  • 21. Data: 2021-02-08 16:11:08
    Temat: Re: Inteligo - urządzenia zaufane
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    in <news:87a6shh8vj.fsf@alfa.kjonca>
    user Kamil Jońca pisze tak:

    >Zawsze mnie to rozbawia, że liczą na to że trzymam cookies, mam jedną
    >przeglądarkę i komputer.

    Ale co - nie trzymasz ?

    J.

  • 22. Data: 2021-02-08 18:06:41
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:6021548d$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    user J.F. pisze tak:

    > Ale co - nie trzymasz ?

    nie trzymam cookies pomiędzy sesjami
    czasem w ogóle nie mam włączonych.

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 23. Data: 2021-02-08 20:24:41
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Saturday, February 6, 2021 at 9:57:03 AM UTC+1, Kamil Jońca wrote:
    > Dziś inteligo w czasie logowania spytało się mnie czy chcę dodać
    > przeglądarkę do zaufanych.

    To samo w Santanderze. Potwierdzenie SMSem.
    Ale jeszcze pojawił się taki komunikat w poczcie wewn.

    "Pani xxxxxxxx
    wprowadzamy zmiany dotyczące wysyłania przez nas linków w SMS-ach i e-mailach.
    Już wkrótce będziemy wysyłać aktywne linki, które będą kierować na stronę naszego
    banku. Poniżej piszemy jak będziemy to robić i na co zwrócić uwagę, gdy otrzyma Pani
    od nas taki link.
    Prosimy, by zapoznała się Pani z informacjami, które zamieszczamy w tej
    korespondencji - dotyczą one Pani bezpieczeństwa.

    Jak działają aktywne linki
    Aktywne linki przeniosą Panią bezpośrednio z wiadomości SMS lub e-maila na naszą
    stronę. Dzięki temu szybciej i wygodniej będzie można dotrzeć do informacji, którą
    chcemy przekazać.

    W jaki sposób będziemy wysyłać aktywne linki

    Linki, które zamieścimy w SMS-ach i e-mailach, będą kierowały na naszą oficjalną
    stronę internetową.
    Nie będziemy prosić o podanie hasła, danych do logowania czy danych kart
    płatniczych, ani nie zamieścimy linków do stron, na których takie dane trzeba wpisać.
    Link nie będzie ukryty pod słowami kluczowymi (hiperłączem), dlatego pisząc np. o
    naszych oddziałach, podamy taki link:
    www.santander.pl/przydatne-informacje/placowki-i-ban
    komaty.
    Jeśli otrzymany SMS lub e-mail budziłby jakiekolwiek wątpliwości, prosimy o
    kontakt z nami pod nr 1 9999 (opłata wg taryfy operatora)."

    Kolejna szansa na scaming?

    witrak()

  • 24. Data: 2021-02-08 23:49:14
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "witrak()" <w...@h...com> writes:

    > Linki, które zamieścimy w SMS-ach i e-mailach, będą kierowały na naszą
    oficjalną stronę internetową.

    Atakujący będą wysyłać na stronę bardzo podobną, domyślam się.

    > Nie będziemy prosić o podanie hasła, danych do logowania czy
    > danych kart płatniczych, ani nie zamieścimy linków do stron, na
    > których takie dane trzeba wpisać.

    Atakujący nie będą raczej tego przestrzegać. Ale może ludzie zrozumieją,
    że nie wolno podawać haseł itd. tam, gdzie nie trzeba. Aczkolwiek
    wątpię, to nie leży w naturze człowieka.

    > Link nie będzie ukryty pod słowami kluczowymi (hiperłączem),
    > dlatego pisząc np. o naszych oddziałach, podamy taki link:
    > www.santander.pl/przydatne-informacje/placowki-i-ban
    komaty.

    Atakujący pewnie też. Tylko jakiś tam drobiazg będzie inny.

    > Jeśli otrzymany SMS lub e-mail budziłby jakiekolwiek wątpliwości,
    > prosimy o kontakt z nami pod nr 1 9999 (opłata wg taryfy operatora)."
    >
    > Kolejna szansa na scaming?

    Inna sprawa, że może to nie będzie mieć aż takiego efektu - ludzie już
    się przyzwyczaili, że jak coś przyszło z Internetu, to to musi być
    prawda.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 25. Data: 2021-02-08 23:52:02
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:f590c9d5-8eda-4bbb-a3b3-837d1f4bbe1dn@googlegr
    oups.com>
    user witrak() pisze tak:

    > "Pani xxxxxxxx
    > wprowadzamy zmiany dotyczące wysyłania przez nas linków w SMS-ach
    > i e-mailach. Już wkrótce będziemy wysyłać aktywne linki

    to jakie dotąd wysyłali? pasywne?

> [...]
    > można dotrzeć do informacji, którą chcemy przekazać.

    > Linki, które zamieścimy w SMS-ach i e-mailach, będą kierowały

    a dotąd jak było? na cudzą stronę?

> [...]

    > Link nie będzie ukryty pod słowami kluczowymi (hiperłączem),
    > dlatego pisząc np. o naszych oddziałach, podamy taki link:

    aa czyli podstawówka internetu ;)

    back to school

    a jeszcze niedawno był projekt

    jabłko - indywidualni
    gruszka - biznesowi
    śliwka - strefa vip

  • 26. Data: 2021-02-12 14:33:30
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W końcu sprawdziłem w praktyce i skarbonka zadziwiła mnie jeszcze bardziej.
    Po podaniu loginu i hasła rzeczywiście po raz pierwszy wyskoczyło okienko o
    "zaufowywaniu" z dwoma przyciskami: "dodaj do zaufanych" oraz "chcę przejść do
    serwisu".
    W celu wytestowania wszystkich ścieżek - bo to niby takie oczywiste, ale właśnie nie!
    - najpierw kliknąłem "chcę przejść do serwisu" - no i voila, przeszedłem, żadnej
    potrzeby wpisywania kodu z SMS jak choćby w mBąku czy santanderze.
    Dla pewności jeszcze raz - i to samo.
    Więc zdziwko zaliczone - "a potem to już było normalnie", czyli po kliknięciu w
    "dodaj do zaufanych" trzeba było przepisać kod z SMS i przy kolejnym logowaniu już
    okienko o "zaufowywaniu" nie wyskoczyło - tzn. być może póki co, bo jeszcze nie
    chciało mi się sprawdzać, co będzie po zamknięciu "okna prywatnego".

    W każdym razie skarbonka w formie.

  • 27. Data: 2021-02-12 15:33:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
> [...]
    >przy kolejnym logowaniu już okienko o "zaufowywaniu" nie wyskoczyło -
    >tzn. być może póki co, bo jeszcze nie chciało mi się sprawdzać, co

    A nie miales tego kompa juz raz dodanego do zaufanych ?

    Sprawdzilem i ja ... dodało ... hm, a moze ten komp wcale nie byl
    "nowy" ?

    Ha - w ustawieniach nie mam zadnych urzadzen zaufanych.
    Ale moze to sie telefonow tyczy ?

    J.

  • 28. Data: 2021-03-01 11:58:54
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 06 Feb 2021 09:56:48 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

    > Dziś inteligo w czasie logowania spytało się mnie czy chcę dodać
    > przeglądarkę do zaufanych.

    Mnie dziś zapytało ponownie. Do logowania używam Fiefoxa, który właśnie
    przeżył aktualizację i po niej, przy pierwszym logowaniu, znowu byłem
    molestowany na tę okoliczność. Żadnego esemesa, żeby potwierdzić tożsamość.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl