00:18
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2022-05-23 o 14:30, Piotr Gałka pisze:

    > Jeśli pomoc będzie polegała na wstawieniu czegoś innego, niższego za
    > WIBOR (jak gdzieś słyszałem) to będzie ta podmianka uzależniona od
    > średniej dochodów?
    > Nie widzę takiej możliwości.

    Przeczytaj sobie:
    https://www.totalmoney.pl/artykuly/tarcza-dla-kredyt
    obiorcow-pomoc-rzadu-w-splacie-kredytow-hipotecznych

    --
    animka

  • 54. Data: 2022-05-23 15:56:07
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-05-23 o 15:00, Animka pisze:

    > Przeczytaj sobie:
    > https://www.totalmoney.pl/artykuly/tarcza-dla-kredyt
    obiorcow-pomoc-rzadu-w-splacie-kredytow-hipotecznych

    Według tego tekstu trzeba spełnić jeden z warunków.
    Tematem są "cwaniaki, co pokupowały po 8 mieszkań w kredycie". Oni mają
    szansę spełnić warunek o ratach przekraczających 50% dochodów ....
    P.G.

  • 55. Data: 2022-05-28 15:02:21
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ja się tak zastanawiam, sięgając do literatury fachowej pt. "Faraon", skąd żydzi już
    wówczas (który to wiek PNE?) mieli tyle
    pieniędzy do pożyczania innym na złodziejski procent?

    -----
    > banki to część systemu państwowego.
    > Owszem banki są zewnętrznym elementem w stosunku do samego państwa, ale od
    dłuższego czasu są elementem niezbędnym do jego
    > istnienia.
    > Bez banków wszystkie te "nowoczesne" rozwiązania finansowe nie mogłyby mieć
    miejsca.
    > Państwo musi dbać o banki, i absolutnie nie chodzi tu o to, by Kowalski nie stracił
    swoich pieniędzy ulokowanych w banku, tylko o

  • 56. Data: 2022-05-28 18:14:07
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-05-20 o 10:27, J.F pisze:

    > A piekny przyklad nastapil w 2008.

    > No wlasnie. A potem przychodzi jeszcze wiekszy kryzys, ktorego ludzie
    > sobie nie życzą, i dlatego od ~100 lat z tym walczą.
    > Regulacja rynku sie to nazywa.

    > Moze po prostu nie zauwazyles inflacji.
    > Tanie i przyzwoite kwatery zostaly zarezerwowane,
    > zostaly nieprzyzwote lub drogie.
    >
    > Wlasciciele byc moze patrza realistycznie w przyszlosc ... musimy
    > zarobic i na koszty biezace i na caly rok :-)
    >
    > Mozliwe tez, ze nie zauwazyles uchodzcow z Ukrainy ...

    > Pandemia podobno zawinila.
    > No i inflacja globalna i kursy walut.

    Tak jest - pandemia i inflacja oraz kursy walut - to wszystko raze
    sprawiło, że ludzie wyrywają sobie samochody po kilkaset tysięcy zł.

  • 57. Data: 2022-05-30 09:25:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 28 May 2022 15:02:21 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    > Ja się tak zastanawiam, sięgając do literatury fachowej pt. "Faraon", skąd żydzi
    już wówczas (który to wiek PNE?) mieli tyle
    > pieniędzy do pożyczania innym na złodziejski procent?

    Nie wydawali na zbrojenia?
    Szybko zbierali wydane zloto od drugiej strony?
    "Od zawsze" byli bankierami?

    Bog im zeslal trochę złota, a reszta to z odsetek :-)

    Bo pare tysiacleci pozniej, u nas ... ziemi kupic nie mogli,
    chlopami panszczyznianymi nie chcieli lub nie mogli zostac,
    to musieli sie zajac jakims dochodowym interesem :-)

    A moze kwestia wyksztalcenia?

    J.

  • 58. Data: 2022-05-30 12:59:11
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 28 May 2022 15:02:21 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > sięgając do literatury fachowej pt. "Faraon", skąd żydzi już wówczas (który to wiek
    PNE?) mieli tyle
    > pieniędzy do pożyczania innym na złodziejski procent?

    Sprzedawali naziolom kastety i kije bejsbolowe.
    Rozumu, niestety, kupić nie można, więc przygłupy - i dawniej, i teraz -
    mogą najwyżej pracować nad muskulaturą.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 59. Data: 2022-05-31 23:01:04
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I za karę musieli kupować kamienice?

    -----

  • 60. Data: 2022-06-01 10:28:27
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 31 maja 2022 o 23:01:07 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > I za karę musieli kupować kamienice?

    A to jakaś nowość?
    Ile kamienic w DC ma właścicieli innych niż ziemia, na której stoją?

    Zresztą jak się pojawiły kamienice (nie chodzi tu o czasy króla - jak również "miasto
    nad Wisłą" - nie Kluczbork - "który zostawił Polskę murowaną" - bo jak zostawiał,
    umierając na zakażenie przy złamaniu nogi po upadku z konia na polowaniu,
    to w Polsce była zawrotna ilość ok. tysiąca murowanych budynków), to pewnie już i
    ziemię mogli kupować - lub wykorzystali (a może nawet wymyślili) sławetną instytucję
    "słupa".

    O ciekawym wykorzystanie "słupa" ostatnio przeczytałem:
    "Przeprowadziłam się z chłopakiem do mieszkania, za którego wynajem on płaci. Sęk w
    tym, że mieszkanie jest moje, kupione na kredyt. Dogadałam się z sąsiadką, że będzie
    co miesiąc wpadać "po kasę" - no i w ten sposób chłopak spłaca kredyt na moje
    mieszkanie." ;>