-
FinTechy liczą się coraz bardziej. Czego oczekują od nich konsumenci?
... usług oferowanych przez tradycyjne instytucje finansowe, ale również powstanie nowych graczy na rynku. Podobnie jak miało to miejsce w przypadku serwisów streamingowych lub platform e-commerce, również w przypadku usług finansowych konsumenci ...
-
Digitalizacja banków nabiera tempa. Koniec tradycyjnej bankowości?
... zmianę w podejściu odbiorców do cyfrowych kanałów bankowych? Postępująca cyfryzacja, tylko spotęgowana wybuchem pandemii, w ogromnym stopniu wpłynęła na preferencje Europejczyków w zakresie korzystania z usług bankowych. Jednak – jak wynika z tegorocznego „European Retail Banking Radar” – mimo że konsumenci z krajów objętych badaniem chętnie kupują ...
-
Finanse osobiste, czyli technologie w naszych portfelach
... z usług bankowych deklarują mieszkańcy wsi, a także osoby w najstarszej i najmłodszej grupie wiekowej. Tu odsetek posiadaczy konta bankowego utrzymuje się w przedziale 55-60 proc.. W przypadku konsumentów korzystających z urządzeń mobilnych, z usług przynajmniej jednego banku korzysta 9 na 10 osób. Najczęściej badani konsumenci deklarują ...
-
Płatności bezgotówkowe: krok w przód czy wstecz?
... z sektora MSP kilkakrotność (gotówka – 0,1%, karty – 1,6%). Równowaga rynku usług bankowych Przychody z opłaty interchange poprzez agenta rozliczeniowego trafiają do banku ... . „Efektywność instrumentów płatniczych” wynika, że zarówno przedsiębiorcy, jak i konsumenci są zainteresowani nowym bezgotówkowym instrumentem płatniczym o niskich kosztach, ...
-
Komisja Europejska krytykuje opłaty bankowe
... do najdroższych krajów pod względem usług bankowych. W Bułgarii, Holandii, Belgii i Portugalii koszty prowadzenia rachunków bieżących są najniższe. Konsumenci w krajach o niejasnej strukturze cenowej ponoszą zazwyczaj wyższe koszty rachunków bankowych. 2. Informacje i doradztwo W wielu przypadkach konsumenci uznają uzyskiwane przed zawarciem umowy ...
-
Usługi bankowe. Czego chcą smart klienci?
... na zdarzenia. To sprawia, że jako konsumenci oczekujemy natychmiastowej reakcji w interakcji z urzędami, firmami, bankami. Przenosimy przyzwyczajenia ze świata wirtualnego na inne dziedziny i także w nich chcemy szybko realizować swoje potrzeby. To dotyczy również kwestii finansowych i usług bankowych, stąd rozwój branży w tym kierunku – zauważa ...
-
Bankowość elektroniczna korzysta na pandemii. Jak utrzymać efekty?
... usług bankowych najpowszechniejsze jest wśród millenialsów (28 proc.), generacji Z (20 proc.) i generacji X (16 proc.). Budowanie interakcji i długofalowego przywiązania Zdaniem ekspertów Deloitte przed bankami stoją więc dwa istotne wyzwania: utrzymanie wykorzystania funkcjonalności cyfrowych kanałów bankowych ...
-
Po bankowość do Facebooka?
... – Generacji X i Boomersów wciąż najważniejszym czynnikiem w wyborze usług bankowych jest obsługa klienta. Banki spółdzielcze mają zazwyczaj wyższą niż przeciętną liczbę konsumentów urodzonych przed 1980 r. Pomimo tego, że starsze osoby nadal preferują stacjonarne oddziały, konsumenci coraz rzadziej z nich korzystają. Niemniej jednak dalsze ...
-
Otwarta bankowość: 72% klientów jest gotowych na nowe usługi bankowe
... bankowych w jednym miejscu. Chciałoby z tego skorzystać aż 73% klientów posiadających konta w co najmniej dwóch bankach. Oferowanie konkurencyjnych produktów i usług, bankowych – bank, ... rozwiązań, dzięki czemu ‘bankowanie’ staje się prostsze i wygodniejsze. W naszym badaniu konsumenci ocenili, że usługi z największym potencjałem to te, które są w ...
-
Bankowość elektroniczna. Co myślą o niej Polacy?
... . Okazuje się, że polscy konsumenci mówią zdecydowane "tak" zmianom, ... usług bankowych deklaruje już kilka milionów Polaków. Nadwiślańska popularność bankowości elektronicznej jest zatem faktem. Potwierdzają ją również rezultaty najnowszego badania Martercard. Dowodzą one, że pod względem częstotliwości korzystania z cyfrowych rozwiązań bankowych ...
-
Rachunek firmowy powinien być tani
... konsumenci, szukają oszczędności – dodaje. Według Jacka Kasperczyka, analityka porównywarki finansowej Comperia.pl oferta produktów bankowych adresowanych do podmiotów gospodarczych z segmentu MSP nie zmienia się zasadniczo, co świadczy o stabilizacji w nastawieniu banków do mikroprzedsiębiorców. - Intensywna konkurencja na rynku usług bankowych ...
-
Bankowość online przejmuje stery
... nastawienie ekspertów do innowacyjnych form regulowania płatności zweryfikują rynek i konsumenci. Z badania przeprowadzonego w marcu br. przez Związek Banków ... inicjatywę banki pokrywają 60 proc. rynku usług finansowych w Polsce, ma na to realne szanse. Największe wyzwanie to cyberprzestępczość Dostępność usług bankowych w wielu kanałach i na ...
-
Pieniądz robi pieniądz, ale nawet zamożni nie wiedzą jak oszczędzać
... określani mianem "klientów premium" znacznie częściej budują kapitał niż przeciętni konsumenci. Okazuje się jednak, że nawet zamożni Polacy nie do ... podobnie jak każdy z nas, przyzwyczaili się do warunków rynkowych, w których większość podstawowych usług bankowych była oferowana bezpłatnie. Jak pokazało badanie, jest to jedna z głównych przyczyn ...
-
Rekomendacja T do poprawy
... jak i gotówkowe. Według Komisji zbyt łatwa dostępność kredytów powodowała, że konsumenci zaciągali ich zbyt dużą ilość i coraz więcej osób nie mogła ... związku z planowanymi zmianami KNF możliwe jest, że będziemy mogli korzystać tylko z usług bankowych, a z mapy Polski znikną parabanki oferujące niekorzystne dla klienta pożyczki? Według Łukasza ...
-
Segment bankowości mobilnej coraz silniejszy
... roku środek ciężkości w sposobie świadczenia usług bankowych przeniósł się z dostępu przez sieć w kierunku aplikacji mobilnych. Choć wciąż najszerszy pakiet usług można uzyskać ... było dotychczas wyłączną domeną bankowości internetowej i tradycyjnej. Obszarem, po którym konsumenci mogą sobie wiele obiecywać, są zmiany w płatnościach bezgotówkowych. W ...
-
Wysokie opłaty za prowadzenie rachunku? Załóż Podstawowy Rachunek Płatniczy
... zmianę rachunku bankowego, a jeśli posiadamy rachunki w kilku bankach – ograniczenie ich liczby – wyjaśnia Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK. Konsumenci, którzy z usług bankowych korzystają sporadycznie, powinni rozważyć założenie Podstawowego Rachunku Płatniczego, który jest bezpłatny i oferuje podstawowe funkcjonalności. Banki i spółdzielcze kasy ...
-
5 trendów w usługach finansowych w 30 lat od wydania 1. karty płatniczej
... kontrolę nad kontem i wydatkami dziecka. Dlatego coraz popularniejsze będzie projektowanie usług bankowych dla najmłodszych, które będą też świetnym narzędziem do edukacji ... biometryczne dają wiele korzyści, m.in. związanych z bezpieczeństwem i wygodą – dzięki nim konsumenci nie muszą pamiętać wielu haseł. 4. Niewidzialny bank - usługi finansowe i ...
-
Jak banki mogą skorzystać na open API?
... konsumenci, a wraz z ich przemianą metamorfozie muszą ulegać świadczone im usługi, również finansowe. Mało ... , z jakimi zmagają się działy IT instytucji finansowych rosnące oczekiwania klientów, którzy chcą mieć dostęp do usług bankowych w trybie 24/7 z każdego miejsca na świecie regulacje i przepisy (także te związane ze środowiskiem i jego ochroną ...
-
Płatność telefonem to już norma?
... Różnorodność i powszechność dostępnych form płatności cyfrowych sprawia, że współcześni konsumenci bez większego trudu mogą znaleźć rozwiązanie najbardziej pasujące do ich ... jak numer karty płatniczej czy dane potrzebne do korzystania z usług bankowych. Największym zaufaniem obdarzani są członkowie rodziny (32%), zaś następne miejsca zajmują banki ( ...
-
Portfel Polaka. Polski budżet domowy pod lupą
... korzystanie z usług bankowych deklarują mieszkańcy wsi, a także osoby w najstarszej i najmłodszej grupie wiekowej. Tu odsetek posiadaczy konta bankowego utrzymuje się w przedziale 55-60%. W przypadku konsumentów korzystających z urządzeń mobilnych, z usług przynajmniej jednego banku korzysta 9 na 10 osób. Najczęściej badani konsumenci deklarują ...
-
Dla kogo personal banking?
... instytucji, które obsługują tzw. VIP-ów, udostępnia specjalnie przeznaczone miejsca w bankowych placówkach. Oddzielne stanowiska, a nawet pokoje mają za zadanie gwarantować ... należą do szczególnie wygórowanych, więc sami konsumenci również nie powinni oczekiwać fajerwerków. Wiele usług zapożyczonych z bankowości prywatnej i korporacyjnej na pewno ...
-
Rachunki osobiste: 40 proc. obsługiwanych przez internet
... usług bankowych, a nie kupują produkty. Klienci, którzy chcą nabyć produkt bankowy, np. zaciągnąć kredyt, zazwyczaj udadzą się do placówki swojego banku. Z tego powodu potencjał internetu pozostaje nadal niewykorzystany zarówno od strony dostawców, jak i odbiorców produktów i usług ...
-
Kontrola UOKiK: umowy o karty płatnicze
... 8 tys. zł rozstrzyga Arbiter Bankowy. Znajomość praw konsumenckich na rynku usług bankowych, niedozwolone postanowienia w umowach o karty płatnicze, a także bariery w przenoszeniu konta bankowego będą tematem debaty pt. Konsumenci na rynku usług bankowych, która odbędzie się już pierwszego grudnia w siedzibie UOKiK. Wśród uczestników spotkania ...
-
Konta bankowe: jednolite standardy dla całej UE?
... temat kwot pobieranych z tego tytułu przez banki w poszczególnych okresach. Komisja chciałaby również, aby konsumenci z każdego kraju Unii mieli zapewniony dostęp do co najmniej jednej, niezależnej porównywarki ofert usług bankowych. Większa przejrzystość cen miałaby wspierać konkurencję na rynku w skali całego kontynentu. Dodatkowo Unia chciałaby ...
-
Polski sektor bankowy: doświadczenia zakupowe klientów
... klientów kontaktowała się przez telefon – 39,6%. Który kanał najlepszy? - Jako konsumenci – ba, jako ludzie – zawsze wybierzemy najłatwiejszy sposób zrealizowania ... uzyskana z globalnego wskaźnika przywiązana do marki i jej oceny. Korzystając z usług bankowych dotykamy sfery, która generalnie wzbudza duże emocje – czyli pieniądza. Powierzając ...
-
Po co bankowości transformacja cyfrowa?
... również, że poziom satysfakcji z usług bankowych prezentuje się lepiej wśród tych klientów, którzy korzystają ze spersonalizowanych i proaktywnych rozwiązań (49,1% w porównaniu z 39,5% dla innych klientów). Nic dziwnego, że konsumenci (32,3% ankietowanych) deklarują gotowość do skorzystania z produktów i usług oferowanych przez organizacje bigtech ...
-
Kryzys finansowy w Polsce nie był dotkliwy
... amerykańscy ekonomiści, podeszły do problemu kryzysu. Okazało się, że polscy konsumenci zachowali optymizm i nie zaprzestali zakupów. Nasza gospodarka, właśnie ze względu ... liczbą pracowników obsługujących klienta, a w konsekwencji uboższą i mniej atrakcyjną paletą usług bankowych. Kryzys to jednak też szansa dla najbardziej innowacyjnych i ...
-
Zmiana banku to rzadkość
... o pozyskiwanie klientów od swoich konkurentów, konsumenci swój bank zmieniają bardzo niechętnie. Wśród przyczyn tej niechęci dominują obawy przed poświęcaniem temu procesowi znacznej ilości czasu, fakt równoczesnego korzystania z innych produktów (np. kredytu), czy wreszcie podobny poziom usług i cen oferowanych przez większość banków. Według ...
-
Promocje bankowe dają zarobić
... bankowych usług, czyli jak zarobić, żeby się nie narobić. Związek z bankiem może przynosić zyski – wie o tym każdy klient, który choć raz skorzystał z produktów oszczędnościowych. Rośnie jednak grupa konsumentów, którzy na bankowych ... zdobywaniu rynkowych udziałów. Nic więc dziwnego, że konsumenci wykorzystują nadarzające się okazje do zwiększenia ...
-
Streaming, aplikacje i mikropłatności - sprawdź, ile naprawdę kosztują Cię subskrypcje
... Ekantor w 2024–2025 roku rynek usług subskrypcyjnych w Polsce wzrósł o ponad 30%, a jego wartość przekroczyła 6 mld zł. Rosnąca popularność modelu subskrypcyjnego powoduje, że konsumenci nie ... usług i zadać sobie pytanie: czego używam, a co opłacam siłą rozpędu? – podkreśla Łukasz Paszkiewicz. Warto pomyśleć tez nad ustawieniem powiadomień bankowych ...
-
Tradycyjna bankowość odchodzi do lamusa
... bankowych, ustawiać alerty dotyczące terminów zapłaty rachunków, a także mogą informować ich użytkownika o przekroczeniu limitu wydatków za pomocą automatycznych e-maili czy też wiadomości SMS – mówi Michał Grabarz, Dyrektor ds. Usług ... bezpieczny sposób pozwalała klientowi na zarządzanie pieniędzmi. Konsumenci muszą z kolei pamiętać, by bezpiecznie ...
-
Najlepsze roczne lokaty a inflacja III 2011
... usług – inny niż ten obliczany przez GUS. Mimo tego, niezaprzeczalny pozostaje fakt, że nawet jeśli lokata nie chroni oszczędności przed inflacją, to jest rozwiązaniem korzystniejszym niż trzymanie środków na nieoprocentowanym rachunku osobistym. Dlatego konsumenci ...
-
Bankowość mobilna: jest dobrze, a może być jeszcze lepiej
... poprawić. Wprawdzie konsumenci bez większych problemów odnajdą w sieci najważniejsze informacje o ofercie, otworzą rachunek lub też aktywują dostęp do usług bankowości mobilnej ... rachunki osobiste oraz karty debetowe. Poza wymiarem funkcjonalności systemów bankowych w kanałach cyfrowych badanie Deloitte objęło aspekt doświadczenia użytkownika ( ...
-
Wpłaty na konto: uwaga na prowizje
... prowadzony przez Prezesa UOKiK, zawiera ponad 30 postanowień odnoszących się do rynku usług bankowych – cztery z nich dotyczą pobierania dodatkowych opłat za wypłaty gotówkowe z własnego ... UOKiK przypomina, że w razie pojawienia się jakichkolwiek trudności konsumenci mogą liczyć na pomoc rzeczników konsumentów czy organizacji pozarządowych – ...
-
Firmy pożyczkowe realną alternatywą dla banków
... posiada jednocześnie kredyty w sektorze bankowym. Także konsumenci przyznają*, że chętnie korzystają jednocześnie z usług banków i firm pożyczkowych. Częściej korzystają z pożyczek ... . Klienci aktywni w bankach przeciętnie otrzymują 583 punkty (dokładniej, 75% klientów bankowych zdobywa od 498 do 677 punktów). Natomiast klienci otwierający rachunki ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem