  • 1. Data: 2022-11-04 22:29:00
    Temat: Sejm zadał zdecydowany cios bankom : nie będzie oprocentowania powyżej (obecnej) inflacji! :-)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.money.pl/banki/ustawa-antylichwiarska-pr
    zyjeta-przez-sejm-to-ma-byc-cios-w-firmy-pozyczkowe-
    6830414221429408a.html
    > Uznano, że dla pożyczek z terminem spłaty do 30 dni limit powinien
    > wynosić 5 proc. wartości pożyczki, zaś dla pożyczek udzielanych na
    > dłuższy czas - 20 proc. w skali roku i nie więcej niż 45 proc. w całym
    > okresie kredytowania.

    Toż to *ekonomiczni idioci* (IMHO) jak przy inflacji 20% rocznie
    przepychają takie coś *bez uwzględnienia inflacji*.
    [ przynajmniej tak by wynikało z artykułu]

    --
    A. Filip : Big (Tech) Brother is watching you.

  • 2. Data: 2022-11-04 23:35:26
    Od: Zexon <Z...@h...com>

    On 04-Nov-22 15:29, A. Filip wrote:
> [...]
    > przepychają takie coś *bez uwzględnienia inflacji*.
    > [ przynajmniej tak by wynikało z artykułu]

    A.Filip jest za tym, aby człowiekowi, który pożyczy 500 ZŁ licytowano mieszkanie?

    ,,Sejm odrzucił wszystkie poprawki Senatu do ustawy "antylichwiarskiej". Zmiany
    zakładają m.in.
    określenie maksymalnych kosztów pozaodsetkowych pożyczek, obniżenie tych kosztów dla
    kredytów
    konsumenckich i nadzór KNF nad instytucjami pożyczkowymi."

    Proszę przeczytać dokładnie cały artykuł, takie prawo jest w większości
    cywilizowanych krajach.

    https://biznes.interia.pl/finanse/news-ustawa-antyli
    chwiarska-przyjeta-to-moze-byc-cios-w-firmy-poz,nId,
    6390554

    .

  • 3. Data: 2022-11-05 01:10:51
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Zexon <Z...@h...com> pisze:
> [...]
    cywilizowanych krajach.

    > https://biznes.interia.pl/finanse/news-ustawa-antyli
    chwiarska-przyjeta-to-moze-byc-cios-w-firmy-poz,nId,

    Gdzie odnosisz się do mojego zarzutu o ustanowieniu stałej maksymalnej
    stopy oprocentowania ledwo powyżej aktualnej oficjalnej GUS-inflacji[A]?
    [20% v 18%] Jedna łyżka dziegdziu potrafi spierdolić beczkę miodu.
    BTW 1.8% inflacji w miesiąc to 23.9% inflacji rocznie.

    Można powiedzieć wprost że PiS Sejm chce zlikwidować firmy pożyczkowe
    nie dając im większej szansy odtworzenia kapitału przy obecnej
    inflacji (*oficjalnie* 18% rok do roku- pewnie znowu staniały lokomotywy).
    I PiS robi to z otwartością godną całkowicie bezwstydnego idioty.
    Wystarczy ze coś się jeszcze bardziej spierdoli na Ukrainie, inflacja
    skoczy powyżej 20% i tą "cud ustawą" oberwą banki jak jej PiS nie wycofa
    ("poprawi") z podkulonym ogonem. To nie jest najbardziej prawdopodobny
    scenariusz ale jest wystarczająco prawdopodobny żeby nie liczyli się z
    jego możliwością tylko polityczni i ekonomiczni idioci IMHO.
    Udawanie przez bezczelnych idiotów z PiS że nie ma inflacji prawie 20%
    nie sprawi że inflacja zniknie [patrz bajka "Nowe Szaty Cesarza"].

    [A] https://www.rmf24.pl/ekonomia/news-inflacja-w-polsce
    -gus-podal-nowe-dane,nId,6381707

    --
    A. Filip