  • 1. Data: 2009-02-10 20:45:31
    Temat: Co tam znowu zbankrutowało w tej ameryce ?
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    Jak w temacie....

    Endriu

  • 2. Data: 2009-02-11 08:48:26
    Temat: Re: Co tam znowu zbankrutowało w tej ameryce ?
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > Jak w temacie....

    Komentarz poranny
    http://tiny.pl/vsjc

    "[...] W USA traciły akcje banków i to jest pewna negatywna wskazówka dla
    nas, bo jak tam traci Bank Of America czy Citibank, a nie myślę tu o ruchach
    rzędu kilku procent tylko o takich małych stąpnięciach w zakresie 15-20% to
    na kolejnych sesjach w Polsce pod presją znajdują się akcje PKO BP oraz
    Pekao SA (inne też się biernie temu nie przyglądają, ale te ważą
    najbardziej). [...]".

    Endriu

  • 3. Data: 2009-02-11 08:50:53
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

> [...]
    > BP oraz Pekao SA (inne też się biernie temu nie przyglądają, ale te ważą

    Geithner przekuł balon
    http://tiny.pl/vsjd

    "[...] Rynek zareagował dużą przeceną, zwłaszcza w sektorze bankowym, na
    wystąpienie szefa Departamentu Skarbu, w którym nie rozwiał on wszystkich
    wątpliwości uczestników rynku. Timothy Geithner przedstawił trzy filary
    swojego programu.

    Po pierwsze, banki dostałyby jeszcze dodatkowe zastrzyki kapitału, po drugie
    utworzono by partnerstwo publiczno prywatne w celu wykupienia niepłynnych
    aktywów, po trzecie uruchomiono by kanał kredytowy mający na celu
    zwiększenie akcji kredytowej przez banki. W wystąpieniu zabrakło jednak
    szczegółów.

    Po drugie, nadal nie wiadomo w jaki sposób toksyczne aktywa będą przejmowane
    od banków, po drugie nie jest jasnym czy i w jakim stopniu administracja
    będzie dopuszczać bankructwa banków. Kenneth Rogoff, profesor Harvardu,
    który przed upadkiem Lehmana mówił o "nieuchronnym bankructwie dużego banku"
    uważa, że nie ma sensu aby dopłacać pieniędzy do banków "zombie", które są
    niewypłacalne. [...]".

    Endriu