  • 11. Data: 2008-03-31 08:17:24
    Temat: Re: Lichwiarze maja nowe pomysly na swoj proceder
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Lichwą można nazwać pobieranie wygórowanych odsetek. To, że ustawa
    > nazywa lichwą 3zł odsetek od 200zł za dwa tygodnie, to nie oznacza, że
    > jest to w rzeczywistości lichwa. Ryzyko takich pożyczek jest spore, to i
    > cena jest odpowiednia.

    Cena odpowiednia, buhahah ja wiem fajnie golic frajerow ale mam
    nadzieje ze ktos sie do dupy wam dobierze.

    --
    Portal edukacyjny - http://madre.inwestowanie.org.pl/

  • 12. Data: 2008-03-31 08:21:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Cena odpowiednia, buhahah ja wiem fajnie golic frajerow ale mam
    > nadzieje ze ktos sie do dupy wam dobierze.

    Widzę, że argumenty się już skończyły. Dziękuję za dyskusję.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 13. Data: 2008-03-31 08:52:36
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Widzę, że argumenty się już skończyły. Dziękuję za dyskusję.

    Jakie argumenty, tego typu firmy lamia polskie prawo naciagajac i
    wykorzystujac konsumentow. To jest zwykle lichwiarstwo i 2 lata sie
    nalezy jak psu kosc.

    --
    Portal edukacyjny - http://madre.inwestowanie.org.pl/

  • 14. Data: 2008-03-31 09:34:30
    Od: " atott" <a...@N...gazeta.pl>

    Jan Strybyszewski <g...@o...pl> napisał(a):

    > Po zniszczeniu meribanku w ktorym mialem swoj maly udzial.
    >
    > Dzis czas zniszczyc kolejny psi lichwiarski pomiot "ekspres kasa"
    >
    > Lichwiarze maja sie dobrze
    >

    > W pewnym brukowcu natrafiłem na zadziwiająca reklamę. Firma Ferratum
    > “klony” pod brandem “ekspres kasa” prowadzi pożyczki przez SMS.
    Ale ni
> [...]
    > oprocentowania w skali roku .
    >
    > ...... Wprowadzono ciekawą konstrukcje tego geszeftu. Klient zawiera
    > DWIE umowy, czyli zawiera umowę pożyczki z Ferratum Finance sp. z o.o.
    > koszt pozyczki to 1,89zł,
    >
    > oraz umowę operatorską z Ferratum Polska sp z o.o. , która jako
    > “operator”nie ma nic wspólnego z pożyczka i nie ona jej udziela koszt
    > obslugi 58,11zł
    >

    > Wiecej na http://inwestowanie.org.pl/wp/?p=28
    >
    > Rowniez tam o dalszych losach interwencji w UOKIK jak tylko dostaniemy
    > odpowiedz. W sredniowieczu by ich wybatozyli za lichwe

    Czy mechanizm dzialania np Providentu nie jest podobny? Przeciez tam tez jest
    jakas dodatkowa oplata za obsluge czy wizyte konsultanta (whatever)? Roznica
    tylko w nazwie ...

  • 15. Data: 2008-03-31 13:01:25
    Od: "m23m" <m...@o...eu>

    > Glupie pytaniem z czystej i niczyjm nie wymuszonej uprzejmosci tepilem
    > Metribank prowadzony przez zespol ex discopolo, tak samo bede tepil
    > lichwe na RRSO 13852%

    Uważaj tylko, abyś z agresora nie stał się ofiarą. Art. 238 kodeksu karnego mówi
    wyraźnie:
    "Kto zawiadamia o przestępstwie, lub o przestępstwie skarbowym organ powołany do
    ścigania wiedząc, że przestępstwa nie popełniono,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2."
    A ty sam przyznajesz, że masz świadomość wysokości odsetek - od 200 PLN to 1,89.
    W pierwszym poście tego wątku sam piszesz:
    >"Wprowadzono ciekawÄ&#65533; konstrukcje tego geszeftu. Klient zawiera
    >DWIE umowy, czyli zawiera umowÄ&#65533; poĹźyczki z Ferratum Finance sp. z o.o.
    >koszt pozyczki to 1,89zĹ&#65533;,
    >oraz umowÄ&#65533; operatorskÄ&#65533; z Ferratum Polska sp z o.o. , ktĂłra jako
    >â&#65533;&#65533;operatorâ&#65533;&#65533;nie ma nic wspĂłlnego z poĹźyczka i nie
    ona jej udziela koszt
    >obslugi 58,11zĹ&#65533;"
    (swoją drogą co to krzaczki? Używaj normalnego kodowania!)
    "Opłata za administrowanie" to jednak zupełnie co innego niż odsetki. I pobiera
    ją inna firma... "Prawie robi różnicę".

    m23m
    prawnik (tak się składa)
    niezainteresowany w sprawie (nie oczekujący pożyczki i niezwiązany w żaden
    sposób z tymi Ferratumami)

  • 16. Data: 2008-03-31 13:26:10
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Jan Strybyszewski pisze:
    > Po zniszczeniu meribanku w ktorym mialem swoj maly udzial.
    >
    > Dzis czas zniszczyc kolejny psi lichwiarski pomiot "ekspres kasa"
    >
    > Lichwiarze maja sie dobrze

    Ale o co Ci chodzi? IMO trochę przesadzasz.
    To jesli banki obchodzą ustawę antylichwiarską to dobrze, a jeśli inny
    podmiot to źle?

    Nie widziałem żadnego z tych "ferrum" ale jeśli nie "udają" banku to nie
    ma się imo do czego przyczepić. A zwracam uwagę, że czasami nawet te
    13K% może być opłacalne.

    KJ

  • 17. Data: 2008-03-31 16:28:44
    Od: " atott" <a...@N...gazeta.pl>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    nie
    > ma się imo do czego przyczepić. A zwracam uwagę, że czasami nawet te

    tu wiecej szczegolow

    http://www.ekspreskasa.pl/pozyczka_bez_poreczyciela

  • 18. Data: 2008-04-01 05:42:19
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Jan Strybyszewski napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]

    Których wysokość przegłosowano na Wiejskiej...

    >Jakie argumenty, tego typu firmy lamia polskie prawo naciagajac i
    >wykorzystujac konsumentow. To jest zwykle lichwiarstwo i 2 lata sie
    >nalezy jak psu kosc.

    A gdyby polskie prawo było normalne, tzn. nie miałoby ograniczeń
    w wysokości oprocentowania to ile chciałbyś lat dać i na jakie "prawo"
    byś się powoływał? A tak to tylko prawnicy mają uciechę.
    Wiem, że w innych państwach zdarzają się ograniczenia "antylichwiarskie"
    ale nie na tak niskim poziomie jak u nas (przy podobnym poziomie
    inflacji), ustalane bardziej sensownie niż u nas (wielokrotność
    średniej rynkowej a nie stóp) i dopuszczające wyjątki (klienci z
    kiepską przeszłością kredytową).

    Arek

  • 19. Data: 2008-04-01 08:50:24
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    m23m pisze:

> [...]
    > A ty sam przyznajesz, że masz świadomość wysokości odsetek - od 200 PLN to 1,89.
    > W pierwszym poście tego wątku sam piszesz:

    Nic sie nie boj, pozyczka z oplata 30% od kwoty pozyczki lamie ustawe,
    niech se organy sprawdza, a to ze wiem gdzie sztuczka to nie zmiania faktu.

    --
    Portal edukacyjny - http://madre.inwestowanie.org.pl/

  • 20. Data: 2008-04-01 08:51:51
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Arek pisze:

> [...]
    > inflacji), ustalane bardziej sensownie niż u nas (wielokrotność
    > średniej rynkowej a nie stóp) i dopuszczające wyjątki (klienci z

    To ze prawo jest w tym wypadku zle i krotkie pozyczki maja smieszne
    oprocentowania gdyby stosowac te zapisy. Sek w tym ze 30% kwoty
    pozyczki to lichwa i to jak cholera. Iwan na stadionie bierze mniej

    --
    Portal edukacyjny - http://madre.inwestowanie.org.pl/