  • 1. Data: 2008-03-29 08:27:37
    Temat: Najlepsza karta do płatności w Bułgarii
    Od: "@dams" <a...@S...onet.pl>

    Mam pekao shell i w sumie nie wiem jaki przelicznik jest na tej karcie w
    Bułgarii. Szukam KK z najlepszym przelicznikiem podczas płatności w tym
    kraju - coby nie było przeliczania np na euro a potem na naszą złotówkę -
    nie potrzebnych prowizji. I pytanie czy znajdę taką w pekaosa? ewentualnie
    gdzie?

    pozdrawiam
    @dams

  • 2. Data: 2008-03-29 08:33:03
    Temat: Re: Najlepsza karta do płatności w Bułgarii
    Od: "max" <b...@a...pl>

> [...]
    > nie potrzebnych prowizji. I pytanie czy znajdę taką w pekaosa? ewentualnie

    pewnie polbank

  • 3. Data: 2008-03-29 10:49:10
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 29 Mar, 09:33, "max" <b...@a...pl> wrote:

    > pewnie polbank

    Ale warto dokladnie sprawdzic posiadana KK z pekalo, bo cos mi sie
    obilo o uszy, ze wprowadzaja podobne zasady jak Polbank, jesli chodzi
    o przewalutowienia.

  • 4. Data: 2008-03-29 11:29:23
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    Ale warto dokladnie sprawdzic posiadana KK z pekalo, bo cos mi sie
    obilo o uszy, ze wprowadzaja podobne zasady jak Polbank, jesli chodzi
    o przewalutowienia.

    Uparcie piszę, że z moich doświadczeń wynika, iż ING stosuje takie zasady
    już od dawna, z niejasnych przyczyn nie informując o tym. Tak że ta
    wyjatkowość Polbanku jest mocno naciągana.

    marekz

  • 5. Data: 2008-03-29 13:04:06
    Od: max <z...@a...fd>

    > Uparcie piszę, że z moich doświadczeń wynika, iż ING stosuje takie
    > zasady już od dawna, z niejasnych przyczyn nie informując o tym. Tak że
    > ta wyjatkowość Polbanku jest mocno naciągana.

    sprawdzałeś jak wyglądają przeliczniki obu kart?

  • 6. Data: 2008-03-29 13:40:30
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "max" <z...@a...fd> napisał w wiadomości

    > sprawdzałeś jak wyglądają przeliczniki obu kart?

    Nie sprawdzałem, ale ING nie stosuje jakichś wysokich spread'ów. Uważam, że
    podstawa to brak prowizji (odpada np. Visa Rajfiego), w drugiej kolejności
    jasne zasady jaki kurs jest stosowany (odpada np. Citi), w trzeciej
    kolejności brak wielokrotnego przewalutowania a dopiero w ostatniej
    kolejności kurs.

    ING stosuje wprost kurs ze swojej tabeli, archiwum kursów jest dostępne,
    zasady są przejrzyste, i to mnie satysfakcjonuje. Nie zamienię się na
    Polbank, bo raz w tym banku byłem, usiłując wyrobić sobie KK "od ręki" i mi
    ochota przeszła. :-)

    marekz

  • 7. Data: 2008-03-29 18:14:34
    Od: max <z...@a...fd>

> [...]
    > zasady są przejrzyste, i to mnie satysfakcjonuje. Nie zamienię się na
    > Polbank, bo raz w tym banku byłem, usiłując wyrobić sobie KK "od ręki" i

    nie mam ING żeby to sprawdzić ale z innych kart jakie mam to polbank
    wypada najlepiej jeżeli chodzi o przewalutowania chętnie bym
    sprawdził jakąś płatność online w obu kartach

  • 8. Data: 2008-03-30 01:15:04
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    > nie mam ING żeby to sprawdzić ale z innych kart jakie mam to polbank
    > wypada najlepiej jeżeli chodzi o przewalutowania chętnie bym
    > sprawdził jakąś płatność online w obu kartach

    Brak karty ING Ci w tym nie przeszkodzi. Zawsze jest to kurs z tabeli
    kursowej banku.

    marekz

  • 9. Data: 2008-03-30 04:16:24
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Mają lewa w tej tabeli?
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2008-03-30 08:48:21
    Od: max <z...@a...fd>

    > Brak karty ING Ci w tym nie przeszkodzi. Zawsze jest to kurs z tabeli
    > kursowej banku.

    porównałem ostatnią płatność
    25 marzec 2008 kwota 12.5 EURO
    Polbank 3,532
    NBP 3,5689
    ING 3,6023

    dodatkowo np tabela kursów walut w polbanku ma sie nijak do
    rzeczywistych płatności które wychodzą taniej