  • 21. Data: 2019-01-12 03:14:40
    Temat: Re: stopy procentowe - jak tam?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Poldek" 5c38656b$0$523$6...@n...neostrada.pl

    >> https://www.bankier.pl/wiadomosc/Zyzynski-Byc-moze-p
    rzez-caly-2019-rok-nie-bedzie-potrzeby-by-zmienic-st
    opy-procentowe-7624055.html

    > Wszelkie przepowiednie, jeżeli się sprawdzają, to tylko przez przypadek.

    Przepowiednie spełniają się, gdyż ludzie tak żyją, by przepowiednie spełniły się.
    (celują w spełnianie przepowiedni; gloryfikują przepowiednie, honorują, sankcjonują)

    Ponadto dość często przyporządkowują wydarzenia do niejasnych przepowiedni.
    (dlatego prorocy prorokują niezbyt starannie -- ostrożnie)

    Wreszcie część przepowiedni jest uniwersalna, typu: ,,zanim minie
    rok, umrze ważna osoba''. (ale który rok? -- ostrożnie ;) nie ma
    jasności co do daty sporządzenia przepowiedni; zawsze/stale ktoś
    ważny umiera)

    Weźmy takiego Nostradamusa -- przewidział swe ścięcie, więc zachorował... ;)
    Kasandra JKaczmarskiego śpiewa -- ,,ja wam nie bronię radości, bo losu nie
    zmienią wam wróżby''. Nie zmienią, aby mogły spełnić się... (aby były
    prawdziwymi wróżbami)

    Czy Nostradamus przepowiedział BTC? -- nie, bo BTC wykraczał
    poza wyobraźnię tamtejszych ludzi. Nostradamus nie mógł
    przewidzieć wymyślenia komputerów operujących na liczbach
    pierwszych tak wielkich...

    Ale ;) przepowiedział pożar Londynu i 11 września w NY...
    Pożary są łatwe do przewidzenia a wieże i wielkie miasta
    płoną bardzo chętnie, gdyż trudno je gasić. Ponadto te
    wieże będą budowane coraz chętniej, jak i wielkie miasta...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 22. Data: 2019-01-12 04:03:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." l...@4...net

    > Do tego nie trzeba szmalu - moze mlodsza kadrowa w NBP, wk* na wlasne
    > zarobki, moze zasluzony dyrektor dzialu kontroli, moze pracownica
    > banku, w ktorym dworka ma konto.

    Dworka dokonała samooświadczenia się. ;)

    > Jakos nie pamietam takich informacji, ale byc moze.

    Jakich? -- popierania czy ścierania?

    > Tresci nie ujawniono chyba. Albo nic nie wnoszaca ...
    > albo czeka na swoj czas ...

    Niewiele wnosiła -- potwierdzała isnienie planu Sokala.
    BTW -- kto zna ,,Dzień Szakala'' autorstwa Fredericka Forsytha? ;)

    > Nie tylko panstwo a Unia.
    > A klonom zdaje sie ludzie wycofali troche oszczednosci, i splata
    > obligacji je czeka, i procesy frankowe groza ... wiec sluszna byla
    > linia wladzy - poczekac az Czarnecki doplaci i zabrac za zlotowke :-)

    Teraz już raczej ;) nie zabiorą. :)

    > A ewentualny nowy prezes bedzie lepszy ?
    Prezes NBP? Kto go chce wywalać? On jest
    ugniatany, nie wywalany -- klasyka...

    > Czy juz mu ta obiecuja - jak sie da, to sie zrobi :-)

    Komu i co obiecują?

    > Ale to nie ona oswiadczala.

    A kto?

    https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/wyborcza-r
    usycystka-w-nbp-zarabia-65-tys-zl-na-miesiac/9qneyh3

    Jak ma wynikać z informacji "GW" awans dyrektorski dostała w sierpniu 2016 r.

    "Porównując jej oświadczenia majątkowe sprzed awansu i po nim, oszacowaliśmy,
    że po podwyżce w sierpniu zarabia ok. 65 tys. miesięcznie wraz z premiami,
    dodatkowymi dochodami i bonusami. Dla porównania - były prezes NBP Marek
    Belka dostawał w sumie ok. 57 tys. zł miesięcznie. Pensja obecnego szefa
    banku centralnego nie jest znana"

    > Albo nagrody im sie slusznie nalezaly.

    Nie 'słusznie', lecz 'po prostu' należały -- nie wypaczaj. ;)

    https://www.youtube.com/watch?v=sLwxuNB1h9A

    > No, chwilowo zapewnil sobie panstwowa pomoc, ale czy przychylnosc?
    > Moze tylko czekaja az dojdzie do przepasci i powiedza "sam sobie
    > winien".

    Nie czekają z założonymi rękami, bezczynnie -- dlatego
    potrzeba ostrzału dopełniającego i podtrzymującego...
    Kto raz z carem zadarł -- ten spokoju nie zazna...
    Raz wybrawszy -- stale wybierać trzeba...

    GGB: Walka o wolność, gdy się raz zaczyna,
    Z ojca krwią spada dziedzictwem na syna
    [ponoć nie z krwią, lecz spermą]

    > Jednych wzbogacic ... kosztem drugich :-)

    Kim są drudzy?

    > Zapewne bo musi. Taki mowisz pewny sie zrobil, a tymczasem niedawno
    > obnizal stopy, a teraz sciaga za wszelka cene.

    Co ściąga? Stopy?

    > W slad za tym pojda pewnie straty i problemy wzrosna :-)

    > Na razie nic nie musi. Moze tez bezczelnie powedziec, ze NBP
    > nie jest utrzymywany z podatkow i podatnikom nic do tego :-)

    Skąd NBP ma pieniądze? Nie z banków komercyjnych?

    > Ale ponoc srednie wynagodzenie dyrektorow od czasow Belki spadlo.

    Raczej straszliwie wzrosło. Nawet dobrodziej nie miał 65 kpln.

    Pisałem o wynikach ulicznych gadek.

  • 23. Data: 2019-01-12 04:04:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Co zacząć?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    https://danutac.oferty-kredytowe.pl

    "ń" q19rpa$flk$...@n...news.atman.pl

    : Trzeba zacząć od FED-u.

    -----

  • 24. Data: 2019-01-12 13:23:48
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Sat, 12 Jan 2019 03:14:40 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> [...]
    > płoną bardzo chętnie, gdyż trudno je gasić. Ponadto te
    > wieże będą budowane coraz chętniej, jak i wielkie miasta...

    Może zmieńmy trochę kolejność:

  • 25. Data: 2019-01-12 14:34:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 12 Jan 2019 04:03:18 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "J.F." l...@4...net

    > Dworka dokonała samooświadczenia się. ;)

    Eee, to ani szmalu, ani motywacji nie trzeba - dziennikarze regularnie
    sprawdzaja :-)

    P.S. co oni z tymi pieniedzmi robia ?
    Babka przyzwyczajo na zycia za ~120 tys rocznie, nagle zarabia 400
    tys, a na koncie przybywa 20 tys ... no dobra - splacila troche
    kredytu ... czyzby wieksza czesc ?
    Na partie dala ?

    PPS. Zarzucamy jej brak kwalifikacji ? Bo kredyt w CHF ...
    234k CHF za 37m mieszkanko, to chyba nie byl dobry interes :-)

    > Jakich? -- popierania czy ścierania?

    scierania.

    > Teraz już raczej ;) nie zabiorą. :)

    No coz, do wyborow moze wytrwa, ale potem bedzie potrzebowal pomocy

    > Prezes NBP? Kto go chce wywalać? On jest
    > ugniatany, nie wywalany -- klasyka...

    > Komu i co obiecują?

    Czarneckiemu. Ze jak sie da, to sie da zrobic :-)

> [...]
    > że po podwyżce w sierpniu zarabia ok. 65 tys. miesięcznie wraz z premiami,

    https://bip.mazovia.pl/bip/oswiadczenia-majatkowe/ra
    dni-wojewodztwa/osoba,467.html

    W 2015 byla glownym specjalista z zarobkiem 114 tys,
    w 2016 zarobila juz 392 tys ...

    > Kim są drudzy?

    No a kto placi na te odsetki ?
    Kredytobiorcy. W tym frankowicze.

    > Co ściąga? Stopy?

    Gotowke.

    > Skąd NBP ma pieniądze? Nie z banków komercyjnych?

    Jesli nawet, to IMO niewielkie. Dopoki nie udzieli im
    kredytu/pozyczki.

    Glownie to chyba zarabia na inwestycjach zagranicznych.

    > Raczej straszliwie wzrosło. Nawet dobrodziej nie miał 65 kpln.

    Tak kadrowa oswiadczala

    https://www.newsweek.pl/polska/polityka/nbp-podaje-w
    ynagrodzenia-prezesow-i-dyrektorow-ale-watpliwosci-p
    ozostaja/5yxj2px

    "Podała, że przeciętne wynagrodzenie brutto na stanowisku dyrektora w
    NBP - ustalone w oparciu o PIT - wyniosło w 2014 r. - 38 098 zł, w
    2015 r. - 37 110 zł, w 2016 r. - 37 381 zł, w 2017 r. 37 069 zł, w
    2018 r. 36 308 zł. "

    A sondazyscie juz sie przyznaja.

    J.

  • 26. Data: 2019-01-13 00:55:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." q4ginterg4w5$.ex8uzbolc7r2$....@4...net

    > Eee, to ani szmalu, ani motywacji nie
    > trzeba - dziennikarze regularnie sprawdzaja :-)

    Za freeko nikt nie pracuje -- także ja mam swój
    cel, jakimi jest szczęście moich pieniędzy.

    > P.S. co oni z tymi pieniedzmi robia ?

    Nie miałbym trudu z zagospodarowaniem 65 kpln
    miesięcznie na obie ręce w rękawicach. (brutto)

    > Babka przyzwyczajo na zycia za ~120 tys rocznie, nagle zarabia 400
    > tys, a na koncie przybywa 20 tys ... no dobra - splacila troche
    > kredytu ... czyzby wieksza czesc ?
    > Na partie dala ?

    Nie wiem.

    > scierania.

    Pamiętasz, jak wspierał MChrzanowskiego?
    Plan Sokala znasz? Wstawianie swych ludzi
    tu i ówdzie -- niezbyt miłych wobec LCz...

    > No coz, do wyborow moze wytrwa, ale potem bedzie potrzebowal pomocy

    Pożyjem -- obaczym... [kak budziet]

    > Czarneckiemu. Ze jak sie da, to sie da zrobic :-)

    Nie znam tego rodzaju pertraktacji. (poza tą MChrzanowskiego)

> [...]

    > https://bip.mazovia.pl/bip/oswiadczenia-majatkowe/ra
    dni-wojewodztwa/osoba,467.html

    > W 2015 byla glownym specjalista z zarobkiem 114 tys,

    Nie przez cały rok tyle samo zarabiała -- w sierpniu awansowała.

    > No a kto placi na te odsetki ?
    > Kredytobiorcy. W tym frankowicze.

    Kto płaci za mleko, jeśli nie ja?!
    Zatem krowa żyje moim kosztem?
    (krowa być może mówi, że ja żyję jej kosztem)

    Pożyczysz mi forsę za freeko?
    Może potrzebne ci jakieś lokum?
    Ty mi pożycz one Mpln na sto lat za freeko, ja zaś
    pożyczę Ci mieszkanie kupione za ten milion -- ale
    za wynajęcie mieszkania zapłacisz mi. :)

    Od zawsze ludzie jakoś zarabiają -- zwykle te zarabianie
    nie tylko nie pogarsza cudzej sytuacji, lecz poprawia. Im
    więcej ludzie zarabiają (im wyższy PKB) tym lepiej żyją.
    Takie są odwieczne prawa.

    W pewnym muzeum postawiono złoty sedes -- aby każdy chętny
    https://www.youtube.com/watch?v=uBfJmz5qFZ0&t=300s
    mógł zeń skorzystać. Skorzystanie kosztuje 15 dolarów USA. :)
    Muzeum ukazuje bogactwo garstki ludzi... Bogacących się głupotą
    innych ludzi -- bo i co komu po skorzystaniu? Sedes kosztował
    100 tysięcy skorzystań. ;)

    Nie masz potrzeby pożyczenia samochodu -- nie pożyczasz.
    Dlaczego ze szmalem jest inaczej? -- ludzie pożyczają,
    choć nie potrzebują. Jeśli zaś potrzebują -- cóż w tym
    dziwnego, że dzielą się zyskami z pożyczkodawcą?

    Ja pożyczam bankowi -- bank dzieli się ze mną zyskiem.
    Umowa jest dobrowolna i zawierana świadomie przez obie
    strony [konfliktu] -- tak też jest z zaciąganiem kredytu.
    Dwie strony zawierają umowę, bank pożycza klientowi, który
    częścią zysku dzieli się z bankiem...

    Bank z kredytobiorcą budują coś w rodzaju spółki -- jeden
    ze wspólników (bank) daje szmal, zaś przeciwny
    (kredytobiorca) daje cos innego...

    BTW -- jest taki dowcip o spółce.

    Kowalski miał szmal, zaś Nowak miał doświadczenie, więc
    obaj panowie zmontowali spółkę, po której Nowakowi
    pozostał szmal, zaś Kowalskiemu pozostało doświadczenie.

    Ogólnie jak żydy/Żydy prawią -- kowal domy buduje, piekarz
    szyje ubrania... ;) (czy jakoś podobnie)

    Co w tym złego?!?!?!?

    Jeśli piekarz chce od kowala szmal za chleb? -- to źle?
    Jeśli kowal od krawca chce forsę za podkucie konia?...

    Gdzie widzisz zło we wzajemnym opłacaniu pracy czy udziału?

    Kowal podkuje konia w byle garażu? -- ja mam z tym stale problemy...
    BTW -- samochód zżera strasznie dużo szmalu w zestawieniu z komputerem,
    choćby i rzekomo bardzo drogim... (i7 9xxx, 32 GiB RAMek, NVMe 1 TB itd.)
    Także worki na śmieci pożerają szmal -- porównywalny z pożarciem szmalu
    przez tani (taki, jak mój Acer) laptop...

    Komunizm mawiał, że płacenie za pracę itp. jest złe. ;)
    Ale komunizm splajtował...

    Ludzie pracują i wymieniają się efektami swej pracy -- co w tym złego?
    Aby ułatwić wymianę -- wymyślono pieniądze, którymi można opłacić to i owo...

    Kto czyim kosztem żyje -- piekarz kowala, kowal szewca, szewc Twoim?!
    Może każdy żyje kosztem każdego?!

    Ktoś Cię zmusza do brania kredytów?
    Niby tak -- potrzebne Ci mieszkanie.
    Mnie okulary nie są potrzebne? Zatem
    optyk zmusza mnie do płaceniu mu? Optyk
    żyje moim kosztem?!?

    > Gotowke.

    Za wszelką cenę? Ja mu pożyczę (nawet dam) złotówkę za milion pln. ;)
    (skoro za wszelką)

    JF -- nie za wszelką, ale za taką, która daje mu zysk.
    Ja także płacę tylko tyle (za mleko chociażby) ile muszę.

    > Jesli nawet, to IMO niewielkie. Dopoki
    > nie udzieli im kredytu/pozyczki.

    Gdzie banki deponują rezerwy? U Ciebie?

    > Glownie to chyba zarabia na inwestycjach zagranicznych.

    Na złotych spekulacjach? ;)

> [...]

    > NBP - ustalone w oparciu o PIT - wyniosło w 2014 r. - 38 098 zł, w
    > 2015 r. - 37 110 zł, w 2016 r. - 37 381 zł, w 2017 r. 37 069 zł, w

    Dobrodziej też twierdził, że zarabiał znacznie mniej niż 65 kplnpm.

    > A sondazyscie juz sie przyznaja.

    Już?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 27. Data: 2019-01-13 12:33:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 Jan 2019 00:55:17 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "J.F." q4ginterg4w5$.ex8uzbolc7r2$....@4...net

    > Za freeko nikt nie pracuje -- także ja mam swój
    > cel, jakimi jest szczęście moich pieniędzy.

    Totez oni zyja z redakcji, redakcja z czytelnikow, a czytelnicy lubia
    sensacje :-)

    > Nie miałbym trudu z zagospodarowaniem 65 kpln
    > miesięcznie na obie ręce w rękawicach. (brutto)

    I na co bys wydal ?
    Na rzeczy ponizej 10 tys, bo drozsze trzeba ujawnic w oswiadczeniu.

    Kobieta to tam ogolnie nie ma problemu z wydaniem, ale gdzie zmiescic
    te wszystkie buty i sukienki w malym mieszkanku ? :-)

    > Pamiętasz, jak wspierał MChrzanowskiego?
    > Plan Sokala znasz? Wstawianie swych ludzi
    > tu i ówdzie -- niezbyt miłych wobec LCz...

    Ale plan Sokala jakos bardzo wolno/nieudolnie realizowali,
    a Chrzanowski ... to w koncu dzialal wbrew Glapinskiemu, czy
    samodzielnie, czy w porozumieniu ?

    > Nie znam tego rodzaju pertraktacji. (poza tą MChrzanowskiego)

    Caly czas sa. Tylko rzadko wychodza na jaw - pamietasz jak przychodzi
    Rywin do Michnika ? :-)

    dni-wojewodztwa/osoba,467.html

    > Nie przez cały rok tyle samo zarabiała -- w sierpniu awansowała.

    Jakis awans mogla miec w styczniu.
    Mogla tez miec w styczniu nagrode za 2015 a w grudniu za 2016.
    Nagroda oczywiscie w pelnej wysokosci :-)

    Ale co ja tam bede Glapinskiego bronil, sam niech sie broni :-)

    > Kto płaci za mleko, jeśli nie ja?!
    > Zatem krowa żyje moim kosztem?

    W pewnym stopniu.
    Przestan kupowac mleko, to co sie z krowa stanie ?

    Tak czy inaczej - jednym Czarnecki "daje" wysokie odsetki, a drugim
    zabiera :-)

> [...]
    > nie tylko nie pogarsza cudzej sytuacji, lecz poprawia. Im
    > więcej ludzie zarabiają (im wyższy PKB) tym lepiej żyją.

    No ale wiesz - wynajmujac mieszkanie mozesz powiedziec "pani w takiej
    trudnej sytuacji - czynsz obnize", albo "2000 do 1-go, albo won"
    :-)

> [...]
    > strony [konfliktu] -- tak też jest z zaciąganiem kredytu.
    > Dwie strony zawierają umowę, bank pożycza klientowi, który

    I jak bank podnosi odsetki wyplacane Tobie - to bank dobry, a jak
    obniza pobierane innym - to bank zly (bo Ci wyplaci mniej) :-)

    > Ktoś Cię zmusza do brania kredytów?
    > Niby tak -- potrzebne Ci mieszkanie.

    Tak jest, w naszym klimacie zmusza ...

    > Za wszelką cenę?

    Za 3.9%. Na obecnym rynku to niemal "za wszelka cene" :)

    > Ja mu pożyczę (nawet dam) złotówkę za milion pln. ;)
    > (skoro za wszelką)
    > JF -- nie za wszelką, ale za taką, która daje mu zysk.

    Placil 2.5-3% i bank mial strate.
    Choc w bilans sie nie wczytywalem - moze to straty fikcyjne, na
    rezerwy, moze nawet wymuszone przez KNF ...

    > Ja także płacę tylko tyle (za mleko chociażby) ile muszę.

    No i Czarnecki widac teraz musi juz tylko 3.2-3.8% :-)

    > Gdzie banki deponują rezerwy? U Ciebie?

    W NBP ... ale na procent. 0.5% obecnie, ale to dla NBP jednak koszt.

    Mozna by tez rzec, ze to tanie pieniadze ... ale NBP prawie nie
    udziela kredytow, wiec jak ma na nich zarobic ?

    > Na złotych spekulacjach? ;)

    :-)

    Nie - kupuje obligacje innych panstw.
    Zlotem chyba duzo nie handluje, bo zapasy prawie stale ... ale kto wie
    - moze na spekulacyjnym rynku jest aktywny ...

    ynagrodzenia-prezesow-i-dyrektorow-ale-watpliwosci-p
    ozostaja/5yxj2px

    > Dobrodziej też twierdził, że zarabiał znacznie mniej niż 65 kplnpm.

    Bardzo mozliwe
    https://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/ile-zarabia-
    prezes-nbp/t323d9r

    Hm, jakos nie moge znalezc przepisu ustalajacego wynagrodzenie prezesa
    - bo dyrektorom to ustala prezes :-)

    > Już?

    W konteksie Twojej wypowiedzi - ty pytasz i nikt sie nie przyznaje,
    sondazysta pyta i sie przyznaja.

    Tylko w Warszawe jakos ciekawie - jak sondazysci pytali, to Jaki szedl
    leb w leb, a w Wyborach wyszlo jak wyszlo.
    Ludzie sie bali przyznac, ze beda na Trzaskowskiego glosowac ?
    Czy PiS za takie badania zaplacil, to taki wynik dostal :-)

    J.

  • 28. Data: 2019-01-14 00:51:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1r24fsmx3qzdk$....@4...net

    > I na co bys wydal ?

    To moja tajemnica.

    > Na rzeczy ponizej 10 tys, bo drozsze trzeba ujawnic w oswiadczeniu.

    Ciekawe, czy można kupić oddzielnie zegarek
    i oddzielnie bransoletę do tego zegarka. ;)
    (i tak ze wszystkim -- poza samochodem itp.
    rzeczami stosownie niepodzielnymi)

    > Kobieta to tam ogolnie nie ma problemu z wydaniem, ale gdzie
    > zmiescic te wszystkie buty i sukienki w malym mieszkanku ? :-)

    Mając 65 kplnpm można kupić lub wynająć duże. ;)

    > Ale plan Sokala jakos bardzo wolno/nieudolnie realizowali,
    > a Chrzanowski ... to w koncu dzialal wbrew Glapinskiemu, czy
    > samodzielnie, czy w porozumieniu ?

    I w końcu, i w początku -- zgodnie, ale że nie można naraz
    wszamać (babcia b. premier EKopacz ponoć mawiała -- nie
    jedz tak szybko, bo udławisz się) i MChrzanowskiego,
    i ZSokala, i AGlapińskiego -- trzeba danie/obiad rozłożyć
    na składowe... ;)

    Tu leży problem -- skoro opozycja chce ,,podziel i zjedz'',
    trzeba bronić AGlapińskiego... MChrzanowskiego poświęcono
    na ołtarzu ofiarnym, aby uniknąć większych zniszczeń. Jak
    z tamą -- trochę wody trzeba spuścić (zalewając Nysę itp.)
    aby ratować Wrocław... Ale nie można spuścić całej wody... ;)

    > Caly czas sa. Tylko rzadko wychodza na jaw - pamietasz jak przychodzi
    > Rywin do Michnika ? :-)

    Pamiętam, ale też wiem o tym tylko tyle, ile
    wie o tym reszta pospólstwa temat.

> [...]

    > Nagroda oczywiscie w pelnej wysokosci :-)

    > Ale co ja tam bede Glapinskiego bronil, sam niech sie broni :-)

    Gowin już wziął zimny prysznic. [pewnie AGlapiński użył swych
    fluidów, aby zakręcić ciepłą wodę w domu/mieszkaniu Gowina]

    > Przestan kupowac mleko, to co sie z krowa stanie ?

    Wychowa/nakarmi cielaki?

    > Tak czy inaczej - jednym Czarnecki "daje"
    > wysokie odsetki, a drugim zabiera :-)

    A trzecim? ;)
    Jeśli nie łapiesz -- 'drugi' to po rosyjsku, nie po polsku.
    Jesteś z Wrocławia? Ze Lwowa? ;)

    Na razie LCzarnecki nie nakazuje nikomu współpracy ze sobą,
    zaś państwo polskie -- raczej tak, a NBP to jednak bank
    państwowy, nie prywatny, co było już omawiane szczegółowo
    wtedy, gdy rządził w NBP nasz Dobrodziej.

    Niegrzecznie mówiąc -- co Ci do tego, co ja czynię z moją własnością?
    Pożyczam Tobie czy komuś, karmię nią ryby w jeziorze?...

    Czym innym jest zarządzanie swym majątkiem a czym innym jest
    zarządzanie majątkiem publicznym. Inna sprawa, że LCzarnecki
    nie musi być jedynym właścicielem ,,swego'' banku. Nie musi
    mieć w swych rękach 100% udziałów czy akcji.

    > No ale wiesz - wynajmujac mieszkanie mozesz powiedziec "pani w takiej
    > trudnej sytuacji - czynsz obnize", albo "2000 do 1-go, albo won"
    > :-)

    I co z tego wynika?
    Czy LCzarnecki powiedział swojemu nieszczęsnemu (być może
    zalanemu Odrą, być może spalonemu w pożarze) dłużnikowi: ,,Won
    z zadłużonego mieszkania, albo dawaj odsetki, prowizje, marże!''?

    IMO wręcz przeciwnie -- komornik kobiecinie zabrał niesłusznie,
    rzekomo na żądanie LCzarneckiego -- LCzarnecki tej kobiecie
    zwrócił, by nie przymierała głodem.

    AGlapiński niby też miłosierny -- tyle szmalu za...
    No właśnie -- za co on płaci swej służbie?
    Do czego w banku przydaje się filologia ukraińska itp.
    wykształcenie? Dlaczego AGlapiński znienacka mówi
    o seksizmie?

    Toż (chyba) nikt przed nim nie sugerował wątku seksualnego w tej
    sprawie?! ,,Na złodzieju czapka gore'', czy może coś przeoczyłem?

    O dwórkach AGlapińskiego jest głośno w Polsce od dawna,
    ostatnio o ich wysokich pensjach, ale pierwszą osobą,
    która dorzuciła tu wątek okołoseksualny jest wg mnie
    sam AGlapiński.

    > I jak bank podnosi odsetki wyplacane Tobie - to bank dobry, a jak
    > obniza pobierane innym - to bank zly (bo Ci wyplaci mniej) :-)

    Dobry -- gdy dotrzymuje umów.
    Zły -- gdy umowę łamie na mą niekorzyść.
    Zły także wtedy, gdy niby złamaniem umowy
    mnie nie krzywdzi, ale krzywdzi takim
    złamaniem innych ludzi.

    Ile daje i ile zabiera -- to sprawa umowy pomiędzy mną i bankiem.
    Na straży dobrych warunków oferowanych przez bank stoi RYNEK.
    Rynek i chciwość bankierów.

    > Tak jest, w naszym klimacie zmusza ...

    Jedzenie nie jest potrzebne?
    Chcesz czy nie -- każdy żeruje na potrzebach bliźnich.

    BTW -- idę do lekarza, aby otrzymać receptę na...
    Za wizytę płacę składkami -- aby otrzymać receptę.

    Państwo:
    - zabrania sprzedaży Vit B1 25 mg bez recepty
    - ściąga podatki
    - płaci lekarzowi za wypisywanie recept.

    Moim zdaniem powyższe zachowanie jest rozbojem!

    Do kupna/najmu mieszkania zmusza Cię nie bankier,
    u którego zaciągasz kredyty na mieszkanie, ale Bóg.

    Do wizyty, której celem jest wypisanie recepty
    zmusza Cię państwo, któremu płacisz podatki.

    Aby rozwiać wątpliwości:

    - Vit B1 25 mg nie można legalnie kupić bez recepty w RP
    - Vit B1 25 mg nie jest refundowana przez państwo
    - na opakowaniu Vit B1 25 mg jest informacja typu:
    ,,lek wydawany na receptę''
    - państwo polskie uważa, że Vit B1 25 mg nie jest lekiem
    (orzecznicy i biegli sądowi -- tak uważają w imieniu
    polskiego państwa)

    > Za 3.9%. Na obecnym rynku to niemal "za wszelka cene" :)

    Stawka wysoka, lecz trudno mówić o ,,wszelkiej cenie''.
    Ponadto Idea zwykle dawała wysokie %%. Bywa, że banki
    dają więcej niż 3.9% w ostatnich ;) (obecnych) czasach.

    Jak z MChrzanowskim, ZSokalem i AGlapińskim -- lepiej stracić
    niewiele, niż wszystko. Lepiej mniej zyskać niż zbankrutować.

    Tak czyni każdy ,,sto razy'' na dobę. ;)

    > Placil 2.5-3% i bank mial strate.
    > Choc w bilans sie nie wczytywalem - moze to straty
    > fikcyjne, na rezerwy, moze nawet wymuszone przez KNF ...

    Byłeś w marmurze Getin? -- od dawna banki w Polsce nie
    oferują tyle miejsca swym pracownikom! LCzarnecki chyba
    spóźnił się z redukowaniem marmurowych metraży. ;)

    Poza tym -- nie znam się na pracy banku, więc nie będę
    zabierał głosu na temat zysków i strat. Jednak zauważę,
    że jeszcze niedawno (w tym wątku) sugerowałeś, że
    LCzarnecki bogaci się kosztem bliźnich.

    Więc jak jest? -- bogaci się czy biednieje?

    Może wg Ciebie jedno i drugie jednocześnie? ;)
    Bank biednieje, LCzarnecki bogaci się?
    (bogaci się, choć własnymi pieniędzmi dofinansowywuje bank)

    > No i Czarnecki widac teraz musi juz tylko 3.2-3.8% :-)

    Tłuste -- smaczne. ;)

    IMO LCzarnecki wyszedł spod młockarni MChrzaniowskiego i reszty.

    > W NBP ... ale na procent. 0.5% obecnie, ale to dla NBP jednak koszt.

    0.5% -- faktycznie wielki procent! Ciekawe, co Ty byś
    powiedział, gdyby Ci bank kazał coś tak zastawić?

    > Mozna by tez rzec, ze to tanie pieniadze ... ale NBP prawie nie
    > udziela kredytow, wiec jak ma na nich zarobic ?

    Nie wiem. Jeśli jednak nie udziela -- jak zarabia?
    Musi chyba nieźle zarabiać ;) -- skoro tak wysokie pensje płaci.

    > :-)

    Spekuluje złotem? Jak MPlichta? ;)
    Bierze szmal na 0.5% i inwestuje w złoto?

    > Nie - kupuje obligacje innych panstw.
    > Zlotem chyba duzo nie handluje, bo zapasy prawie stale ... ale kto wie
    > - moze na spekulacyjnym rynku jest aktywny ...

    Złoto chyba skupuje.

    https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/r
    ezerwy-zlota-nbp-skup,145,0,2417297.html

    28-09-2018 (14:20)
    Polska skupuje złoto. W Unii Europejskiej nie było takiego przypadku w tym wieku
    Rosja, Chiny, Indie, Kazachstan, Turcja. Polska przyłączyła się do grupy państw,
    które skupują złoto. W lipcu i sierpniu zwiększyła rezerwy o dziewięć ton - podał
    dziennik Financial Times. Na razie na tym tracimy.

    Jesteś tak mocny w kontaktach z Google, ale nie wiesz, że:

    - ECB skupuje obligacje celem umorzenia
    - NBP skupuje złoto

    Kupuje obligacje? Po ile? Po 0.5%?
    Czym jest kupno obligacji względem udzielenia kredytu?

    Z czego w ogóle jest finansowany (z czego utrzymuje się) NBP?
    I jakie pełni funkcje?

    > Bardzo mozliwe

    Jak bardzo? ;) Bardzo bardzo, bardzo czy tylko bardzo? ;)

> [...]

    > - bo dyrektorom to ustala prezes :-)

    > W konteksie Twojej wypowiedzi - ty pytasz i nikt sie nie przyznaje,

    Może sondażysta kłamie?

  • 29. Data: 2019-01-14 15:47:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." 1r24fsmx3qzdk$....@4...net

    >To moja tajemnica.

    >Ciekawe, czy można kupić oddzielnie zegarek
    >i oddzielnie bransoletę do tego zegarka. ;)

    Hm, czemu nie.
    Szczegolnie jak bransoleta zlota i drozsza niz zegarek ... i kupione w
    dwa rozne dni :-)

    >Mając 65 kplnpm można kupić lub wynająć duże. ;)

    Kupione to ma male.
    Ale faktycznie moze wynajmowac duze.

> [...]
    >jedz tak szybko, bo udławisz się) i MChrzanowskiego,
    >i ZSokala, i AGlapińskiego -- trzeba danie/obiad rozłożyć

    Ale wiesz - chcieli 40 baniek, czy caly bank ?
    Czy najpierw jedno, a potem drugie ? :-)

    >Pamiętam, ale też wiem o tym tylko tyle, ile
    >wie o tym reszta pospólstwa temat.

    Bylo cale nagranie, ale dlugie i nudne, wiec nie przesluchalem.
    Summa summarum bylo jednak "jak sie da, to sie zrobi" :-)

    Gdzies tam pisza, ze w NBP sa premie kwartalne i trzynastka.

    >Wychowa/nakarmi cielaki?

    A to zalezy.
    Ja tam mysle, ze pojdzie do rzezni, skoro mleko juz niepotrzebne :-)
    Rolnik jej tam karmil po proznicy nie bedzie.

    Ale jakby tak wypuscil z obory ... kto wie czym sie to skonczy.

    >Niegrzecznie mówiąc -- co Ci do tego, co ja czynię z moją własnością?
    >Pożyczam Tobie czy komuś, karmię nią ryby w jeziorze?...

    Mowisz, ze tak lekka raczka bys wydawal 65 tys co miesiac ... przepic
    trudno :-)

> [...]
    >nie musi być jedynym właścicielem ,,swego'' banku. Nie musi
    >mieć w swych rękach 100% udziałów czy akcji.

    I nie jest. Ale ma duzo. Bylo wczesniej sprzedac wiecej, bo teraz to
    trudniej :-)

> [...]
    >zalanemu Odrą, być może spalonemu w pożarze) dłużnikowi: ,,Won
    >z zadłużonego mieszkania, albo dawaj odsetki, prowizje, marże!''?

    a obnizyl prowizje, czy wymusil doubezpieczenie mieszkania ? :-)

    A niektorych zapewne sprzedal ... do Getbacku ?

> [...]
    >Do czego w banku przydaje się filologia ukraińska itp.
    >wykształcenie? Dlaczego AGlapiński znienacka mówi

    O sluzbie to nie bede mowil, ale gdzies tam sa specjalisci od
    inwestycji, co to ponoc zarobili 9 mld w poprzednim roku, wiec wydaje
    mi sie, ze trzeba im dobrze placic, bo odejda ...

> [...]

    >Ile daje i ile zabiera -- to sprawa umowy pomiędzy mną i bankiem.
    >Na straży dobrych warunków oferowanych przez bank stoi RYNEK.

    Jak patrze na mbank czy BZ ... troche watpie w ten rynek :-)

    >Do kupna/najmu mieszkania zmusza Cię nie bankier,
    >u którego zaciągasz kredyty na mieszkanie, ale Bóg.

    Allach lichwy zabronil ... co nie przeszkadza arabskim bankom zarabiac
    :-)

> [...]
    > ,,lek wydawany na receptę''
    > - państwo polskie uważa, że Vit B1 25 mg nie jest lekiem
    > (orzecznicy i biegli sądowi -- tak uważają w imieniu

    Sie nie znam - ale jakie dawki sa refundowane ?
    Zadne ?

    >Stawka wysoka, lecz trudno mówić o ,,wszelkiej cenie''.
    >Ponadto Idea zwykle dawała wysokie %%. Bywa, że banki
    >dają więcej niż 3.9% w ostatnich ;) (obecnych) czasach.

    Ktore ?

> [...]
    >że jeszcze niedawno (w tym wątku) sugerowałeś, że
    >LCzarnecki bogaci się kosztem bliźnich.

    >Więc jak jest? -- bogaci się czy biednieje?

    A skad wzial te miliardy ? :-)

    Ale ostanio go ponoc banki pociagnely po kieszeni.

    >IMO LCzarnecki wyszedł spod młockarni MChrzaniowskiego i reszty.

    Ale moze tam szybko wrocic, jesli w klonach nie najlepiej sie dzieje.

    >0.5% -- faktycznie wielki procent! Ciekawe, co Ty byś
    >powiedział, gdyby Ci bank kazał coś tak zastawić?

    Ale to tylko drobna czesc i cel tego jest/byl inny.

    >Nie wiem. Jeśli jednak nie udziela -- jak zarabia?
    >Musi chyba nieźle zarabiać ;) -- skoro tak wysokie pensje płaci.

    >Spekuluje złotem? Jak MPlichta? ;)
    >Bierze szmal na 0.5% i inwestuje w złoto?

    Skoro sam ten szmal "wydrukowal" to trudno to nazwac "bierze".
    Tu o prawdziwe pieniadze chodzi, zielone np :-)

> [...]
    > dziewięć ton - podał
    > dziennik Financial Times. Na razie na tym tracimy.

    Taki to interes, a na koncu na wyplate jest :-)

    >Jesteś tak mocny w kontaktach z Google, ale nie wiesz, że:
    > - ECB skupuje obligacje celem umorzenia
    > - NBP skupuje złoto

    Na zlocie sie zarabia jak cena rosnie.
    A tu chyba spada. I jeszcze trzeba placic za przechowywanie.

    >Kupuje obligacje? Po ile? Po 0.5%?
    >Czym jest kupno obligacji względem udzielenia kredytu?

    Ale to jest kredyt zagraniczny.
    Dla Grecji, Wloch, Brazylii ... oraz USA.
    Byc moze tez dla Niemiec, ale oni to akurat nie wiem czy placa odsetki
    :-)

    >Z czego w ogóle jest finansowany (z czego utrzymuje się) NBP?
    >I jakie pełni funkcje?

    Funkcji ma kilka - przeczytaj na stronie.

    >Jak bardzo? ;) Bardzo bardzo, bardzo czy tylko bardzo? ;)

    Pare lat temu to bylo ok 40 tys, to mozliwe, ze teraz jest 60 ..

    > https://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/ile-zarabia-
    prezes-nbp/t323d9r

    >Może sondażysta kłamie?

    W Warszawie niewatpliwie ktos klamal - czy sondazysci, czy sondowani

    J.

  • 30. Data: 2019-01-15 02:44:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5c3ca128$0$500$6...@n...neostrada.pl

    > Hm, czemu nie.
    > Szczegolnie jak bransoleta zlota i drozsza niz zegarek ... i kupione w dwa rozne
    dni :-)

    Oddzielnie kopertę i [klej?] resztę zegarka?
    Oddzielnie dwie różne części bransolety...

    Ale domu nie można tak podzielić...

    Komputer?... Dziś laptop, jutro 2 TiB NVMe, pojutrze 32 GiB DDR5,
    wczoraj torbę, przedwczoraj zasilacz i drukarkę... ;)

    > Kupione to ma male.
    > Ale faktycznie moze wynajmowac duze.

    > Ale wiesz - chcieli 40 baniek, czy caly bank ?
    > Czy najpierw jedno, a potem drugie ? :-)

    IMO bank po banku -- wszystko!

    - nacjonalizacja to kupno za pieniądze podatników PeKaO
    i przekazanie tegoż PeKaO swym ludziom pod ich zarząd
    - prywatyzacja to sprzedaż tegoż PeKAO swym ludziom

    Coś kupić, coś przejąć, coś sprzedać -- celem jest zawłaszczenie wszystkiego.
    Cel jest zawsze jeden. Nacjonalizacja czy prywatyzacja bądź uzdrowienie lub
    polepszenie czy wybawienie albo uzdrowienie -- nazwy są różne...

    JKaczyński, zanim przejął władzę w 2015 r., mówił, że najważniejsze
    jest zwyciężenie. Podobnie mówili panowie Kukiz15 -- ważne jest
    przejęcie banków i ubezpieczycieli...

    Wiesz, co teraz właśnie uchwalono?
    Na pewno wiesz. :)

    https://nczas.com/2019/01/12/wiemy-co-ma-przykryc-af
    era-z-dzikami-ziobro-oszalal-ta-ustawa-pis-zlikwiduj
    e-wlasnosc-prywatna-w-polsce/
    Wiemy, co ma przykryć afera z dzikami. Ziobro oszalał!
    Ta ustawa PiS zlikwiduje własność prywatną w Polsce

    Faszyzm czy anarchizm -- jedna chwała.
    Co Mussolini czynił, zanim przejął władzę oficjalną?
    Czym były nazistowskie noce -- ,,długich noży'' czy ,,kryształowa''?
    Czym różni się nazizm (czyli narodowy socjalizm) od komunizmu?

> [...]

    > Rolnik jej tam karmil po proznicy nie bedzie.

    > Ale jakby tak wypuscil z obory ... kto wie czym sie to skonczy.

    Trafi na kurs przygotowawczy -- będzie informatykiem/programistą. ;)

    JF -- od zarania dziejów ludzie ludziom świadczą nawzajem usługi
    z wzajemną korzyścią. Ale ;) Polacy jakoś ;) nie mogą ścierpieć
    tego, że kupując mleko w Lidlu (choćby smaczne, świeże, zdrowe,
    polskie, od krowy karmionej karmą wolną od GMO) dają także żyć
    (niejako z konieczności, przyokazyjnie) Lidlowi...

    Motto życiowe Polaków postrzebam jakoś tak:

    -- żyj i zabij innych/bliźnich
    (trochę jak rosyjskie?)

    Czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci.
    Mnie na lekcjach religii (Kościół kształci moralność)
    uczono, że człowiek musi bogacić się, że własność
    prywatna jest świętością chronioną aż dwoma przykazaniami
    Boskimi ('nie kradnij' i 'nie pożądaj') a bogacenie
    innych ludzi jest i konsekwencją bogacenia siebie
    samego, i koniecznością bogacenia siebie samego...

    Dzisiejszy Kościół daleko odbiegł od dawnej nauki.

    Nagle komunizm nie jest zły, choć nazywany jest ,,współnotyzmemm''. ;)
    BTW -- słowo 'komunizm' znamy ,,dzięki'' ruskim Sowietom, ale to słowo
    łacińskiego pochodzenia, raczej wędrujące do Rosji z Wielkiej Brytanii,
    gdzie trafiło z brytyjskich Indii, w których komuny były codziennością.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Komunizm
    Komunizm (od łac. communis - wspólny, powszechny

    https://opoka.org.pl/biblioteka/H/HN/1/20zwykly-1.ht
    ml
    KATOLICKI ZNACZY POWSZECHNY

    Tyle tylko, że 'komunistyczny' pochodzi z łaciny a 'katolicki' -- z greki.

    > Mowisz, ze tak lekka raczka bys wydawal 65 tys co miesiac ... przepic trudno :-)

    Niewiele piję alkoholu -- ostatni raz na weselu Karskiego dwa
    kieliszki szampana, póki nie załapano, kim jestem. Ale choć
    przestałem pić alkohol ~30 lat temu, na przełomie wieków
    wydałem w 40 dni 40 kpln -- tylko przez te 40 dni liczyłem,
    ale nie były to dni szczególne pod względem wydatków.

    Aby rozjaśnić -- zanim przestałem, niewiele piłem...

    Uczelnia płaciła mi bardzo dobrze, więc nie ograniczałem się
    a nawyk wydawniczy ;) pozostał mi po rozstaniu się z uczelnią.

    > I nie jest. Ale ma duzo. Bylo wczesniej sprzedac wiecej, bo teraz to trudniej :-)

    Patrząc na LCzarneckiego, dochodzę do wniosku, że on lubił swe
    banki. Ludzie inwestują wiele w różne hobby, dlaczego on miałby
    żałować obrony swych sentymentów? Jedni ludzie sprzedają: żony,
    dzieci, matki, przyjaciół, zaś inni -- traktują pieniądze jak
    środek umożliwiający życie.

    > a obnizyl prowizje, czy wymusil doubezpieczenie mieszkania ? :-)

    Nie wiem -- wiesz, to pisz. Wiem, że zwrócił biedaczce pieniądze
    nieuczciwie zabrane przez komornika ,,w imię Rzeczypospolitej''.
    Wiem, więc piszę.

    Mnie obiecał wisienki i orzeszki -- co obiecał, to do tej pory dał,
    choć (jak w wypadku Morawieckiego) powstały techniczne problemy
    ,,zezwalające'' na kradzież.

    Wiem, więc piszę.
    Powielanie ,,zasłyszanych'' opowieści ma sens niewielki?
    Ma -- tysiąc razy powielone kłamstwo staje się ,,prawdą''.

    Ja (co do zasady -- bo może nieumyślnie czasami zaliczę jakąś
    wpadkę) nie powielam kłamstw w imię neonazizmu czy nazizmu.

    > A niektorych zapewne sprzedal ... do Getbacku ?

    Co wiesz -- to pisz. Ja niewiele wiem o GetBacku.

    > O sluzbie to nie bede mowil, ale gdzies tam sa specjalisci od inwestycji, co to
    ponoc zarobili 9 mld w poprzednim roku, wiec
    > wydaje mi sie, ze trzeba im dobrze placic, bo odejda ...

    Te dwie panie zarobiły 9 mld? -- Nieźle.

    > Allach lichwy zabronil ... co nie przeszkadza arabskim bankom zarabiac :-)

    Nie znam się ani na bankach, ani na religiach, ale mnie
    uczono, że zarabianie pieniędzy jest dobrem. Nawet
    zarabianie ,,na czarno'' jest lepsze niż rozbójnictwo.
    Rozbójnictwo, czyli także łażenie po ulicach i wrzeszczenie
    typu:

    - Duda, Duda, drugi raz ci się nie uda!!
    - BankGStery!!!
    - liCHFa!!!

    > Sie nie znam - ale jakie dawki sa refundowane ?
    > Zadne ?

    Nie wiem -- być może żadne. Ale małe dawki można nabyć bez recepty.
    (nie będę jednak jadł 20, czy 220 tabletek dziennie)

    Nie gub tematu -- państwo zmusza mnie do płacenia składek i podatków,
    aby płacić lekarzowi za wypisywanie mi recept, bez których nie mogę
    kupić witamin, gdyż takiego kupowania zabrania państwo.

    Czym ta polityka różni się od mafijnych propozycji:

    - płać mi, abym cię chronił przede mną samym?

    Banki raczej ;) mnie nie zmuszają do ,,współpracy''.
    I raczej ;) wiedzą, że dopiero wtedy je odwiedzę,
    gdy mi zapłacą za mą fatygę.

    > Ktore ?

    Credit Agricole chyba dawał, BIZ dawał...
    Lokalnie ;) (do 10 kpln na 3 miesiące) to żaden rarytas.

    > A skad wzial te miliardy ? :-)

    Może od babci? Odpowiesz mi na pytanie?
    Bogaci się czy biednieje?

    Może wg zasady:

    - bogaci się, czyli żyje kosztem ludzi, bezbożnik!!!
    - biednieje, czyli bóg/Bóg go karze

    IMO LCzarnecki dał zbyt dużą swobodę swym pracownikom -- nieco
    narwanym, zbyt młodym (jeśli chodzi o doświadczenie) przez co
    pozbawionym lęku, czyli brawurowym...

    > Ale ostanio go ponoc banki pociagnely po kieszeni.

    > Ale moze tam szybko wrocic, jesli w klonach nie najlepiej sie dzieje.

    Dlatego musi prowadzić ostrzał kontynuacyjno-wyniszcająco-ostrzegawczy. ;)
    (na czym cierpią dwórki i dworzanie)

    > Ale to tylko drobna czesc i cel tego jest/byl inny.

    Cel czego? I jaki? Co komu po celach -- gdy rozpatrujemy
    tutaj źródła zarobków NBP?

    Ważne są raczej odpowiedzi -- NBP zarabia na komercyjnych
    bankach, czy nie zarabia? A jeśli zarabia -- zmusza banki
    do współpracy, czy nie zmusza?

    Zmusza do deponowania rezerw i zarabia raczej nieźle na tych rezerwach.

    Oficjalne cele rezerw? Jakie były oficjalne cele Lenina?
    Wojna globalna przeciwko całemu światu? -- raczej pokój...
    Mordowanie ruskich czeławieków? -- raczej ochrona przed
    posiadaczami i obszarnikami żywiącymi się krwią robotników i chłopów...

    > Skoro sam ten szmal "wydrukowal" to trudno to nazwac "bierze".
    > Tu o prawdziwe pieniadze chodzi, zielone np :-)

    Nie pogadamy -- JF. :)
    Pieniądz, póki ma pokrycie w dobrach, jest prawdziwy bez
    względu na kolor. Polacy jednak jakieś dobra posiadają
    i wytwarzają -- więc złotówka (na razie) jest pieniądzem
    prawdziwym.

    To raz, ale zero -- nie wiem, na czym polega praca NBP.

    > Taki to interes, a na koncu na wyplate jest :-)

    :)

    > Na zlocie sie zarabia jak cena rosnie.

    Na cebuli inaczej? -- zarabia sie, gdy tanieje? ;)

    > A tu chyba spada. I jeszcze trzeba placic za przechowywanie.

    Gdy Szwajcaria wyprzedaje złoto -- frank tanieje.
    Gdy gromadzi -- drożeje... Może tutaj jest klucz pogrzebany?

    > Ale to jest kredyt zagraniczny.
    > Dla Grecji, Wloch, Brazylii ... oraz USA.
    > Byc moze tez dla Niemiec, ale oni to akurat nie wiem czy placa odsetki :-)

    > Funkcji ma kilka - przeczytaj na stronie.

    Brak mi motywacji.

    IMO NBP jest potrzebny rządzącym.
    Fikcyjne cele można umieścić nie
    tylko na cierpliwym papierze, ale także na WWW.

    > Pare lat temu to bylo ok 40 tys, to mozliwe, ze teraz jest 60 ..

    Służba dworska zarabia więcej niż władca dworu?

    Może i sondażysci, i sondowani?

    --