    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: stopy procentowe - jak tam?
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sun, 13 Jan 2019 12:33:30 +0100

    Dnia Sun, 13 Jan 2019 00:55:17 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "J.F." q4ginterg4w5$.ex8uzbolc7r2$....@4...net

    > Za freeko nikt nie pracuje -- także ja mam swój
    > cel, jakimi jest szczęście moich pieniędzy.

    Totez oni zyja z redakcji, redakcja z czytelnikow, a czytelnicy lubia
    sensacje :-)

    > Nie miałbym trudu z zagospodarowaniem 65 kpln
    > miesięcznie na obie ręce w rękawicach. (brutto)

    I na co bys wydal ?
    Na rzeczy ponizej 10 tys, bo drozsze trzeba ujawnic w oswiadczeniu.

    Kobieta to tam ogolnie nie ma problemu z wydaniem, ale gdzie zmiescic
    te wszystkie buty i sukienki w malym mieszkanku ? :-)

    > Pamiętasz, jak wspierał MChrzanowskiego?
    > Plan Sokala znasz? Wstawianie swych ludzi
    > tu i ówdzie -- niezbyt miłych wobec LCz...

    Ale plan Sokala jakos bardzo wolno/nieudolnie realizowali,
    a Chrzanowski ... to w koncu dzialal wbrew Glapinskiemu, czy
    samodzielnie, czy w porozumieniu ?

    > Nie znam tego rodzaju pertraktacji. (poza tą MChrzanowskiego)

    Caly czas sa. Tylko rzadko wychodza na jaw - pamietasz jak przychodzi
    Rywin do Michnika ? :-)

    dni-wojewodztwa/osoba,467.html

    > Nie przez cały rok tyle samo zarabiała -- w sierpniu awansowała.

    Jakis awans mogla miec w styczniu.
    Mogla tez miec w styczniu nagrode za 2015 a w grudniu za 2016.
    Nagroda oczywiscie w pelnej wysokosci :-)

    Ale co ja tam bede Glapinskiego bronil, sam niech sie broni :-)

    > Kto płaci za mleko, jeśli nie ja?!
    > Zatem krowa żyje moim kosztem?

    W pewnym stopniu.
    Przestan kupowac mleko, to co sie z krowa stanie ?

    Tak czy inaczej - jednym Czarnecki "daje" wysokie odsetki, a drugim
    zabiera :-)

    > Pożyczysz mi forsę za freeko?
    > Może potrzebne ci jakieś lokum?
    > Ty mi pożycz one Mpln na sto lat za freeko, ja zaś
    > pożyczę Ci mieszkanie kupione za ten milion -- ale
    > za wynajęcie mieszkania zapłacisz mi. :)
    >
    > Od zawsze ludzie jakoś zarabiają -- zwykle te zarabianie
    > nie tylko nie pogarsza cudzej sytuacji, lecz poprawia. Im
    > więcej ludzie zarabiają (im wyższy PKB) tym lepiej żyją.
    > Takie są odwieczne prawa.

    No ale wiesz - wynajmujac mieszkanie mozesz powiedziec "pani w takiej
    trudnej sytuacji - czynsz obnize", albo "2000 do 1-go, albo won"
    :-)

    > Ja pożyczam bankowi -- bank dzieli się ze mną zyskiem.
    > Umowa jest dobrowolna i zawierana świadomie przez obie
    > strony [konfliktu] -- tak też jest z zaciąganiem kredytu.
    > Dwie strony zawierają umowę, bank pożycza klientowi, który
    > częścią zysku dzieli się z bankiem...

    I jak bank podnosi odsetki wyplacane Tobie - to bank dobry, a jak
    obniza pobierane innym - to bank zly (bo Ci wyplaci mniej) :-)

    > Ktoś Cię zmusza do brania kredytów?
    > Niby tak -- potrzebne Ci mieszkanie.

    Tak jest, w naszym klimacie zmusza ...

    > Za wszelką cenę?

    Za 3.9%. Na obecnym rynku to niemal "za wszelka cene" :)

    > Ja mu pożyczę (nawet dam) złotówkę za milion pln. ;)
    > (skoro za wszelką)
    > JF -- nie za wszelką, ale za taką, która daje mu zysk.

    Placil 2.5-3% i bank mial strate.
    Choc w bilans sie nie wczytywalem - moze to straty fikcyjne, na
    rezerwy, moze nawet wymuszone przez KNF ...

    > Ja także płacę tylko tyle (za mleko chociażby) ile muszę.

    No i Czarnecki widac teraz musi juz tylko 3.2-3.8% :-)

    > Gdzie banki deponują rezerwy? U Ciebie?

    W NBP ... ale na procent. 0.5% obecnie, ale to dla NBP jednak koszt.

    Mozna by tez rzec, ze to tanie pieniadze ... ale NBP prawie nie
    udziela kredytow, wiec jak ma na nich zarobic ?

    > Na złotych spekulacjach? ;)

    :-)

    Nie - kupuje obligacje innych panstw.
    Zlotem chyba duzo nie handluje, bo zapasy prawie stale ... ale kto wie
    - moze na spekulacyjnym rynku jest aktywny ...

    ynagrodzenia-prezesow-i-dyrektorow-ale-watpliwosci-p
    ozostaja/5yxj2px

    > Dobrodziej też twierdził, że zarabiał znacznie mniej niż 65 kplnpm.

    Bardzo mozliwe
    https://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/ile-zarabia-
    prezes-nbp/t323d9r

    Hm, jakos nie moge znalezc przepisu ustalajacego wynagrodzenie prezesa
    - bo dyrektorom to ustala prezes :-)

    > Już?

    W konteksie Twojej wypowiedzi - ty pytasz i nikt sie nie przyznaje,
    sondazysta pyta i sie przyznaja.

    Tylko w Warszawe jakos ciekawie - jak sondazysci pytali, to Jaki szedl
    leb w leb, a w Wyborach wyszlo jak wyszlo.
    Ludzie sie bali przyznac, ze beda na Trzaskowskiego glosowac ?
    Czy PiS za takie badania zaplacil, to taki wynik dostal :-)

    J.