  • 1. Data: 2008-02-15 19:07:49
    Temat: Fuzja BPH-Pekao i pozyczka nie spłacona automatycznie
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Wiadomo, fuzja podziały i inne kwestie. Głośno tym.

    Dostalem powiadomienie listem, że mój Srebrny Sezam 9 lutego zostaje
    włączony w sieć komputerową "starego Pekao"
    Dostalem powiadomienie listem, że moja pożyczka "od ręki" 23 lutego zostaje
    włączona w sieć komputerową "starego Pekao"
    Telefonowali do mnie już chyba ze 4 razy informując mnie, że banki się
    łączą, abym się cieszył, bo będzie lepiej, z troską o klienta dzwonią do
    mnie i pytają, czy dostałem karte Maestro, czy dostałem PINy, mówią, abym
    wyrzucił starą kartę BPH i używał nowej Pekao bo lepsza, pakiet pomocny itd
    itd słucham tego wszystkiego grzecznie...
    ale dziś miarka się przebrała.

    Wg umowy zawartej w Banku BPH przed fuzją pożyczka miała splacać się
    automatycznie z rachunku Srebrny Sezam. Dziś telefonuje panna, że nie
    spłaciłem raty pożyczki, wyjasniłem grzecznie, że raty się spłacają same.
    Wtedy panna poinstruowała mnie, że w celach dowodowych rozmowa będzie
    nagrywana, nie wniosłem sprzeciwu. Zapytala w jakim banku mam rachunek z
    którego się ma ta pożyczka spłacać, odp. moja: oczywiście w Nowym Pekao SA
    i dodałem, że pożyczka także przeszła do Pekao SA i niech sobie tę ratę
    wezmą sami, mają moje pełne pełnomocnictwo pisemne zresztą w formie umowy,
    którą przejeli od BPH.
    Panna stwierdziła, że jest to technicznie niewykonalne i mam tę ratę
    spłacić ręcznie, na co odpowiedziałem oczywiście, że wszelkie fuzje nie są
    problemem klienta, stwierdziłem, że nie będę chodził po oddziałach i
    wyjasniał bo umowa jest taka, że sami sobie biorą raty, środki na rachunku
    mam... i tyle. Ona mówi, że w systemie nie widzi tego konta i nie ma jak
    wziąć... No cóż, mówię, to, że czegoś nie ma, czy nie widać to na prawdę
    nie jest mój problem i niech się nagra, że ta fuzja mnie męczy i tyle.
    Panna stwierdziła, że dalsza rozmowa ze mną nie ma sensu i zakończyła
    rozmowę.

    Teraz muszę monitorować, aby przypadkiem jakichś odsetek mi nie naliczyli
    za nieterminową spłatę.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 2. Data: 2008-02-15 19:33:27
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > Teraz muszę monitorować, aby przypadkiem jakichś odsetek mi nie naliczyli
    > za nieterminową spłatę.

    A nie jest tak, że w umowie pożyczki zobowiązałeś się do spłat
    tejże ??? Zaś "umowa" automatu to "dodatek" ? :)

    6008

  • 3. Data: 2008-02-15 19:53:16
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Fri, 15 Feb 2008 20:33:27 +0100, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

    > A nie jest tak, że w umowie pożyczki zobowiązałeś się do spłat
    > tejże ??? Zaś "umowa" automatu to "dodatek" ? :)

    §4
    1. Pozyczkobiorca zobowiązuje się dokonywać spłat rat kapitałowych i
    odsetkowych w terminach i wysokościach określonych w w "harmonogramie
    spłat" stanowiącym załącznik do umowy
    2. Strony umowy uzgadniają, że bank będzie pokrywał nalezności z tytułu
    splat zadłużenia ze środków pieniężnych na rachunku Pożyczkobiorcy nr ....
    prowadzonym w Banku, bez potrzeby składania przez Pożyczkobiorcę odrębnej
    dyspozycji. Pożyczkobiorca zobowiązuje się do zapewnienia na swoim rachunku
    w ciągu całego okresu obowiązywania umowy, środków pieniężnych w
    odpowiedniej wysokości, umozliwiającą bieżącą spłatę zadłużenia.

    czy wg tego zapisu w umowie muszę wykonać ręcznie ten przelew ? czy nie
    muszę ?

  • 4. Data: 2008-02-15 19:55:05
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@z...pl>
    napisał w wiadomości news:fp4qjf$56k$1@achot.icm.edu.pl...

    > czy wg tego zapisu w umowie muszę wykonać ręcznie ten przelew ? czy nie
    > muszę ?

    Oczywistym jest, że nie musisz.

    marekz

  • 5. Data: 2008-02-15 19:58:57
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > czy wg tego zapisu w umowie muszę wykonać ręcznie ten przelew ? czy nie
    > muszę ?

    Imho kwestia sporna ... to jak z upoważnieniami do potrącania
    wynagrodzenia przez pracodawcę ... Tu nie nastąpiła *tylko*
    zmiana nazwy.

    6008

  • 6. Data: 2008-02-15 20:07:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> writes:

    > Imho kwestia sporna ... to jak z upoważnieniami do potrącania
    > wynagrodzenia przez pracodawcę ... Tu nie nastąpiła *tylko* zmiana
    > nazwy.

    A co to klienta obchodzi? Wazne, ze nie nastapila zmiana umowy.

    A tak swoja droga, pomijajac juz kwestie umowy, to w ogole bank raczyl
    pisemnie poinformowac o swoim (rzekomym?) problemie?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 7. Data: 2008-02-15 20:08:48
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> writes:

    > Imho kwestia sporna ... to jak z upoważnieniami do potrącania
    > wynagrodzenia przez pracodawcę ... Tu nie nastąpiła *tylko* zmiana
    > nazwy.

    Możliwe. Ale stawiam dolary przeciwko orzechom, że autor wątku otrzymał
    papier na którym jest, że Pekao przejmuje "wszelkie prawa i obowiązki"
    BPH, a skoro tak, to w tym punkcie też powinien dotrzymać.

    KJ

  • 8. Data: 2008-02-15 20:11:08
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > A co to klienta obchodzi? Wazne, ze nie nastapila zmiana umowy.

    No to wyobraź sobie cesję wierzytelności ...

    6008

  • 9. Data: 2008-02-15 20:12:10
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Kamil Jońca pisze:

    > Możliwe. Ale stawiam dolary przeciwko orzechom, że autor wątku otrzymał
    > papier na którym jest, że Pekao przejmuje "wszelkie prawa i obowiązki"
    > BPH, a skoro tak, to w tym punkcie też powinien dotrzymać.

    To się zgodzę, o ile o "obowiązkach" poinformowała go osoba,
    upoważniona do reprezentowania nowego wierzyciela :)

    Może się zagalopowałem, ale z racji zboczenia zawodowego
    wyobraziłem to sobie jako cesję wierzytelności.

    6008

  • 10. Data: 2008-02-15 20:30:01
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> writes:

    > To się zgodzę, o ile o "obowiązkach" poinformowała go osoba,
    > upoważniona do reprezentowania nowego wierzyciela :)
    >
    > Może się zagalopowałem, ale z racji zboczenia zawodowego wyobraziłem
    > to sobie jako cesję wierzytelności.

    A nawet jeśli?
    W przytoczonych punktach był wyraźnie, że raty "będą pobierane bez
    konieczności odrębnej dyspozycji".

    KJ