  • 51. Data: 2009-02-11 20:57:11
    Temat: Re: reforma emerytalna a zus w kontekscie wypowiedzi dietra na forum
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Piotr Sieniawski pisze:

    > W 100% to malo co dziala :)

    systemowo to nic nie dziala w 100% ;)

    > Czepilem sie bo byl za bardzo uproszczony.
    > Moralnie szkodliwe? Ci z jednodzietnej rodziny rowno placili podatki
    > na dziecko swoje i dzieci z rodziny wielodzietnej. To teraz niech te
    > dzieci placa na nich.
    > Co w tym niemoralnego?

    IMHO ale podatki ida na inny cel niz emerytury/renty.

    > Nie wydaje mi sie bys mogl zbudowac ogolny system, ktory bedzie
    > "sprawiedliwy" w takich wyjatkowych sytuacjach. No moze z wyjatkiem,
    > ze kazdy robi tylko na siebie i na tych, na ktorych chce robic. Ale
    > wtedy niech ci z wielodzietnej placa wyzszy podatek (a moze nie
    > podatek, tylko czesne w prywatnej szkole) bo ich dzieci bardziej
    > korzystaja ze szkoly.

    z regoly to dzieci z biednych rodzin (np. wielodzietnych) pracuja i ucza
    sie jednoczesnie.

    > Czy w "odda spoleczenstwu" miesci sie emerytura dla rodzicow jedynaka?

    > Nie znam liczb. Nie wiem czy wieksza szkoda jest masa trzystuzlotowych
    > rent, czy kilka drogich siedzib ZUSu. Nie slyszalem o kims z gory, kto
    > by orznal ZUS. Slyszalem o calej masie malych mrowek skubiacych go po
    > trochu. I o KRUSie slyszalem.
    >
    > Nie chce sie wdawac w dyskusje nt tego chorego dzis dziecka Bismarcka.
    > Przyczepilem sie tylko do tego twojego modelu dwoch rodzin.

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 52. Data: 2009-02-11 22:38:41
    Od: Piotr Sieniawski <f...@f...com>

    SlawcioD pisze:

    > z regoly to dzieci z biednych rodzin (np. wielodzietnych) pracuja i ucza
    > sie jednoczesnie.

    Ale chyba nie w podstawowce.

  • 53. Data: 2009-02-12 09:10:06
    Od: "Criss" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr Sieniawski" <p...@g...com> napisał w
    wiadomości
    n.googlegroups.com...
> [...]

    > ZUS jest ze względów nie tylko
    > ekonomicznych, ale i moralnych - szkodliwe

    Czepilem sie bo byl za bardzo uproszczony.

    Ale trafny

    Moralnie szkodliwe? Ci z jednodzietnej rodziny rowno placili podatki
    na dziecko swoje i dzieci z rodziny wielodzietnej. To teraz niech te
    dzieci placa na nich.
    Co w tym niemoralnego?

    Niech każdy płaci za siebie.

> [...]
    rent, czy kilka drogich siedzib ZUSu. Nie slyszalem o kims z gory, kto
    by orznal ZUS. Slyszalem o calej masie malych mrowek skubiacych go po

    Widocznie jesteś młodym człowiekiem. Ja swoje lata mam. Pamiętam niejedną
    sensację prasową związaną z Zusem.
    Ze dwadzieścia lat temu dyrektor jednego z oddziałów terenowych ZUS z grupą
    cwaniaczków pobierali emerytury -
    przez lata - na nieżyjące juz od dawna osoby. Niezłą kaskę łyknęli - ale
    wpadli.
    Myślę, że po to ten system jest by tak go właśnie doić. Ci co wpadli nie
    byli wtajemniczeni.
    Jak ogłaszano na pewnej potańcówce na wsi: "Tańczą ci, co wiedzą"! Jak ktoś
    tańczył i nie wiedział o co chodzi
    dostawał po mordzie.
    Trudno uwierzyć, że istnieje on dla dobra obywateli

    C.

  • 54. Data: 2009-02-12 10:23:20
    Od: "Criss" <j...@o...pl>

    > Nic nie rozumiesz. To nie jest sprawiedliwość ale to jest sprawiedliwość
    > społeczna. To jest państwo solidarne.

    Nie wiem czy słusznie, ale odczytuję Twoje słowa jako ironię.
    W tym duchu chodzi oczywiście o państwo solidarne z cwanymi
    i bezczelnymi i umiejącymi lepiej się ustawić kosztem innych.

    C.

  • 55. Data: 2009-02-13 19:52:10
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 11-02-2009 o 00:08:54 grzessiek <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    ci którzy naprawdę się starają nie liczą na wypłaty z ZUSu. zresztą,
    wielu emerytów nadal dorabia sobie w szarej strefie i ci mają się dobrze.

    to czy emerytura będzie w wysokości 1000 czy 1500 zł niewiele zmienia -
    dalej będziesz biedny. taka emerytura może być miłym dodatkiem do

    mówisz to ze stanowiska osoby która zarabia 2,3, 10 razy tyle ?
    Bo od emerytów słysze, jak wiele by to zmieniło, jakby mieli te 500 zł
    wiecej !
    Bezczelność, postaw sie w ich sytuacji.

    Z.

    --

    Z.

  • 56. Data: 2009-02-13 19:57:01
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 11-02-2009 o 00:09:02 Dieter <d...@a...pl> napisał(a):

    > Konto oprocentowane w wybranym banku dla kazdego pracujacego, z brakiem
    > mozliwosci wyplat do momentu przejscia na emeryture. Miesieczna skladka
    > 4-10% od pensji brutto. Oszczedzamy w ten sposob mnostwo kasy na
    > comiesiecznych prowizjach placonych OFE za tzw. zarzadzanie w ciagu 40
    > lat.

    biorac pod uwage możliwość długotrwalej bessy juz wkrótce przedstawiłeś
    interesujacy pomysł na zasady inwestycyjne dla nowego OFE. Może jakiś
    inwestor
    kupi taki pomysł. Ot choćby nazwać to OFE mBank oni kochają hasło "0
    opłat".
    Ja nie żartuje - wierze że nie ma powodu by taki OFE nie zaistniał. Obecna
    składka odpowida
    Twoim widełkom.

    Co innego kwestia wypłat. Zakłady emerytalne zmuszające nas kupować plany
    za prowizje
    to zamach na kase. I tu sie zgadzam - wybrano
    bardzo kiepskie rozwiazanie, aby tylko cokolwiek wypłacać do śmierci.

    --

    Z.

  • 57. Data: 2009-02-13 23:05:29
    Od: grzessiek <m...@p...onet.pl>

    Zbyszek pisze:
    > Bezczelność, postaw sie w ich sytuacji.

    pokolenie naszych rodziców jest na przegranej pozycji. nie mogli się
    niczego dorobić a teraz są zmuszeni liczyć na ochłapy z ZUSu. pisząc to
    co napisałem miałem na myśli ludzi młodych - nasza przyszłość jest w
    naszych rękach.

    pozdrawiam, g.

  • 58. Data: 2009-02-14 11:59:00
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 14-02-2009 o 00:05:29 grzessiek <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > niczego dorobić a teraz są zmuszeni liczyć na ochłapy z ZUSu. pisząc to
    > co napisałem miałem na myśli ludzi młodych - nasza przyszłość jest w

    chciałbym w to wierzyc. Byc moze pare osob z tej grupy faktycznie wezmie w
    swoje rece los
    i na przekor politykom osiagnie cos do emerytury.
    Co do pokolenia jednak mam zupełnie inne zdanie. Moze ono doswiadczyc tych
    samych klopotow
    i manipulacji co pokolenie naszych rodzicow. Chocby z jednej przyczyny -
    pokolenie 25-35
    to pokolenie wyzu, podobnie jak pokolenie powojenne. A jak wyz przechodzi
    na emeryture,
    na ktora zarabia niż to dzieją sie niezłe jajka.

    zainteresowanych odsyłam do danych GUS.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 59. Data: 2009-02-14 13:44:08
    Od: grzessiek <m...@p...onet.pl>

    Zbyszek pisze:
    > chciałbym w to wierzyc. Byc moze pare osob z tej grupy faktycznie wezmie
    > w swoje rece los i na przekor politykom osiagnie cos do emerytury.

    rzeczywiście dotyczyć to będzie jednostek a nie całego społeczeństwa.
    ogół bowiem idzie drogą która nigdy nie przyniesie sukcesu finansowego.

    są różne sytuacje w życiu i nikogo nie oceniam, ale dziwne wydaje mi się
    że człowiek, przez 30 czy 40 lat nie jest w stanie dorobić się niczego,
    z czego mógłby żyć na starość.

    pozdrawiam, g.