eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Monnari Trade debiutuje na giełdzie

Monnari Trade debiutuje na giełdzie

2006-12-21 09:29

Na sesji w dniu 20 grudnia 2006 zadebiutowała na rynku podstawowym Giełdy spółka Monnari Trade. Monnari Trade to 33 spółka debiutująca w tym roku na GPW. Po debiucie spółki Monnari na Giełdzie notowanych jest 279 spółek. Spółka zakwalifikowana została do sektora "handel".

Przeczytaj także: Arteria SA: kolejny debiut na GPW

W Publicznej Ofercie w dniach 07.12.2006 r. – 11.12.2006 r. zaoferowano 2.500.000 akcji zwykłych na okaziciela serii D nowej emisji. Celem emisji akcji serii D jest rozwój sieci sklepów, budowa centrum logistycznego oraz przejęcia mniejszych podmiotów działających w branży odzieżowej.

W Transzy Otwartej przydzielono 629.300 akcji serii D,a w Transzy Inwestorów Instytucjonalnych przydzielono 1.870.700 akcji serii D.

Stopa redukcji wyniosła 98,91%. W wyniku budowy księgi popytu cena emisyjna została ustalona na poziomie 21 zł.

W wyniku przeprowadzenia publicznej subskrypcji Emitent pozyskał 52,5 mln zł.

Po rejestracji podwyższenia kapitału zakładowego w wyniku emisji akcji serii D, akcjonariusze posiadający 5% lub więcej głosów na WZ to: Mirosław Misztal – Wiceprezes Zarządu Emitenta (posiada 5.097.820 akcji Emitenta, które stanowić będą 38,19% kapitału zakładowego oraz 42,62% głosów na WZ), Agata Banasiak – córka prezesa zarządu (posiada 2.500.000 akcji Emitenta, które stanowić będą 18,73% kapitału zakładowego oraz 21,08% głosów na WZ) oraz Jakub Banasiak – syn prezesa zarządu (posiada 2.500.000 akcji Emitenta, które stanowić będą 18,73% kapitału zakładowego oraz 21,08% głosów na WZ).

Marka Monnari Trade istnieje na polskim rynku od 1988 roku. Spółka powstała w kwietniu 2000 roku, jednak korzenie firmy sięgają roku 1998, kiedy to w Łodzi rozpoczęła działalność spółka cywilna o tej samej nazwie. Jest firmą o całkowicie polskim kapitale.

Głównym obszarem działalności gospodarczej Monari Trade jest tworzenie oferty asortymentowej odzieży damskiej, a następnie jej sprzedaż poprzez sieć własnych sklepów firmowych. W połowie roku 2006 sieć składała się z 74 własnych salonów, uzupełnionych 10 sklepami franczyzowymi.

Działalność gospodarcza Spółki polega na ogólnie pojętym zarządzaniu marką, obejmującym w szczególności: projektowanie kolekcji odzieży, zarządzanie markami, zlecanie produkcji oraz jej kontrolę, działania marketingowe, w tym reklamowe, związane z promocją marki, sprzedaż odzieży i dodatków pod własną marką we własnych salonach. Spółka zamierza zarządzać również innymi markami, dlatego zakupiła znak towarowy PABIA.

Spółka nie zajmuje się już produkcją. Większość produktów jest wytwarzana za granicą, w krajach Dalekiego Wschodu, jednak dla zachowania bezpieczeństwa w dostawach i zdolności do szybkiego reagowania na wymagania i preferencje rynku, spółka część produkcji wytwarza w Polsce.


Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: