    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <1r24fsmx3qzdk$.iv3s8p0x5xfy.dlg@40tude.net>
    <q1givc$sur$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: stopy procentowe - jak tam?
    Date: Mon, 14 Jan 2019 15:47:04 +0100

    dyskusyjnych:q1givc$sur$...@n...news.atman.pl...
    "J.F." 1r24fsmx3qzdk$....@4...net

    >To moja tajemnica.

    >Ciekawe, czy można kupić oddzielnie zegarek
    >i oddzielnie bransoletę do tego zegarka. ;)

    Hm, czemu nie.
    Szczegolnie jak bransoleta zlota i drozsza niz zegarek ... i kupione w
    dwa rozne dni :-)

    >Mając 65 kplnpm można kupić lub wynająć duże. ;)

    Kupione to ma male.
    Ale faktycznie moze wynajmowac duze.

    >I w końcu, i w początku -- zgodnie, ale że nie można naraz
    >wszamać (babcia b. premier EKopacz ponoć mawiała -- nie
    >jedz tak szybko, bo udławisz się) i MChrzanowskiego,
    >i ZSokala, i AGlapińskiego -- trzeba danie/obiad rozłożyć
    >na składowe... ;)

    Ale wiesz - chcieli 40 baniek, czy caly bank ?
    Czy najpierw jedno, a potem drugie ? :-)

    >Pamiętam, ale też wiem o tym tylko tyle, ile
    >wie o tym reszta pospólstwa temat.

    Bylo cale nagranie, ale dlugie i nudne, wiec nie przesluchalem.
    Summa summarum bylo jednak "jak sie da, to sie zrobi" :-)

    Gdzies tam pisza, ze w NBP sa premie kwartalne i trzynastka.

    >Wychowa/nakarmi cielaki?

    A to zalezy.
    Ja tam mysle, ze pojdzie do rzezni, skoro mleko juz niepotrzebne :-)
    Rolnik jej tam karmil po proznicy nie bedzie.

    Ale jakby tak wypuscil z obory ... kto wie czym sie to skonczy.

    >Niegrzecznie mówiąc -- co Ci do tego, co ja czynię z moją własnością?
    >Pożyczam Tobie czy komuś, karmię nią ryby w jeziorze?...

    Mowisz, ze tak lekka raczka bys wydawal 65 tys co miesiac ... przepic
    trudno :-)

    >Czym innym jest zarządzanie swym majątkiem a czym innym jest
    >zarządzanie majątkiem publicznym. Inna sprawa, że LCzarnecki
    >nie musi być jedynym właścicielem ,,swego'' banku. Nie musi
    >mieć w swych rękach 100% udziałów czy akcji.

    I nie jest. Ale ma duzo. Bylo wczesniej sprzedac wiecej, bo teraz to
    trudniej :-)

    >I co z tego wynika?
    >Czy LCzarnecki powiedział swojemu nieszczęsnemu (być może
    >zalanemu Odrą, być może spalonemu w pożarze) dłużnikowi: ,,Won
    >z zadłużonego mieszkania, albo dawaj odsetki, prowizje, marże!''?

    a obnizyl prowizje, czy wymusil doubezpieczenie mieszkania ? :-)

    A niektorych zapewne sprzedal ... do Getbacku ?

    >AGlapiński niby też miłosierny -- tyle szmalu za...
    >No właśnie -- za co on płaci swej służbie?
    >Do czego w banku przydaje się filologia ukraińska itp.
    >wykształcenie? Dlaczego AGlapiński znienacka mówi
    >o seksizmie?

    O sluzbie to nie bede mowil, ale gdzies tam sa specjalisci od
    inwestycji, co to ponoc zarobili 9 mld w poprzednim roku, wiec wydaje
    mi sie, ze trzeba im dobrze placic, bo odejda ...

    >Dobry -- gdy dotrzymuje umów.
    >Zły -- gdy umowę łamie na mą niekorzyść.
    >Zły także wtedy, gdy niby złamaniem umowy
    >mnie nie krzywdzi, ale krzywdzi takim
    >złamaniem innych ludzi.

    >Ile daje i ile zabiera -- to sprawa umowy pomiędzy mną i bankiem.
    >Na straży dobrych warunków oferowanych przez bank stoi RYNEK.
    >Rynek i chciwość bankierów.

    Jak patrze na mbank czy BZ ... troche watpie w ten rynek :-)

    >Do kupna/najmu mieszkania zmusza Cię nie bankier,
    >u którego zaciągasz kredyty na mieszkanie, ale Bóg.

    Allach lichwy zabronil ... co nie przeszkadza arabskim bankom zarabiac
    :-)

    > - Vit B1 25 mg nie można legalnie kupić bez recepty w RP
    > - Vit B1 25 mg nie jest refundowana przez państwo
    > - na opakowaniu Vit B1 25 mg jest informacja typu:
    > ,,lek wydawany na receptę''
    > - państwo polskie uważa, że Vit B1 25 mg nie jest lekiem
    > (orzecznicy i biegli sądowi -- tak uważają w imieniu
    > polskiego państwa)

    Sie nie znam - ale jakie dawki sa refundowane ?
    Zadne ?

    >Stawka wysoka, lecz trudno mówić o ,,wszelkiej cenie''.
    >Ponadto Idea zwykle dawała wysokie %%. Bywa, że banki
    >dają więcej niż 3.9% w ostatnich ;) (obecnych) czasach.

    Ktore ?

    >Poza tym -- nie znam się na pracy banku, więc nie będę
    >zabierał głosu na temat zysków i strat. Jednak zauważę,
    >że jeszcze niedawno (w tym wątku) sugerowałeś, że
    >LCzarnecki bogaci się kosztem bliźnich.

    >Więc jak jest? -- bogaci się czy biednieje?

    A skad wzial te miliardy ? :-)

    Ale ostanio go ponoc banki pociagnely po kieszeni.

    >IMO LCzarnecki wyszedł spod młockarni MChrzaniowskiego i reszty.

    Ale moze tam szybko wrocic, jesli w klonach nie najlepiej sie dzieje.

    >0.5% -- faktycznie wielki procent! Ciekawe, co Ty byś
    >powiedział, gdyby Ci bank kazał coś tak zastawić?

    Ale to tylko drobna czesc i cel tego jest/byl inny.

    >Nie wiem. Jeśli jednak nie udziela -- jak zarabia?
    >Musi chyba nieźle zarabiać ;) -- skoro tak wysokie pensje płaci.

    >Spekuluje złotem? Jak MPlichta? ;)
    >Bierze szmal na 0.5% i inwestuje w złoto?

    Skoro sam ten szmal "wydrukowal" to trudno to nazwac "bierze".
    Tu o prawdziwe pieniadze chodzi, zielone np :-)

    >Złoto chyba skupuje.
    > https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/r
    ezerwy-zlota-nbp-skup,145,0,2417297.html
    > 28-09-2018 (14:20)
    > Polska skupuje złoto. W Unii Europejskiej nie było takiego
    > przypadku w tym wieku
    > Rosja, Chiny, Indie, Kazachstan, Turcja. Polska przyłączyła się do
    > grupy państw,
    > które skupują złoto. W lipcu i sierpniu zwiększyła rezerwy o
    > dziewięć ton - podał
    > dziennik Financial Times. Na razie na tym tracimy.

    Taki to interes, a na koncu na wyplate jest :-)

    >Jesteś tak mocny w kontaktach z Google, ale nie wiesz, że:
    > - ECB skupuje obligacje celem umorzenia
    > - NBP skupuje złoto

    Na zlocie sie zarabia jak cena rosnie.
    A tu chyba spada. I jeszcze trzeba placic za przechowywanie.

    >Kupuje obligacje? Po ile? Po 0.5%?
    >Czym jest kupno obligacji względem udzielenia kredytu?

    Ale to jest kredyt zagraniczny.
    Dla Grecji, Wloch, Brazylii ... oraz USA.
    Byc moze tez dla Niemiec, ale oni to akurat nie wiem czy placa odsetki
    :-)

    >Z czego w ogóle jest finansowany (z czego utrzymuje się) NBP?
    >I jakie pełni funkcje?

    Funkcji ma kilka - przeczytaj na stronie.

    >Jak bardzo? ;) Bardzo bardzo, bardzo czy tylko bardzo? ;)

    Pare lat temu to bylo ok 40 tys, to mozliwe, ze teraz jest 60 ..

    > https://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/ile-zarabia-
    prezes-nbp/t323d9r

    >Może sondażysta kłamie?

    W Warszawie niewatpliwie ktos klamal - czy sondazysci, czy sondowani

    J.