  • 21. Data: 2017-02-07 09:33:48
    Temat: Re: porzadki
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 lutego 2017 08:19:37 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Z linka ... chyba ze dopisano pozniej
    >
    > "W liście do pana Mariusza bank napisał, że po pół roku, jeśli klient
    > nie podejmie żadnego działania, umowa zostanie rozwiązana, a pieniądze
    > przesłane na konto gminy. Czy tak jest zawsze?

    Skanu linka pisma "do Pana Mariusza" nie mamy, ale na 99% nie napisali że pieniądze
    prześlą na konto gminy. Widziałem takie pismo które PKO do Mamy przysalało, ktoś tu
    wyzej tez pisze że dostał.
    Dziennikarzyna ma albo kłopot ze zrozumieniem tekstu pisanego albo niezdrową sensację
    chciał wywołać.

    > O jakie doplaty chodzi - czyzby ksiazeczki mieszkaniowe ?

    Podejrzewam że może to dotyczyć tych starych czerwonych książeczek mieszkaniowych
    PKO. Tam jak likwidowałeś wkład a środki przeznaczałeś na zakup nieruchomości to
    całkiem przyzwoite dopłaty były/są
    Jak taką książeczkę likwidowałem kilka lat temu z przeznaczeniem środków na zakup
    nieruchomości to dostałem kilkanaście tysięcy dopłaty

    > P.S. Wysylaja pod znany im adres .. wiec czasem stary.

    Dlatego właśnie też informują Gminę.
    Gmina ma więcej informacji o danej osobie.

  • 22. Data: 2017-02-07 10:05:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał:

    >Skanu linka pisma "do Pana Mariusza" nie mamy, ale na 99% nie
    >napisali że pieniądze prześlą na konto gminy.

    Juz w kolejnym akapicie pisza o "informacji"

    >Dziennikarzyna ma albo kłopot ze zrozumieniem tekstu pisanego albo
    >niezdrową sensację chciał wywołać.

    Albo pismo tak sformulowane, ze takie wrazenie wywoluje.

    >Dlatego właśnie też informują Gminę.
    >Gmina ma więcej informacji o danej osobie.

    A ma obowiazek cos z tym zrobic, czy tylko ad acta ?

    J.

  • 23. Data: 2017-02-07 10:12:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 lutego 2017 10:05:20 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Albo pismo tak sformulowane, ze takie wrazenie wywoluje.

    Nie
    Moja mama przeczytała pierwsza, osoba w finansach nie rozeznana i takiego wrażenia
    nie miała. Ja również. Pismo o dziwo sformułowane prosto i zrozumiale

    > A ma obowiazek cos z tym zrobic, czy tylko ad acta ?

    A to juz do odpowiedniej ustawy bys musiał zajrzeć
    "martwe rachunki" w google wpisz

  • 24. Data: 2017-02-07 10:40:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Moja mama przeczytała pierwsza, osoba w finansach nie rozeznana i
    >takiego wrażenia nie miała. Ja również. Pismo o dziwo sformułowane

    A do mnie tato dzwoni, ze mu pismo przyslali, ze przeleja gminie.
    Pisma jeszcze nie widzialem.

    J.

  • 25. Data: 2017-02-07 11:22:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-02-05 o 17:16, Kris pisze:
> [...]
    klienta, ustalić jego spadkobierców ?
    wyroku o nabyciu spadku dla danego zmarłego, albo - co pewnie jeszcze trudniejsze -
    umowy notarialnej o nabyciu spadku ?
    wchodzą w krąg spadkobierców ustawowych ?

    > Jeśli przez 5 lat nic na rachunku się nie działo banki mają obowiązek wystąpić do
    Ministra Spraw Wewnętrznych o sprawdzenie w rejestrze PESEL, czy posiadacz rachunku
    żyje.

    "Nic się nie działo", to znaczy nie było wpłat, czy wypłat?

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2017-02-07 11:26:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-02-07 o 10:40, J.F. pisze:

    > A do mnie tato dzwoni, ze mu pismo przyslali, ze przeleja gminie.
    > Pisma jeszcze nie widzialem.

    Wybacz, proszę, ale to bardziej świadczy o twoim tacie, niż o piśmie. W
    końcu skądś się przecież biorą statystyki, wg których 70% osób nie
    rozumie wiadomości w telewizji.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2017-02-07 11:36:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Wybacz, proszę, ale to bardziej świadczy o twoim tacie, niż o piśmie.
    >W końcu skądś się przecież biorą statystyki, wg których 70% osób nie
    >rozumie wiadomości w telewizji.

    Pisma nie widziles, jak tez nie widzialem, wiec nie osadzajmy o kim to
    lepiej swiadczy.

    ALe jesli bank pisze takie pismo, ze 70% ludzi go nie rozumie, to tez
    zle o nim swiadczy :-)

    J.

  • 28. Data: 2017-02-07 11:46:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-02-07 o 11:36, J.F. pisze:

    > Pisma nie widziles, jak tez nie widzialem, wiec nie osadzajmy o kim to
    > lepiej swiadczy.
    >
    > ALe jesli bank pisze takie pismo, ze 70% ludzi go nie rozumie, to tez
    > zle o nim swiadczy :-)

    To, że do przeczytania pisma należy umieć czytać, to nie jest wada,
    tylko cecha tej formy komunikacji, a ty masz pretensje do banku jak do
    garbatego, że ma dzieci proste. Tata nie rozumie, idzie do syna, fajnie,
    ale niech syn się nie ośmiesza twierdzeniem, że to wina pisma.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2017-02-07 11:50:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >do garbatego, że ma dzieci proste. Tata nie rozumie, idzie do syna,
    >fajnie, ale niech syn się nie ośmiesza twierdzeniem, że to wina

    Tato zle zrozumial, bohater artykulu zle zrozumial, i dziennikarz zle
    zrozumial.
    To juz 3 ludzi, z ktorych przynajmniej jeden nie powinien byc
    calkowitm kretynem, skoro pozwalaja mu w gazecie pisac :-P

    J.

  • 30. Data: 2017-02-07 12:08:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 lutego 2017 11:22:45 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > "Nic się nie działo", to znaczy nie było wpłat, czy wypłat?

    Jakiejkolwiek operacji zainicjowanej przez klienta.