  • 1. Data: 2010-09-02 05:04:15
    Temat: wieloletni plan finansowy państwa
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    W "Dzienniku - Gazecie Prawnej" ukazał się tekst p.Krzysztofa
    Rybińskiego p/t:

    Strategia gołodupców

    Po raz pierwszy w historii Polski powstał dokument pod nazwą wieloletni
    plan finansowy państwa, WPFP. Ma wiele stron, więc łatwo przegapić ważne
    sprawy. A jedna jest bardzo ważna i dotyczy każdego z nas.

    Rząd planuje w WPFP, że w latach 2010 - 2013 sprzeda majątek o wartości
    55 mld zł. Można się domyślić, patrząc na spółki, których to dotyczy
    (energetyka, finanse), że w większości zostaną one sprzedane inwestorom
    zagranicznym. OFE prawdopodobnie niewiele kupią lub nie kupią nic,
    jeżeli im minister Fedak z ministrem Rostowskim zabiorą pieniądze, żeby
    zasypać rosnącą dziurę w ZUS. W tym czasie dług publiczny wzrośnie z 670
    mld złotych do ponad 920 mld złotych. Zatem zostaniemy jak gołodupcy,
    bez żadnych aktywów (kupi zagranica), z olbrzymimi długami (długi będą
    nasze, polskie). Liczba urzędników administracji publicznej zbliży się
    do 500 tysięcy (w 1990 roku było 159 tysięcy), a na skutek działania
    reguły wydatkowej Rostowskiego udział wydatków sztywnych w budżecie
    sięgnie 90 procent, bo już teraz sięga 75 procent. Więc jakiekolwiek
    oszczędności bez zmiany ustaw, a być może nawet konstytucji (prawa
    nabyte), będą niemożliwe.

    W mediach dyskutujemy o ,,ważnych" sprawach, o krzyżu, o tablicy. A takim
    drobiazgiem jak opisany powyżej nikt się nie zajmuje. Powtórzę, bo
    warto. W dobrze rządzonym kraju, jak sprzedaje się majątek, to
    jednocześnie kraj się oddłuża, czyli zmniejsza zadłużenie. A w Polsce
    sprzedamy majątek i dług zwiększamy.

    Były różne afery: alkoholowa, FOZZ, paliwowa, hazardowa. Ale tam
    chodziło o jakieś kilkaset milionów złotych, no, może miliard. Teraz
    chodzi o to, że kraj zostanie bez aktywów, z olbrzymimi długami, które w
    ciągu czterech lat przyrosną o 350 miliardów złotych. Poprzednie afery
    kończyły się niewielkim uderzeniem w przeciętnego podatnika. Ale
    opisywana przez mnie ,,afera" w cudzysłowie, bo nikt przecież prawa nie
    łamie, może kosztować Polaków setki miliardów złotych. A na koniec, jak
    już nikt nie będzie chciał kupować naszych obligacji, to wtedy
    znacjonalizują OFE jak w Argentynie i każą kupować obligacje rządu.

    To, że obecne pokolenie 40-latków i młodszych będzie miało głodowe
    emerytury, to już wiemy, bo to wynika z demografii i zbyt wczesnego
    wieku emerytalnego. Ale to, że zostaniemy jak gołodupce, bez aktywów, za
    to z wielkimi długami, tośmy się dowiedzieli z oficjalnych dokumentów
    rządu dopiero niedawno. To nowa jakość i jest zdumiewające, że ten temat
    w ogóle nie przebił się do mediów. Debata w Sejmie na temat WPFP odbyła
    się, gdy posłowie jeszcze nie widzieli tego planu, bo plan wtedy był ,,w
    licznych poprawkach redakcyjnych", więc debata skupiła się na podwyżce
    VAT o 5 mld złotych.

    Już niżej stoczyć się nie da. Sejm debatuje nad planem widmem, rząd
    obiecuje Polakom, że wszystko sprzeda i potwornie się zadłuży, a premier
    protestujących ekonomistów nazywa wariatami i tłumaczy, że jego
    interesuje tu i teraz, a nie to, co będzie za 10 czy 20 lat.

    Na tym właśnie polega problem. Mąż stanu ma wizję przyszłości i stara
    się zainspirować tą wizją naród. Naród pod takim przywództwem dokonuje
    rzeczy wielkich. Mały polityk, kunktator kombinuje, jak by tu przetrwać
    do następnych wyborów. Wszystkim obiecuje, że im coś załatwi. Według
    raportu Instytutu Jagiellońskiego dostępnego na moim blogu premier Tusk
    złożył w expose 194 obietnice. W tym obietnicę obniżenia deficytu
    budżetowego i obniżenia podatków. Jak jest, każdy widzi.

    Polska ciągle czeka na męża stanu.

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2010-09-02 08:11:20
    Temat: Re: wieloletni plan finansowy państwa
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "SQLwiel" <n...@c...pl> wrote in message news:i5nb8e$178$1@news.onet.pl...
    >W "Dzienniku - Gazecie Prawnej" ukazał się tekst p.Krzysztofa Rybińskiego
    >p/t:
    >
    > Strategia gołodupców

    Ten rzad to chyba najwieksza porazka od poczatku transformacji.
    Zadziwiajacym jest fakt ciagle rosnacego poparcia, widocznie ten narod jest
    juz tak oglupialy, ze kompletnie nie potrafi myslec. Mam nadzieje, ze jak
    'zagladna do portfela' wiekszej czesci spoleczenstwa i beda lupic
    podatkami-wzrostem cen to w koncu to spoleczenstwo sie obudzi, ale to tylko
    nadzieje. Powoli zmierza wszystko do totalitarnego panstwa, zlapac wszystkie
    media, zeby nikt nie krytykowal i wmawiac ludziom, ze jest coraz lepiej.
    Niewygodnych usuwac, osmieszac, ponizac, bo tylko jedna partia ma racje.Kasa
    z prywatyzacji jest przejadana przez grono stale rosnacych urzednikow a dlug
    Polski rosnie. Nie chce mi sie rozpisywac i polemizowac na ten temat, bo
    grupa dotyczy bankowosci, a to jest problem innej natury.

  • 3. Data: 2010-09-02 08:20:20
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    http://www.zegardlugu.pl/ :-(

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 4. Data: 2010-09-02 10:50:36
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Zadziwiajacym jest fakt ciagle rosnacego poparcia, widocznie ten narod
    > jest

    Nadszedł czas na SLD.

  • 5. Data: 2010-09-02 10:53:27
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Nadszedł czas na SLD.

    ponownie ?

  • 6. Data: 2010-09-02 10:56:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-02 12:53, brum pisze:

    > ponownie ?

    Przecież przy okrągłym stole ustalono kto może rządzić Polską, więc
    nic dziwnego, ze po kilku kadencjach trzeba sięgać ponownie po tych
    samych agentów.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-09-02 11:03:22
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 2 Sep 2010 12:50:36 +0200, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

    >Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    >Nadszedł czas na SLD.

    No tak, oni nie zadłużali nas nawet na grosz... ROTFL
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 8. Data: 2010-09-02 11:05:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > No tak, oni nie zadłużali nas nawet na grosz... ROTFL

    Przecież nie chodzi o żadne oddłużanie, tylko aby móc nadal kraść.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2010-09-02 11:12:33
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:o21v76h6b1p15lk5lsfsgf331ehjvacg27@4ax.
    com...

    > No tak, oni nie zadłużali nas nawet na grosz... ROTFL

    A co to ma do rzeczy, czyli do rotacji? Zresztą ja bardzo chętnie zagłosuję
    na SLD, musi być jakiś fun, a PO i PiS są już nudne do wyrzygania.

  • 10. Data: 2010-09-02 11:20:41
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 2 Sep 2010 13:12:33 +0200, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

    >A co to ma do rzeczy, czyli do rotacji? Zresztą ja bardzo chętnie zagłosuję
    >na SLD, musi być jakiś fun, a PO i PiS są już nudne do wyrzygania.

    ja tam "fun" wolę w kabarecie, ale cóż, masz czynne prawo wyborcze i
    nic nie poradzę na to, że wolisz "fun" od zrównoważonego budżetu :-)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski