  • 11. Data: 2010-09-02 11:39:36
    Temat: Re: wieloletni plan finansowy państwa
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Nadszedł czas na SLD.

    nadszedl juz dawno temu tylko nikt nie widzial, ze jest taka potrzeba...

  • 12. Data: 2010-09-02 11:45:32
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:i12v76tlhcs54cmotdt3bmbedd0aos4vip@4ax.
    com...

    > ja tam "fun" wolę w kabarecie, ale cóż, masz czynne prawo wyborcze i
    > nic nie poradzę na to, że wolisz "fun" od zrównoważonego budżetu :-)

    Wolę, i uważam że mam rację. To bez większego znaczenia, które ugrupowanie
    będzie "rządziło". Zresztą co komu po zrównoważonym budżecie przez rok czy
    dwa, bo takie rzeczy naturalnie da się księgowo osiągnąć, tu się czegoś nie
    wliczy, tam się coś doliczy i jest. Katastrofa obecnego systemu
    socjalno-państwowego i tak wydaje mi się nieunikniona w tym sensie, że nawet
    na głębokie reformy jest już za późno, czas ten minął kilka lat temu. No
    chyba, że za reformy uznamy jakieś szokowe działania, typu odbieranie praw
    do świadczeń emerytalnych i zdrowotnych w drodze losowania albo zmiany prawa
    itd.

    Zobacz, kilka lat temu pisało się tu na grupie, że będzie zamach na środki w
    OFE i właśnie jesteśmy świadkami początku procesu, który skończy się zapewne
    nacjonalizacją środków z OFE. A kilka lat później najprawdopodobniej nastąpi
    wielki finał. Tak więc przywiązywanie nadmiernej wagi do tego "kto jest u
    władzy" nie wydaje mi się nadmiernie racjonalne. A do tego gdyby do resortów
    gospodarczych wystawili ludzi klasy Mieczysława Wilczka z rządu Rakowskiego,
    to może by to wszystko pociągnęło jeszcze z kilka lat dłużej. A jestem tym
    żywotnie zainteresowany, bo chcę żeby OFE były obecne na polskiej giełdzie.
    :-)

  • 13. Data: 2010-09-02 12:28:53
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-09-02 13:12, MarekZ pisze:
    > Użytkownik "Jarek Andrzejewski"<p...@g...com> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:o21v76h6b1p15lk5lsfsgf331ehjvacg27@4ax.
    com...

    > A co to ma do rzeczy, czyli do rotacji? Zresztą ja bardzo chętnie zagłosuję
    > na SLD, musi być jakiś fun, a PO i PiS są już nudne do wyrzygania.

    To jeszcze z 5 latek musisz poczekać. Do tego czasu Polskę wyprzedadzą,
    okradną do cna.
    Na marginesie dodam, że abonament RTV dla emerytów powraca!

    --
    animka

  • 14. Data: 2010-09-02 13:54:30
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "SQLwiel" <n...@c...pl> napisał w wiadomości

    > złożył w expose 194 obietnice. W tym obietnicę obniżenia deficytu
    > budżetowego i obniżenia podatków. Jak jest, każdy widzi.
    > Polska ciągle czeka na męża stanu.

    No niestety - po raz pierwszy od dłuższego czasu jedna partia ma władzę.
    Niestety zamiast zrobić porządek z KRUS-em i "nibyrolnikami", z ZUS-em i
    "nibyrencistami" (którzy pracują i żadne dolegliwości im wtedy nie
    dokuczają), z niby bezrobotnymi, którzy również zapierdalają.

    Powiecie, że na szarą strefę nie ma rady? Jest i to bardzo prosta -
    zmienić prawo w taki sposób aby odpowiedzialność nie była symetryczna, aby
    to pracujący na czarno pracownik był uznawany za poszkodowanego, a obciążany
    był pracodawca (tak ZUS-em jak i zaległymi podatkami). A tak rączka rączke
    myje - pracownik nie ujawni, że pracuje na czarno, bo mu skarbówka za
    zaległe podatki siądzie i proceder sobie spokojnie kwitnie. Z drugiej strony
    obniżyć ZUS do realnych stawek. Ktoś np. dorobi sobie malowaniem 300 zł, to
    powinien płacić składki od tych 300 zł, a nie jakieś wyimaginowane kwoty,
    które duszą jakąkolwiek drobną inicjatywę i przedsiębiorczość.

  • 15. Data: 2010-09-02 16:32:30
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Krzysztof wrote:

    > Ten rzad to chyba najwieksza porazka od poczatku transformacji.

    http://wampirca.wrzuta.pl/audio/2fahp5ZE1CL/www.pols
    kie-
    mp3.tk_grotowski_zwierzchowska_-_export_import_-_13.
    _jagienka_i_orzechy

    bez moralu daleko nie zajedziemy :)

  • 16. Data: 2010-09-02 18:34:19
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "brum" <b...@o...eu> wrote in message news:i5nvna$qsl$1@news.onet.pl...

    > ponownie ?

    Z pewnoscia nie samo. To bedzie SLD-PO, jakby mogli to juz by sobie padli w
    objecia, bo wiecej ich laczy niz dzieli, a szczegolnie ochrona ustalen
    1989r. Na razie SLD musi zbierac tych niezadowolonych z PO, a jakby odkryli
    karty przed wyborami, to plan by sie nie powiodl.

  • 17. Data: 2010-09-02 22:18:55
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 2 Wrz, 12:50, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

    > Nadszedł czas na SLD.

    Et Tu, Brute..;-) ?

  • 18. Data: 2010-09-02 22:21:30
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 2 Wrz, 13:20, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:

    > nic nie poradzę na to, że wolisz "fun" od zrównoważonego budżetu :-)

    Ten "zrównoważony budżet" to w naszych warunkach science-fiction. To
    niech przynajmniej będzie wesoło, kiedy to wszystko trzaśnie. Mam
    nadzieję, że wtedy przynajmniej sznurka i gałęzi nie zabraknie.

  • 19. Data: 2010-09-02 22:28:34
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 2 Wrz, 15:54, "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> wrote:

> [...]
    > to pracujący na czarno pracownik był uznawany za poszkodowanego, a obciążany
    > był pracodawca (tak ZUS-em jak i zaległymi podatkami).

    Za niepobrany z winy płatnika (pracodawcy) podatek odpowiada płatnik.
    Zatem narzędzia są, brakuje woli....

  • 20. Data: 2010-09-03 06:11:37
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 2 Sep 2010 15:21:30 -0700 (PDT), szczurwa <s...@g...com>
    wrote:

    >Ten "zrównoważony budżet" to w naszych warunkach science-fiction. To

    nie w "naszych", a w "obecnych". Po wpisaniu zakazu deficytu do
    konstytucji już byłyby inne warunki.

    To, że żadna z partii obecnych parlamencie tego nie chce nie oznacza,
    że to nie jest słuszne.

    BTW:
    Szwajcaria: http://www.admin.ch/ch/e/rs/101/a126.html "The
    Confederation shall maintain its income and expenditure in balance at
    all times."

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski