  • 1. Data: 2002-02-18 07:48:57
    Temat: technologie w m-banku
    Od: <l...@M...net>

    Z tymi nowymi technologiami to m-bank jest jakoś na bakier.
    Owszem w reklamie wszystko jest napompowane, ale potem okazuje się, że to i
    owo nie działa, i trzeba robić "to" odpłatnie lub nie za pomocą bankooperatora.
    Proszę zobaczyć post pt"aktywacja wznowionej karty przez IVR"
    Ja od dłuższego czasu mam kłopoty z kanałem SMS.
    Chcę dowiedzieć się o saldo, ale najczęściej nie działa (raz zadziałało).
    Ostatnio po wysłaniu 3 SMS-ów otrzymywałem "Wiadomość 1 z 1. EFT0671: Błędny
    kod operacji" , a wszystko wpisywałem zgodnie z instrukcją z ich strony www.
    Podobno nie ze wszystkich telefonów komórkowych działają SMS-y, szkoda więc,że
    nigdzie o tym m-bank nie poinformował.
    Szkoda więc czasu i atłasu.
    WSZĘDZIE m-bank propaguje swój "nowoczesny" image, ale wiele reklamowanych
    technologii tam po prostu nie działa albo działa z poważnymi usterkam.
    zakładająć konto myślałem,że ten bank jest "cool" , ale teraz widzę, że to
    wszystko jest "sales poofing".
    Nie dziwię,się więc, że w rankingach funkcjonalności i sprawnośći przegrywa z e-
    pkobp!!!

  • 2. Data: 2002-02-18 09:15:20
    Temat: Re: technologie w m-banku
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > wszystko jest "sales poofing".
    > Nie dziwię,się więc, że w rankingach funkcjonalności i sprawnośći

    hmm - a co ci tam jeszcze nie dziala?
    A co do "nowoczesnego" pokaz bank elektroniczny bo juz nawet nie internetowy
    ktory sie inaczej promuje?

  • 3. Data: 2002-02-18 10:39:25
    Od: <l...@M...net>

> [...]
    > ktory sie inaczej promuje?
    >
    > o , stały "pająk" grupy dyskusyjnej się odezwał.
    OK. ALe reklama musi byc zgodna z prawdą, jeżeli ktoś się promuje
    jako "innowator" to technologie muszą u niego działać bez takich usterek.
    Bo inaczej pali się na rynku. Największe opory,żeby przyciągnąć segment "early
    adopters " i potem "late adopters"do e-innowacji jest poczucie bezpieczeństwa i
    niezawodności.
    A takie usterki jak niefukcjonalność czy nie zgodna z obietnicami
    funkcjonalność kanału dostępu (SMS) to POWAŻNA USTERKA.
    w TEN SPOSÓB dot com może się nasycić segmentem innowatorów i opinion liderów.
    reszty nie przyciągnie z powodów powyżej.
    Odsyłam do książek z e-marketingu : np. Chaffey " Internet Marketing" oraz
    wielu artykułów.

  • 4. Data: 2002-02-18 11:13:08
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > OK. ALe reklama musi byc zgodna z prawdą,

    Ha, ha, ha...
    Czytujesz może pmtg. ?
    Reklama - zgodna z prawdą... :-)))))
    Grzegorz
    PS
    Bez obrazy.

  • 5. Data: 2002-02-18 11:25:17
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    Poza tym teraz wszystko to co napiszą w mBanku nalezy traktować jak promocję
    :-))
    Grzegorz

  • 6. Data: 2002-02-18 13:59:01
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > o , stały "pająk" grupy dyskusyjnej się odezwał.

    mmmm ???

    > OK. ALe reklama musi byc zgodna z prawdą, jeżeli ktoś się promuje
    > jako "innowator" to technologie muszą u niego działać bez takich usterek.

    Ktos juz odpowiedzial, czy reklama musi i czy w ogole mowi prawde.
    Kolejna rzecz - jesli tobie nie dziala, czy to znaczy ze nie dziala takze
    tym dziesiatkom innym klientow? Hmmm? Sprawdziles? Wiesz to? A przeciez sam
    swiadom jestes, ze moze byc tak, ze Tobie nie dziala, a wszystkim innym
    dziala. Przyklad BZWBK - innym podglad operacji dzialal, a mnie dopoki nie
    napisalem zapytania reklamujacego - nie. Zaraz zobacze u kolegi - czy jemu
    juz dziala.
    I co mialbym powiedziec, ze BZWBK ma do dupy technologie, bo MNIE nie
    dziala???
    I dalej z mojego jednostkowego przykladu stwierdzic, ze ogolnie BZWBK to
    dupa, kaszana i ogolnie???
    Kazdemu zdarzaja sie wlasnie takie _jednostkowe_ przypadki - poczytaj
    Inteligo - pobieralo 4.99 za SMSy niezamawiane - mnie nie pobralo.. Czyli???

> [...]
    > reszty nie przyciągnie z powodów powyżej.
    > Odsyłam do książek z e-marketingu : np. Chaffey " Internet Marketing" oraz

    Ale odsylasz mnie po to, zebym sobie przeczytal? ;)

    Ogolnie - w zupelnosci zgadzam sie z zacytowanym fragmentem, ale...
    1) ile % korzysta z tego kanalu,
    2) czy wszystkim tym osobom nie dziala, czy tylko jakiemus niklemu
    procentowi czy wrecz jednostkom???

    mmm?

  • 7. Data: 2002-02-18 15:04:59
    Od: <w...@p...onet.pl>

> [...]
    segment "early
    > adopters " i potem "late adopters"do e-innowacji jest poczucie bezpieczeństwa

    Pozwolę podać argument przeciw wszystkim autorytetom, na które się powolujesz
    (za to prawdziwy). To znana sprawa, że autorzy książek o biznesie-marketingu
    nie robią pieniędzy na biznesie-marketingu, bo robia pieniądze na pisaniu
    książek - czy warto więc im wierzyć na 100%??
    Ten przyklad: technologie dzialające z usterkami, które jednak zdobyły rynek i
    przyciągnęły klientów to Windows

> [...]
    > w TEN SPOSÓB dot com może się nasycić segmentem innowatorów i opinion liderów.
    > reszty nie przyciągnie z powodów powyżej.

    Zobacz wyżej - wydaje się, ze obecnie Klienci są przyzwyczajeni, że: samochód
    porządnej firmy jest idealnie sprawny i jeżdzi bez usterek 5-7 lat
    produkty informatyczne maja pełno jesli nie bugów to features
    wniosek:
    bank internetowy stoi po środku: serwis transakcyjny www itp ma features (i
    bugs)
    system bankowy (pieniądze) musi być w 100% nie do zniszczenia
    mBank spelnia te warunki

    > Odsyłam do książek z e-marketingu : np. Chaffey " Internet Marketing" oraz
    > wielu artykułów.

    My wolimy cluetrain.com ale niezależnie od książek i manifestów wszystko
    weryfikuje rynek i on powie, czy model mBanku ma racje bytu.
    W chwili obecnej jesteśmy w mierzalnych parametrach (depozyty., klienci)
    liderem rynku, może to zludzenie, ale wydaje nam się, że min. dlatego, że nie
    sluchamy jedynie zagranicznych autorytetów, ale także naszych Klientow, w tym
    Ciebie
    A że SMSy powinny dużo lepiej działać niz obecnie, to niekwestiowany fakt
    Pozdrawiam,
    Wojciech Bolanowski, mBank

  • 8. Data: 2002-02-19 16:31:13
    Od: <l...@M...net>

> [...]
    > Pozdrawiam,
    > Wojciech Bolanowski, mBank
    >
    > na razie macie małą konkurencję wśród pure-plays (Inteligo, VW).
    Zebraliście segment early adopters i część opinion leaders, teraz chcecie
    poszerzyć bazę klientów ( o czym świadczy zmiana Waszych reklam : na opoczątku
    Korzeniowski itp. high flyers ale teraz idziecie do mas : czy stać Cię na
    inny...itd m-bank i żaden inny) i właśnie tu są Ci co nie są tech -savy, żadają
    zwiększonego bezpieczeństwa i łatwo mogą wpaść w popłoch gdy dojdzie ich "word
    of mouth" o zawodnych technologiach. W produktach Microsoftu mogą zawodzić
    technologie, ale banki to instytucje specyficznego zaufania. Nikt nie przejdzie
    szybko do porządku dziennego, gdzy po kliknięciu znikną mu ciężko zapracowane
    prywatne pieniądze w Cyberprzestrzeni.
    Banki internetowe mają byt po przekroczeniu masy krytycznej użytkowników, więc
    kuszą brakiem opłat itd.
    Inowatorzy są już na okręcie (m.in. ja) , opinion leaderzy częściowo też, ale
    masa krytyczna to early adopters, a ona jest wrażliwa i kolorowy "inny" image
    oraz bajery w postaci "sax CD" w Wyborczej mniej na nią działają niż zawodność
    obiecanek technologicznych.
    Czy tak ?
    W sumie i tak jesteście cool, ale mogłoby być lepiej. Wraz z czasem fale zaczną
    kołysać mocniej.
    Pozdrawiam
    Tom Jumper

  • 9. Data: 2002-02-19 16:40:56
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > W sumie i tak jesteście cool, ale mogłoby być lepiej. Wraz z czasem fale
    zaczną
    > kołysać mocniej.
    > Pozdrawiam
    > Tom Jumper

    Mam tylko pytanie - czy jezyk polski jest tak ubogi, czy tez Ty nie
    operujesz w stopniu wystarczajacym, azeby moc przetlumaczyc na liderow
    opinii i tak dalej i tak dalej???
    mmm?

  • 10. Data: 2002-02-19 19:24:13
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@p...com>

    "AMRA" <a...@a...com>
    > Mam tylko pytanie - czy jezyk polski jest tak ubogi

    [ciach]

    Kiedyś wtrącano co drugie zdanie słówko czy zwrot po łacinie - teraz
    jest angielski ;>
    To ma chyba podnosić prestiż mówiącego. Może i w pewnych gronach to
    imponuje, ale jak dla mnie jest to strasznie śmieszne.
    I nie wierzę, że nie ma na to polskich odpowiedników, bo u nas też się
    wykłada tego typu przemioty.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko