  • 1. Data: 2022-05-17 09:59:46
    Temat: 'Nie powinno się oferować kredytów To produkt spekulacyjny'
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    https://businessinsider.com.pl/gospodarka/prof-lesze
    k-pawlowicz-o-pulapce-polskich-hipotek-nie-powinno-s
    ie-oferowac-kredytow-na/hwwrnf9

  • 2. Data: 2022-05-17 15:35:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 May 2022 09:59:46 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    > https://businessinsider.com.pl/gospodarka/prof-lesze
    k-pawlowicz-o-pulapce-polskich-hipotek-nie-powinno-s
    ie-oferowac-kredytow-na/hwwrnf9

    Tylko jakos nie bardzo rozumiem do czego zmierza.

    Maja byc kredyty na stopę stałą, czyli wysoką?

    A te nowe źródła finansowania, to co ma być ... cos państwowe,
    stabilne, czy panstwowemu interwencjonizmowi mowimy NIE ?

    J.

  • 3. Data: 2022-05-17 15:49:47
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-17-maja-2022 o 15:35, J.F pisze:
    > Maja byc kredyty na stopę stałą, czyli wysoką?

    Gdyby była konkurencja a nie zamordystyczny socjalizm to kredyty ze
    stałą stopą byłyby normalnością i ta stopa nie musiałaby być WYSOKA.

    Wina suwerena? OCZYWIŚCIE

    Ale winne też banki bo lobbują żeby było tak jak było.

  • 4. Data: 2022-05-17 17:08:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 May 2022 15:49:47 +0200, _Master_ wrote:

    > Gdyby była konkurencja a nie zamordystyczny socjalizm to kredyty ze
    > stałą stopą byłyby normalnością i ta stopa nie musiałaby być WYSOKA.
    >
    > Wina suwerena? OCZYWIŚCIE

    Ale przeciez jest konkurencja.
    I suweren wybiera tani kredyt o zmiennej stopie

    > Ale winne też banki bo lobbują żeby było tak jak było.

    Czyli chcesz, aby zamordystystyczny socjalizm zakazal kredytow o
    zmiennej stopie, czy aby tylko bylo obowiazkowe
    "Minister Zdr^H Finansow ostrzega, ze kredyt o zmiennej stopie moze
    powodowac bankructwo, eksmisje i wiele innych chorob".
    ?

    Ale teraz banki sie wycwanily, i klien oswiadcza, ze zostal
    poinformowany, iz ponosi ryzyko zmiany stopy procentowej
    z potencjalnie nieograniczonym wzrostem :-)

    Nie wiem - dostaje klient jakies symulacje kilku wiborow?
    Jaki najwiekszy obecnie, jaki pol roku temu ?

    J.

  • 5. Data: 2022-05-17 17:30:10
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 17 maja 2022 o 17:09:22 UTC+2 J.F napisał(a):

    > Nie wiem - dostaje klient jakies symulacje kilku wiborow?
    > Jaki najwiekszy obecnie, jaki pol roku temu ?

    Ja teraz dostałem przy pożyczce z ujemnym RRSO w citku ;>
    Najpierw jest piękny optymistyczny rysunek ze spadającym na pysk WIBORem 3m - aż do
    poziomu 0,22%.
    Tylko jakoś dziwnie się kończy ten wykres na październiku 2021, a mamy jednak maj
    2022.
    E, nie, on się kończy na październiku 2020! Coś mi się rzeczywiście mocno nie
    zgadzało.

    A potem jest symulacja raty:
    - na 4 lata
    - prowizja 6%
    - opłata operacyjna 30zł (też stare)
    - oprocentowanie - marża 7% + WIBOR 3M

    I wychodzi, że winne są zbyt dobre warunki tych hipotek (od razu napiszę, że naprawdę
    winne jest kupowanie mieszkań,
    na których ludzi nie stać - bo nie dość, że za duże, to jeszcze na kredyt) - bo dla
    takiej pożyczki
    rata przy WIBOR 3M=1,5% to 422zł, a przy WIBOR 3M=15% - raptem 531zł - różnica tak
    niewielka, że sama uciecha
    (niczym rana w brzuch na czczo).
    No, pożyczka na 15k oczywiście ;>

  • 6. Data: 2022-05-17 17:59:22
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-17-maja-2022 o 17:08, J.F pisze:

    > Ale przeciez jest konkurencja.
    > I suweren wybiera tani kredyt o zmiennej stopie

    Serio zrozumiałeś że konkurencja na rynku to wybór między rodzajami
    kredytu przy zmowie cenowej banksterki?

    > Czyli chcesz, aby zamordystystyczny socjalizm zakazal kredytow o
    > zmiennej stopie, czy aby tylko bylo obowiazkowe

    Chcę aby ryzyko zawarcia umowy było równo rozłożone po obu stronach a
    bank miał prawo splajtować.

    To aż takie dziwne?

    > "Minister Zdr^H Finansow ostrzega, ze kredyt o zmiennej stopie moze
    > powodowac bankructwo, eksmisje i wiele innych chorob".

    O tototototooooo ;-)

    Nad logiem banku powinien być napis: UWAŻAJ WCHODZISZ TAM NA WŁASNĄ
    ODPOWIEDZIALNOŚĆ. ;-)

    Bo branie kredytu bez potrzeby jest GORSZE niż alkohol papierosy a nawet
    cocacola '=_

  • 7. Data: 2022-05-17 18:04:20
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-17-maja-2022 o 17:30, Dawid Rutkowski pisze:
    > że naprawdę winne jest kupowanie mieszkań,
    > na których ludzi nie stać - bo nie dość, że za duże, to jeszcze na kredyt)

    O widzisz. mi nikt nie pomagał i nie będzie pomagał w spłacaniu kredytu.

    Kredyt był na połowę mieszkania 48m2 w wieżowcu.

    Płacę raty ok 500 zł.

    Bo ja kurwa myślę i potrafię uzbierać trochę kasy.

    nie tak jak ci nowobogaccy albo roszczeniowi nieudacznicy.

  • 8. Data: 2022-05-17 18:44:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 May 2022 17:59:22 +0200, _Master_ wrote:

    > Serio zrozumiałeś że konkurencja na rynku to wybór między rodzajami
    > kredytu przy zmowie cenowej banksterki?

    Ale przeciez banksterka ma wolną rękę.
    A klient wybiera najlepszy dla siebie ... a potem płacze :-P

    > Chcę aby ryzyko zawarcia umowy było równo rozłożone po obu stronach a
    > bank miał prawo splajtować.
    > To aż takie dziwne?

    A tak konkretnie to czego bys chcial?

    Bo pare bankow splajtowało. U nas, w USA.

    A tu tak, ze zmienna stopa powoduje, ze bank nie traci ... chyba,
    ze klient przestanie calkowicie splacac :-)

    A stała stopa ... no, tu jest ryzyko "po rowno", ale ja tam myslę, ze
    bank przerzuci wiekszosc ryzyka na klienta :-)

> [...]
    > ODPOWIEDZIALNOŚĆ. ;-)
    >
    > Bo branie kredytu bez potrzeby jest GORSZE niż alkohol papierosy a nawet

    A tu niestety kredyt mieszkaniowy nalezy raczej uznac za potrzebny.

    A te mniejsze, to maja bardziej stałe stopy :-)

    J,

  • 9. Data: 2022-05-17 18:50:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 May 2022 08:30:10 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    2022.
    > E, nie, on się kończy na październiku 2020! Coś mi się rzeczywiście mocno nie

    No ale to maly kredyt, to inaczej wychodzi ... w sensie ze duze oplaty
    stabilizują rate :-)

    > I wychodzi, że winne są zbyt dobre warunki tych hipotek

    No jakos tak.

    > (od razu napiszę, że naprawdę winne jest kupowanie mieszkań,
    > na których ludzi nie stać - bo nie dość, że za duże, to jeszcze na kredyt)

    Kiedy w zasadzie stac ... o ile dobry rząd sobie wybiorą i nie bedzie
    10% inflacji :-)

    Poza tym jak spojrzysz na ceny mieszkan ... nie kupic, to jeszcze
    wieksze ryzyko :-)

    > - bo dla takiej pożyczki
    > rata przy WIBOR 3M=1,5% to 422zł, a przy WIBOR 3M=15% - raptem 531zł - różnica tak
> [...]

    No wlasnie.
    A tu mieszkanie trudno kupic za 150k, ostatnio to i za 300k, wiec
    ryzykowalbys rate np 8000 z mozliwoscia wzrostu do 9 tys :-)

    J.

  • 10. Data: 2022-05-17 20:00:42
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-17-maja-2022 o 18:44, J.F pisze:
    > A tak konkretnie to czego bys chcial

    NORMALNOŚCI

    Czyli braku wszystkich socjalistycznych skurwysyństw które marnują
    podatki i niszczą ludzkie umysły pod przykrywką pomocy słabym ;-)

    A w kwestii banków braku ochrony i wydawania pieniędzy na nadzory i
    gwarancje.

    Wtedy klient banku by się 3 razy zastanowił czy aby na pewno potrzebny
    jest mu kredyt.
    To jest mądrzejsze, zdrowsze i prowadzi do wzbogacania się obywateli.

    Ktoś napisze że kredyt przydaje się na inwestycje i może pobudzać...

    Jeśli będzie się to działo w otoczeniu w którym też zlikwidowano
    socjalistyczne skurwysyństwa to w kieszeni zostaje więcej.

    Jest z czego odkładać. ;-)