    From: <l...@M...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: technologie w m-banku
    Date: 19 Feb 2002 17:31:13 +0100

> [...]
    > weryfikuje rynek i on powie, czy model mBanku ma racje bytu.
    > W chwili obecnej jesteśmy w mierzalnych parametrach (depozyty., klienci)
    > liderem rynku, może to zludzenie, ale wydaje nam się, że min.  dlatego, że
    nie
    > sluchamy jedynie zagranicznych autorytetów, ale także naszych Klientow, w tym
    > Ciebie
    > A że SMSy powinny dużo lepiej działać niz obecnie, to niekwestiowany fakt
    > Pozdrawiam,
    > Wojciech Bolanowski, mBank
    >
    > na razie macie małą konkurencję wśród pure-plays (Inteligo, VW).
    Zebraliście segment early adopters i część opinion leaders, teraz chcecie
    poszerzyć bazę klientów ( o czym świadczy zmiana Waszych reklam : na opoczątku
    Korzeniowski itp. high flyers ale teraz idziecie do mas : czy stać Cię na
    inny...itd m-bank i żaden inny) i właśnie tu są Ci co nie są tech -savy, żadają
    zwiększonego bezpieczeństwa i łatwo mogą wpaść w popłoch gdy dojdzie ich "word
    of mouth" o zawodnych technologiach. W produktach Microsoftu mogą zawodzić
    technologie, ale banki to instytucje specyficznego zaufania. Nikt nie przejdzie
    szybko do porządku dziennego, gdzy po kliknięciu znikną mu ciężko zapracowane
    prywatne pieniądze w Cyberprzestrzeni.
    Banki internetowe mają byt po przekroczeniu masy krytycznej użytkowników, więc
    kuszą brakiem opłat itd.
    Inowatorzy są już na okręcie (m.in. ja) , opinion leaderzy częściowo też, ale
    masa krytyczna to early adopters, a ona jest wrażliwa i kolorowy "inny" image
    oraz bajery w postaci "sax CD" w Wyborczej mniej na nią działają niż zawodność
    obiecanek technologicznych.
    Czy tak ?
    W sumie i tak jesteście cool, ale mogłoby być lepiej. Wraz z czasem fale zaczną
    kołysać mocniej.
    Pozdrawiam
    Tom Jumper