  • 41. Data: 2009-02-11 14:01:15
    Temat: Re: reforma emerytalna a zus w kontekscie wypowiedzi dietra na forum
    Od: "Criss" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr Sieniawski" <p...@g...com> napisał w
    wiadomości
    news:12e3528e-3bb5-4f85-be38-16dee150f3a9@v15g2000yq
    n.googlegroups.com...
    On 11 Lut, 13:11, "Criss" <j...@o...pl> wrote:

    Ale dlaczego skladke emerytalna ustaliles taka sama dla wszystkich
    dzieci?

    Dla łatwości obliczeń. Chodziło mi tylko o ilustrację niesprawiedliwych
    zasad działania tego systemu.

    Jesli wielodzietna matka nie pracowala to z czyich podatkow
    finansowano chodnik po ktorym do szkoly (oplacanej z podatkow)
    chodzila szostka rodzenstwa?

    M.in. z podatków płaconych przez pracującego ojca rodziny wielodzietnej.
    Ale kwestia dotyczy ZUS. Ten bankrutujący moloch jest kulą u nogi rozwoju
    państwa. Zasady jego działania są
    niesprawiedliwe np. oprawcy społeczeństwa np esbecy dostają wysokie
    emerytury za trzymanie za mordę
    tegoż społeczeństwa ze składek ZUS wpłacanych przez toż społeczeństwo.

    C.

  • 42. Data: 2009-02-11 14:35:41
    Od: Piotr Sieniawski <p...@g...com>

    On 11 Lut, 15:01, "Criss" <j...@o...pl> wrote:
> [...]
    v15g2000yqn.googlegroups.com...

    > Dla łatwości obliczeń. Chodziło mi tylko o ilustrację niesprawiedliwych
    Jesli dziecko bylo jedno w rodzinie to prawdopodobnie mialo lepszy
    start niz kazde z tych szesciorga na ktore pracowal tylko ojciec.
    Jesli tak to pewnie zarobki mialo w przyszlosci wieksze.

> [...]
    > chodzila szostka rodzenstwa?
    >
    > M.in. z podatków płaconych przez pracującego ojca rodziny wielodzietnej.
    Ale rodzina "jednodzietna" placila wiecej podatkow.

    > Ale kwestia dotyczy  ZUS.
    Skoro "jednodzietna" rodzina placila wiekszy podatek na dzieci rodziny
    wielodzietnej to teraz niech sie te dzieci nie buntuja, ze placa na
    ich emeryture.

> [...]
    > emerytury za trzymanie za mordę
    > tegoż społeczeństwa ze składek ZUS wpłacanych przez toż społeczeństwo.

    Oprawcy spoleczenstwa nie ciagna ZUSu pod wode.

    Moze jestem zmanipulowany ale jakos tak mi sie po glowie tlucze cos o
    lewych rentach i lewych zwolnieniach lekarskich. Moze beneficjenci
    tychze to sa obecni oprawcy spoleczenstwa.

  • 43. Data: 2009-02-11 14:50:42
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    > hahaha!
    > Ludzie nie wpłacają pieniędzy do ZUSu dlatego że ich pieniądze są tam
    > przed czymkolwiek zabezpieczone, tylko dlatego że MUSZĄ.
    > A ściślej: żaden człowiek swoich pieniędzy do ZUSu nie "wpłaca".
    > One są każdemu siłą zabierane i przymusowo transferowane na rachunek ZUS.

    Zgadza sie.

    Pester

  • 44. Data: 2009-02-11 15:09:56
    Od: "Criss" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr Sieniawski" <p...@g...com> napisał w
    wiadomości
    m.googlegroups.com...
> [...]
    Jesli dziecko bylo jedno w rodzinie to prawdopodobnie mialo lepszy
    start niz kazde z tych szesciorga na ktore pracowal tylko ojciec.

    Zgoda. ALe to nie działa w 100%. Znam świetnie prosperujące osoby z rodzin
    wielodzietnych
    i zdemoralizowanych jedynaków.
    Powtarzam: schemat jest uproszczony; chodzi o ilustrację tego, że istnienie
    ZUS jest ze względów nie tylko
    ekonomicznych, ale i moralnych - szkodliwe

    Jesli tak to pewnie zarobki mialo w przyszlosci wieksze.

    Żeby było w miarę sprawiedliwie zarobki jedynaka musiały by być
    szesciokrotnie większe
    od zarobków 6-ga rodzeństwa (a co jeśli któryś z nich zostanie zamożnym
    przedsiebiorcą?
    niemożliwe?)

    > Ale kwestia dotyczy ZUS.
    Skoro "jednodzietna" rodzina placila wiekszy podatek na dzieci rodziny
    wielodzietnej to teraz niech sie te dzieci nie buntuja, ze placa na
    ich emeryture.

    szóstka dzieci "odda" społeczeństwu z nawiązką byle były dobrze wychowane.
    Np. Kupując 6 razy więcej, niż jedynak, jedzenia, butów, ubrań itp, może
    nawet w firmie jedynaka

> [...]

    lewych rentach i lewych zwolnieniach lekarskich. Moze beneficjenci
    tychze to sa obecni oprawcy spoleczenstwa.

    Zgadza się. Ale nie oprawcy, tylko cwaniacy dojący niesprawny system.
    Skoro potrafi to koleś udający inwalidę, to co dopiero ktoś z "góry" znający
    jak działa system
    i jego słabe strony i prezesa ZUS.

    PZdr
    C.

  • 45. Data: 2009-02-11 15:33:45
    Od: Piotr Sieniawski <p...@g...com>

    On 11 Lut, 16:09, "Criss" <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    > start niz kazde z tych szesciorga na ktore pracowal tylko ojciec.
    >
    > Zgoda. ALe to nie działa w 100%. Znam świetnie prosperujące osoby z rodzin
    W 100% to malo co dziala :)

    > Powtarzam: schemat jest uproszczony; chodzi o ilustrację tego, że istnienie
    > ZUS jest ze względów nie tylko
    > ekonomicznych, ale i moralnych - szkodliwe
    Czepilem sie bo byl za bardzo uproszczony.
    Moralnie szkodliwe? Ci z jednodzietnej rodziny rowno placili podatki
    na dziecko swoje i dzieci z rodziny wielodzietnej. To teraz niech te
    dzieci placa na nich.
    Co w tym niemoralnego?

> [...]
    > szesciokrotnie większe
    > od zarobków 6-ga rodzeństwa (a co jeśli któryś z nich zostanie zamożnym
    Nie wydaje mi sie bys mogl zbudowac ogolny system, ktory bedzie
    "sprawiedliwy" w takich wyjatkowych sytuacjach. No moze z wyjatkiem,
    ze kazdy robi tylko na siebie i na tych, na ktorych chce robic. Ale
    wtedy niech ci z wielodzietnej placa wyzszy podatek (a moze nie
    podatek, tylko czesne w prywatnej szkole) bo ich dzieci bardziej
    korzystaja ze szkoly.

> [...]
    > Np. Kupując 6 razy więcej, niż jedynak, jedzenia, butów, ubrań itp, może
    Czy w "odda spoleczenstwu" miesci sie emerytura dla rodzicow jedynaka?

> [...]
    > Skoro potrafi to koleś udający inwalidę, to co dopiero ktoś z "góry" znający

    Nie znam liczb. Nie wiem czy wieksza szkoda jest masa trzystuzlotowych
    rent, czy kilka drogich siedzib ZUSu. Nie slyszalem o kims z gory, kto
    by orznal ZUS. Slyszalem o calej masie malych mrowek skubiacych go po
    trochu. I o KRUSie slyszalem.

    Nie chce sie wdawac w dyskusje nt tego chorego dzis dziecka Bismarcka.
    Przyczepilem sie tylko do tego twojego modelu dwoch rodzin.

  • 46. Data: 2009-02-11 16:27:34
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Criss wrote:

> [...]
    >
    > Składka emerytalna wynosi np. 500 zł, zatem 7x500 daje 3500 zł
    > miesięcznie, co daje po 875 zł emerytury dla czterech emerytów naszego
    > minispołeczeństwa. Sześcioro pracujących dzieci z biednej rodziny daje
    > składkę do ZUS-u 6x500 zł czyli 3000 zł, a jedno pracujące dziecko z
    > bogatszej rodziny tylko 500 zł.
    > Zatem sześcioro dzieci z biednej rodziny zrzuca się, w lwiej części, na
    > emerytury osób, które żyły lżej i przyjemniej
    > zamiast (gdyby zusu nie było) wesprzeć swoich rodziców i odwdzięczyć się
    > im za wychowanie i wysiłek.
    >

    > Czy to jest sprawiedliwy i dobry system?

    Nic nie rozumiesz. To nie jest sprawiedliwość ale to jest sprawiedliwość
    społeczna. To jest państwo solidarne.

  • 47. Data: 2009-02-11 16:59:32
    Od: rick <...@a...ee.pl>

    ic nie rozumiesz. To nie jest sprawiedliwość ale to jest sprawiedliwość
    > społeczna. To jest państwo solidarne.
    Mógłbyś wskazać różnice pomiędzy tymi sprawiedliwościami ?

    Rick

  • 48. Data: 2009-02-11 17:11:41
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    rick wrote:

    > ic nie rozumiesz. To nie jest sprawiedliwość ale to jest sprawiedliwość
    > Mógłbyś wskazać różnice pomiędzy tymi sprawiedliwościami ?
    >
    > Rick

    Jeżeli pytasz poważnie, to chętnie odpowiem. W/g mnie nie ma nic takiego jak
    obiektywna sprawiedliwość. Każdy ma swoja definicję sprawiedliwości. Być
    może moja jest całkiem różna od Twojej. Sprawiedliwość społeczna jest, w/g
    mnie, wtedy jeżeli silniejszy politycznie dyma słabszego politycznie np.
    górnicy drobnych przedsiębiorców albo urzędnicy resztę obywateli czy
    rolnicy pozostałych na KRUS. Przykłady można mnożyć bo polska rzeczywistość
    jest złożona tylko ze sprawiedliwości społecznych.

  • 49. Data: 2009-02-11 19:00:52
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    Użytkownik "rick" <...@a...ee.pl> napisał w wiadomości
    > ic nie rozumiesz. To nie jest sprawiedliwość ale to jest sprawiedliwość
    > Mógłbyś wskazać różnice pomiędzy tymi sprawiedliwościami ?

    JKM zwykł mawiać że róznica między sprawiedliwością a sprawiedliwością
    społeczną jest taka, jak między krzesłem a krzesłem elektrycznym...

  • 50. Data: 2009-02-11 19:05:03
    Od: "koklusz" <s...@g...com>

    OK. Masz rację że czas jeszcze rozwiązania nie zweryfikował.
    Ale według mnie lepsze to niż piramida finansowa i pieniądze,
    które są Twoje ale jednak nie są...