  • 11. Data: 2008-02-18 23:12:35
    Temat: Re: problem z paypal
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    swen wrote:

    > Problem w tym, ze autor korzystal z nieswojej karty.
    > Nie wiem, nalezalo by sprawdzic w paypal, ale wydaje mi sie, ze zasilenie
    > konta karta na obce nazwisko i adres moze zostac uznane przez paypal jako
    > proba wyciagniecia kasy ze skradzionej/zgubionej karty.

    nie ma ciała nie ma morderstwa.
    skoro nikt nie zgłosił reklamacji to jak bank, bo tak należy traktować
    paypal może sam coś sobie uznać lub nie.

  • 12. Data: 2008-02-19 21:00:31
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "swen" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    /.../

> [...]
    > konta karta na obce nazwisko i adres moze zostac uznane przez paypal jako
    > proba wyciagniecia kasy ze skradzionej/zgubionej karty.

    Czytaj dokładnie. Kolega autora przesłał autorowi, ze swojego konta PayPal,
    swoje pieniądze, wpłacone swoją kartą kredytową.

    Te pieniądze stały się zatem własnością autora.

    Nie ma tutaj żadnego przestępstwa ani złamania regulaminu PayPal.

    IMO pieniądze zatrzymano "prewencyjnie" (PayPal nie może pośredniczyć w
    praniu brudnych pieniędzy) - jednak samo zatrzymanie pieniędzy klienta jest
    nielegalne.

    Rozwiązanie - podtrzymuję to co napisałem wcześniej.

    k.

  • 13. Data: 2008-02-19 23:09:36
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > Czytaj dokładnie. Kolega autora przesłał autorowi, ze swojego konta
    > PayPal, swoje pieniądze, wpłacone swoją kartą kredytową.

    Sorry ale przeczytalem to 4 razy i za kazdym razem wychodzi, ze autor
    przelal sobie srodki z karty kolego a nie z jego konta paypal...
    Nie chce sie sprzeczac i moze faktycznie cos mi umknelo, pora pozna wiec
    wszystko mozliwe....

    > Te pieniądze stały się zatem własnością autora.

    I tak i nie:) Jesli jest jak ja zrozumialem (autor przelal sobie z karty
    kolegi srodki) to paypal mogl zablokowac konto.
    Przejrzalem informacjie na temat platnosci i pisze tam (przynajmniej paypal
    w uk), ze karta "powinna" nalezec do wlasciciela konta paypal.
    Juz napisalem, najlepszym rozwiazaniem na dzien dzisiejszy, jest coniecie
    tranzakci przez kolege. I zrobienie tego od nowa na nowych kontach paypal.

    > Nie ma tutaj żadnego przestępstwa ani złamania regulaminu PayPal.

    Na paypal uk znalazlem cos takiego:

    "Current functionality prohibits users from adding credit or debit cards
    with a billing address country that differs from their home country. All
    affected users should receive an email informing them that their credit card
    will be removed."

    To jest delikatne podejscie, bo jedynie usowa sie karty z innym adresem
    wyciagu bankowego. Co prawda mowa tu glownie o "innym kraju" ale
    interpretacia w Polskim paypal moze byc inna.

    > IMO pieniądze zatrzymano "prewencyjnie" (PayPal nie może pośredniczyć w
    > praniu brudnych pieniędzy) - jednak samo zatrzymanie pieniędzy klienta
    > jest nielegalne.

    Oni zadaja wyjasnienia pochodzenia karty z ktorej dokonano przelewu srodkow.
    To nie jest nielegalne.

  • 14. Data: 2008-02-20 06:18:22
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

> [...]
    > tranzakci przez kolege. I zrobienie tego od nowa na nowych kontach paypal.

    Proszę szanownego Pana:
    po pierwsze, nie przelałem sobie, tylko zostały mi przelane.

    po drugie.
    do tego właśnie służy paypal, do wysyłania sobie pieniędzy. w tym przypadku
    zrobił to kolega który wysłał pieniądze mnie
    jak ma ktoś co do tego wątpliwości, to proszę:

    https://www.paypal.com/pl/cgi-bin/webscr?cmd=p/auc/n
    ew_ebay_buyer_intro-outside

    Dlaczego warto wybrać serwis PayPal?

    Bezpłatne wysyłanie pieniędzy
    Dokonuj płatności za zakupy lub wysyłaj pieniądze do osób
    posiadających adres e-mail w jednym z 190 krajów i regionów. To nic nie
    kosztuje

    i żeby była sprawa jasna, pragnę wyjaśnić, że jest to polska karta
    kredytowa, w polskim banku, a obie osoby (zarówno autor listu jak i jego
    kolega wysyłający mu pieniądze na konto paypal istnieją w rzeczywistości, a
    historia tu opisana jest prawdziwa

    Marek

    begin 666 scr_bulletCheck_14x13.gif
    M1TE&.#EA#@`-`-4_`"9.=\K*RQ ^;/GZ^Q$_;L?(R@4U9[N_Q.'G[2]7@&V$
    MG!I&<U-PC@0U9CE<@866J,S6X#A>AEIVD@LZ:I&?KL#-V8ZDNL/
    /VWB,H1=$
    M<L[7X;2ZP/;X^J^^SD!BA3MAA[[!Q0DX:=SCZC)9@I2ION/I[C1
    9?@@X:5AT
    MD9ZIM;>\P;*XOVB F5!NC8>8J1])=!Q'<A=$<11!<*NSNS5<A'*(GF& GZ^V
    MO:BQNF2"H>3I[]OBZ<7'R/___P(S9<S,S"'Y! $``#\`+ `````.``T```9Y
    MP)_P=\ P&+7-<,D*^9Z^AJ2P;$&A!H(C('Q<H1910B$$?'VVWN C"*A\!(O3
    M%QGT<L]4RM?I760+.CTD4"XS/@D(/2(:/14G4!0!`CX+$#T]"!E
    0#0<_*$\Q
    A)1PC5QY"(#!/!C17`BM#-R]G`#A+/SPU)D\`"E1"00`[
    `
    end

    begin 666 pixel.gif
    K1TE&.#EA`0`!`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
    `
    end

  • 15. Data: 2008-02-20 16:58:54
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "Marek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Proszę szanownego Pana:
    > po pierwsze, nie przelałem sobie, tylko zostały mi przelane.

    Przedewszystkim to nie ja jestem tu strona, ja jedynie staram sie zrozumiec
    postepowanie paypal bo bez zrozumienia "drugiej strony" bedziesz chodzic po
    omacku.

> [...]
    > przypadku zrobił to kolega który wysłał pieniądze mnie
    > jak ma ktoś co do tego wątpliwości, to proszę:

    Wszystko pieknie, tylko prosze zwrocic uwage, ze to Pana konto paypal
    zostalo zasilone z "obcej" karty.
    Tu nie ma mowy o przeslaniu pieniedzy, bo nic nie ma wspomniane, jakoby Pan
    otrzymal te pieniadze emailem, tylko Pan wpisal ta karte do swojego profilu
    jako swoje zrodlo srodkow!
    Inaczej, to co pisze w tym linku dotyczy sytuacji kiedy kolega ze swojego
    konta paypal przesyla na pana konto paypal.
    Choc z definicji jestem wrogiem wszelkich instytucji finansowych, to prosze
    postarac sie zrozumiec ta druga strone, ich polityke, dzialania. Wowczas
    latwiej jest rozwiazywac problemy, bo na krzyki i awantury ZAWSZE JEST CZAS!
    Zwlaszcza kiedy sprawa dotyczy "twoich" bezposrednio pieniedzy.

> [...]
    > kolega wysyłający mu pieniądze na konto paypal istnieją w rzeczywistości,

    W zadnym momencie tego niekwoestionowalem! Nawet domyslam sie jak to bylo:))
    Chodzilo o prosta operacjie, kolega przelewa srodki z KK a ja daje mu
    gotowke, czyste, proste.
    Niestety nie dla wszystkich...

  • 16. Data: 2008-02-20 17:07:53
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    dokładnie.
    nawet zrobiłem mu tego samego dnia przelew ....
    tak czy inaczej, wysłałem dzisiaj dokumenty od PP, przy okazji otrzymując
    informację że nie ma czegoś takiego jak polski oddział, i dzwoniąc na ich
    numer 0801 kontaktujemy się z biurem w luxemburgu.....
    napisali że sprawdzają dokumenty w 3 do 5 dni. jeśli po tym czasie nic sie
    nie stanie, mam tylko nadzieję że da sie wycofać transakcję z karty .....
    Marek

  • 17. Data: 2008-02-20 18:28:45
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    tak czy inaczej, konto zostało już odblokowane.
    Ciekawe na ile przyspieszyła ten fakt formułka o powiadomieniu organów
    ścigania oraz Komisji Nadzoru Bankowego o bezprawnym przetrzymywaniu środków
    pieniężnych na dole pisma które im napisałem :)
    pozdrawiam
    Marek

  • 18. Data: 2008-02-20 19:05:12
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    swen napisał(a) w wiadomości: ...

    >Użytkownik "Marek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    Na Polskim PP do niedawna niewykonalne - chyba dalej nie.

> [...]
    >Choc z definicji jestem wrogiem wszelkich instytucji finansowych, to prosze
    >postarac sie zrozumiec ta druga strone, ich polityke, dzialania.

    Oj swen, żebyś był tylko trochę tak dla banków wyrozumiały jak dla PP :)
    Zrozum Marka, bo po tej stronie Kanału w okolicach Wisły blokowanie
    czy opóźnanie przelewów (lub transakcji, które przelew mogą
    przypominać...) jest bardzo źle widziane. Właściciel konta wysyła,
    kasa ma szybko dojść i basta! Do przelewu poniżej pewnej kwoty banki
    się w zasadzie nie wtrącają. Nawet jak odbiorcę podasz Kubuś Puchatek
    a tytuł "Rozliczenie haraczy i zakupu narkotyków" jet duża szansa,
    że dojdą w kilka godzin. Co się pracownikowi PP pewnie w pale nie
    mieści, tak jak nam możliwość wyciagniecia kasy na podstawie
    znajomości numeru cudzego konta.

    Stąd znacznie większe zdenerwowanie na takie praktyki PP w Polsce,
    niż u kogoś na Wyspach a tym bardziej za Atlantykiem :)

    >Chodzilo o prosta operacjie, kolega przelewa srodki z KK a ja daje mu
    >gotowke, czyste, proste.
    >Niestety nie dla wszystkich...

    Do Marka:
    Zdaje się, że w polskim PP nie można w ogóle dodać środków, ani
    z karty, ani z banku. Można otrzymać z innego konta PayPal.
    Czy dalej tak jest?

    Przy czym wtedy jest to po prostu przesłanie w PP. A z czego
    wysyłającemu PP ściągnie, czy z salda, czy z karty to chyba
    powinno być obojętne (z dokładnością do prowizji).

    Kiedy kolega założył konto PP? Może niedawno przed transakcją?
    I wkrótce dokonano przesłania na inne PP i może jeszcze logowania
    były z tego samego IP (o ile PayPal to monitoruje).
    Pewnie chce karty Marka jako dodatkowego potwierdzenia tożsamości
    i ew. żeby sobie zablokować na próbę parę PLN, czy karta działa.
    Bo nie wiem, czy adres polskimi kartami można potwierdzić?.
    AVS to raczej w anglosaskich krajach działa.

    Arek

  • 19. Data: 2008-02-20 23:29:06
    Od: "swen" <n...@n...com>

> [...]
    > nie stanie, mam tylko nadzieję że da sie wycofać transakcję z karty .....

    Ano wlasnie, nie chcialem o tym pisac, bo slysze o kontakcie telefonicznym
    po polsku, a za cholere nie doszukalem sie oddzialu PayPal w Polsce:)
    Teraz juz mam pewnosc.
    Najwazniejsze, ze konto masz odblokowane i mam nadzieje, ze udalo ci sie
    sfinalizowac tranzakcjie ze sprzedajacym, bo to byl powod calego
    zamieszania:)