    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: stopy procentowe - jak tam?
    Date: Mon, 14 Jan 2019 00:51:11 +0100
    <1r24fsmx3qzdk$.iv3s8p0x5xfy.dlg@40tude.net>

    "J.F." 1r24fsmx3qzdk$....@4...net

    > I na co bys wydal ?

    To moja tajemnica.

    > Na rzeczy ponizej 10 tys, bo drozsze trzeba ujawnic w oswiadczeniu.

    Ciekawe, czy można kupić oddzielnie zegarek
    i oddzielnie bransoletę do tego zegarka. ;)
    (i tak ze wszystkim -- poza samochodem itp.
    rzeczami stosownie niepodzielnymi)

    > Kobieta to tam ogolnie nie ma problemu z wydaniem, ale gdzie
    > zmiescic te wszystkie buty i sukienki w malym mieszkanku ? :-)

    Mając 65 kplnpm można kupić lub wynająć duże. ;)

    > Ale plan Sokala jakos bardzo wolno/nieudolnie realizowali,
    > a Chrzanowski ... to w koncu dzialal wbrew Glapinskiemu, czy
    > samodzielnie, czy w porozumieniu ?

    I w końcu, i w początku -- zgodnie, ale że nie można naraz
    wszamać (babcia b. premier EKopacz ponoć mawiała -- nie
    jedz tak szybko, bo udławisz się) i MChrzanowskiego,
    i ZSokala, i AGlapińskiego -- trzeba danie/obiad rozłożyć
    na składowe... ;)

    Tu leży problem -- skoro opozycja chce ,,podziel i zjedz'',
    trzeba bronić AGlapińskiego... MChrzanowskiego poświęcono
    na ołtarzu ofiarnym, aby uniknąć większych zniszczeń. Jak
    z tamą -- trochę wody trzeba spuścić (zalewając Nysę itp.)
    aby ratować Wrocław... Ale nie można spuścić całej wody... ;)

    > Caly czas sa. Tylko rzadko wychodza na jaw - pamietasz jak przychodzi
    > Rywin do Michnika ? :-)

    Pamiętam, ale też wiem o tym tylko tyle, ile
    wie o tym reszta pospólstwa temat.

    >>> https://bip.mazovia.pl/bip/oswiadczenia-majatkowe/ra
    dni-wojewodztwa/osoba,467.html

    > Jakis awans mogla miec w styczniu.
    > Mogla tez miec w styczniu nagrode za 2015 a w grudniu za 2016.
    > Nagroda oczywiscie w pelnej wysokosci :-)

    > Ale co ja tam bede Glapinskiego bronil, sam niech sie broni :-)

    Gowin już wziął zimny prysznic. [pewnie AGlapiński użył swych
    fluidów, aby zakręcić ciepłą wodę w domu/mieszkaniu Gowina]

    > Przestan kupowac mleko, to co sie z krowa stanie ?

    Wychowa/nakarmi cielaki?

    > Tak czy inaczej - jednym Czarnecki "daje"
    > wysokie odsetki, a drugim zabiera :-)

    A trzecim? ;)
    Jeśli nie łapiesz -- 'drugi' to po rosyjsku, nie po polsku.
    Jesteś z Wrocławia? Ze Lwowa? ;)

    Na razie LCzarnecki nie nakazuje nikomu współpracy ze sobą,
    zaś państwo polskie -- raczej tak, a NBP to jednak bank
    państwowy, nie prywatny, co było już omawiane szczegółowo
    wtedy, gdy rządził w NBP nasz Dobrodziej.

    Niegrzecznie mówiąc -- co Ci do tego, co ja czynię z moją własnością?
    Pożyczam Tobie czy komuś, karmię nią ryby w jeziorze?...

    Czym innym jest zarządzanie swym majątkiem a czym innym jest
    zarządzanie majątkiem publicznym. Inna sprawa, że LCzarnecki
    nie musi być jedynym właścicielem ,,swego'' banku. Nie musi
    mieć w swych rękach 100% udziałów czy akcji.

    > No ale wiesz - wynajmujac mieszkanie mozesz powiedziec "pani w takiej
    > trudnej sytuacji - czynsz obnize", albo "2000 do 1-go, albo won"
    > :-)

    I co z tego wynika?
    Czy LCzarnecki powiedział swojemu nieszczęsnemu (być może
    zalanemu Odrą, być może spalonemu w pożarze) dłużnikowi: ,,Won
    z zadłużonego mieszkania, albo dawaj odsetki, prowizje, marże!''?

    IMO wręcz przeciwnie -- komornik kobiecinie zabrał niesłusznie,
    rzekomo na żądanie LCzarneckiego -- LCzarnecki tej kobiecie
    zwrócił, by nie przymierała głodem.

    AGlapiński niby też miłosierny -- tyle szmalu za...
    No właśnie -- za co on płaci swej służbie?
    Do czego w banku przydaje się filologia ukraińska itp.
    wykształcenie? Dlaczego AGlapiński znienacka mówi
    o seksizmie?

    Toż (chyba) nikt przed nim nie sugerował wątku seksualnego w tej
    sprawie?! ,,Na złodzieju czapka gore'', czy może coś przeoczyłem?

    O dwórkach AGlapińskiego jest głośno w Polsce od dawna,
    ostatnio o ich wysokich pensjach, ale pierwszą osobą,
    która dorzuciła tu wątek okołoseksualny jest wg mnie
    sam AGlapiński.

    > I jak bank podnosi odsetki wyplacane Tobie - to bank dobry, a jak
    > obniza pobierane innym - to bank zly (bo Ci wyplaci mniej) :-)

    Dobry -- gdy dotrzymuje umów.
    Zły -- gdy umowę łamie na mą niekorzyść.
    Zły także wtedy, gdy niby złamaniem umowy
    mnie nie krzywdzi, ale krzywdzi takim
    złamaniem innych ludzi.

    Ile daje i ile zabiera -- to sprawa umowy pomiędzy mną i bankiem.
    Na straży dobrych warunków oferowanych przez bank stoi RYNEK.
    Rynek i chciwość bankierów.

    > Tak jest, w naszym klimacie zmusza ...

    Jedzenie nie jest potrzebne?
    Chcesz czy nie -- każdy żeruje na potrzebach bliźnich.

    BTW -- idę do lekarza, aby otrzymać receptę na...
    Za wizytę płacę składkami -- aby otrzymać receptę.

    Państwo:
    - zabrania sprzedaży Vit B1 25 mg bez recepty
    - ściąga podatki
    - płaci lekarzowi za wypisywanie recept.

    Moim zdaniem powyższe zachowanie jest rozbojem!

    Do kupna/najmu mieszkania zmusza Cię nie bankier,
    u którego zaciągasz kredyty na mieszkanie, ale Bóg.

    Do wizyty, której celem jest wypisanie recepty
    zmusza Cię państwo, któremu płacisz podatki.

    Aby rozwiać wątpliwości:

    - Vit B1 25 mg nie można legalnie kupić bez recepty w RP
    - Vit B1 25 mg nie jest refundowana przez państwo
    - na opakowaniu Vit B1 25 mg jest informacja typu:
    ,,lek wydawany na receptę''
    - państwo polskie uważa, że Vit B1 25 mg nie jest lekiem
    (orzecznicy i biegli sądowi -- tak uważają w imieniu
    polskiego państwa)

    > Za 3.9%. Na obecnym rynku to niemal "za wszelka cene" :)

    Stawka wysoka, lecz trudno mówić o ,,wszelkiej cenie''.
    Ponadto Idea zwykle dawała wysokie %%. Bywa, że banki
    dają więcej niż 3.9% w ostatnich ;) (obecnych) czasach.

    Jak z MChrzanowskim, ZSokalem i AGlapińskim -- lepiej stracić
    niewiele, niż wszystko. Lepiej mniej zyskać niż zbankrutować.

    Tak czyni każdy ,,sto razy'' na dobę. ;)

    > Placil 2.5-3% i bank mial strate.
    > Choc w bilans sie nie wczytywalem - moze to straty
    > fikcyjne, na rezerwy, moze nawet wymuszone przez KNF ...

    Byłeś w marmurze Getin? -- od dawna banki w Polsce nie
    oferują tyle miejsca swym pracownikom! LCzarnecki chyba
    spóźnił się z redukowaniem marmurowych metraży. ;)

    Poza tym -- nie znam się na pracy banku, więc nie będę
    zabierał głosu na temat zysków i strat. Jednak zauważę,
    że jeszcze niedawno (w tym wątku) sugerowałeś, że
    LCzarnecki bogaci się kosztem bliźnich.

    Więc jak jest? -- bogaci się czy biednieje?

    Może wg Ciebie jedno i drugie jednocześnie? ;)
    Bank biednieje, LCzarnecki bogaci się?
    (bogaci się, choć własnymi pieniędzmi dofinansowywuje bank)

    > No i Czarnecki widac teraz musi juz tylko 3.2-3.8% :-)

    Tłuste -- smaczne. ;)

    IMO LCzarnecki wyszedł spod młockarni MChrzaniowskiego i reszty.

    > W NBP ... ale na procent. 0.5% obecnie, ale to dla NBP jednak koszt.

    0.5% -- faktycznie wielki procent! Ciekawe, co Ty byś
    powiedział, gdyby Ci bank kazał coś tak zastawić?

    > Mozna by tez rzec, ze to tanie pieniadze ... ale NBP prawie nie
    > udziela kredytow, wiec jak ma na nich zarobic ?

    Nie wiem. Jeśli jednak nie udziela -- jak zarabia?
    Musi chyba nieźle zarabiać ;) -- skoro tak wysokie pensje płaci.

    > :-)

    Spekuluje złotem? Jak MPlichta? ;)
    Bierze szmal na 0.5% i inwestuje w złoto?

    > Nie - kupuje obligacje innych panstw.
    > Zlotem chyba duzo nie handluje, bo zapasy prawie stale ... ale kto wie
    > - moze na spekulacyjnym rynku jest aktywny ...

    Złoto chyba skupuje.

    https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/r
    ezerwy-zlota-nbp-skup,145,0,2417297.html

    28-09-2018 (14:20)
    Polska skupuje złoto. W Unii Europejskiej nie było takiego przypadku w tym wieku
    Rosja, Chiny, Indie, Kazachstan, Turcja. Polska przyłączyła się do grupy państw,
    które skupują złoto. W lipcu i sierpniu zwiększyła rezerwy o dziewięć ton - podał
    dziennik Financial Times. Na razie na tym tracimy.

    Jesteś tak mocny w kontaktach z Google, ale nie wiesz, że:

    - ECB skupuje obligacje celem umorzenia
    - NBP skupuje złoto

    Kupuje obligacje? Po ile? Po 0.5%?
    Czym jest kupno obligacji względem udzielenia kredytu?

    Z czego w ogóle jest finansowany (z czego utrzymuje się) NBP?
    I jakie pełni funkcje?

    > Bardzo mozliwe

    Jak bardzo? ;) Bardzo bardzo, bardzo czy tylko bardzo? ;)

    > https://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/ile-zarabia-
    prezes-nbp/t323d9r

    > Hm, jakos nie moge znalezc przepisu ustalajacego wynagrodzenie prezesa
    > - bo dyrektorom to ustala prezes :-)

    > W konteksie Twojej wypowiedzi - ty pytasz i nikt sie nie przyznaje,
    > sondazysta pyta i sie przyznaja.

    Może sondażysta kłamie?

    > Tylko w Warszawe jakos ciekawie - jak sondazysci pytali, to Jaki
    > szedl leb w leb, a w Wyborach wyszlo jak wyszlo.
    > Ludzie sie bali przyznac, ze beda na Trzaskowskiego glosowac ?
    > Czy PiS za takie badania zaplacil, to taki wynik dostal :-)

    Nie wiem.

    --