  • 11. Data: 2017-02-05 22:51:50
    Temat: Re: porzadki
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-02-05 o 11:03, Pete pisze:
    > Nie byłbym tego taki 100% pewny. Tu już wchodzi w grę prawo spadkowe.

    Gmina potrafi przejąć nieruchomość jeśli jest problem ze znalezieniem
    spadkobierców.

  • 12. Data: 2017-02-05 22:54:47
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-02-05 o 11:20, Kris pisze:

    > Jeśli gmina zostanie spadkobiercą to oczywiste że bank przeleje
    > Wydzwiek podlinkowanego artykułu jednak był taki że jesli właściciel
    dyspozycji nie wyda to kasa zostanie przelana gminie a to bzdura.

    Oczywiście, że bzdura, bo ja dostałem też takie pismo i jest tam o
    przekazaniu gminie
    informacji o saldzie rachunku, a nie o żadnym przekazaniu środków

  • 13. Data: 2017-02-06 07:20:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 5 lutego 2017 22:52:09 UTC+1 użytkownik z napisał:

    > Gmina potrafi przejąć nieruchomość jeśli jest problem ze znalezieniem
    > spadkobierców.

    Przykład jakiś podasz?

  • 14. Data: 2017-02-06 08:04:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 5 lutego 2017 22:54:54 UTC+1 użytkownik cef napisał:

    > Oczywiście, że bzdura, bo ja dostałem też takie pismo i jest tam o
    > przekazaniu gminie
    > informacji o saldzie rachunku, a nie o żadnym przekazaniu środków

    Ciągle mnie twórczość pismaków zadziwia.
    Czy tu konkretnie to ni e potrafił treści prostego pisma zrozumieć czy może
    specjalnie napisał ze kasa zostanie przekazana na rachunek gminy.
    Jak specjalnie to po co? Żeby niezdrową sensacje wywolać?

  • 15. Data: 2017-02-06 08:05:09
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 06.02.2017 o 07:20, Kris pisze:

    > Przykład jakiś podasz?

    Na przykład KC art. 935, oczywiście.

    --
    Alf/red/

  • 16. Data: 2017-02-06 08:19:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 Feb 2017 23:04:17 -0800 (PST), Kris napisał(a):

> [...]
    specjalnie napisał ze kasa zostanie przekazana na rachunek gminy.
    > Jak specjalnie to po co? Żeby niezdrową sensacje wywolać?

    Z linka ... chyba ze dopisano pozniej

    "W liście do pana Mariusza bank napisał, że po pół roku, jeśli klient
    nie podejmie żadnego działania, umowa zostanie rozwiązana, a pieniądze
    przesłane na konto gminy. Czy tak jest zawsze?

    - Zasada wyznaczania terminu rozwiązania umowy jest podyktowana
    zapisami ustawy z 9 października 2015 r. Termin rozwiązania umowy
    wskazany jest w pismach do wybranych klientów - informuje
    przedstawiciel PKO BP. - Zgodnie z art. 111c ustawy Prawo bankowe,
    wszystkie banki w Polsce są zobowiązane przekazać do gminy właściwej
    dla miejsca zamieszkania właściciela książeczki informację o
    rachunkach z rozwiązaną umową.

    Po rozwiązaniu umowy klient nadal ma możliwość wypłacenia środków
    zgromadzonych na rachunku książeczki, ale bez prawa do dopłat. Musi
    się udać w tej sprawie do gminy. Ta musi wszcząć postępowanie i
    sprawdzić, czy właściciel rachunku żyje. Jeśli nie żyje, należy
    przeprowadzić postępowanie spadkowe."

    O jakie doplaty chodzi - czyzby ksiazeczki mieszkaniowe ?

    P.S. Wysylaja pod znany im adres .. wiec czasem stary.

    J.

  • 17. Data: 2017-02-06 08:41:49
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    [..]

> [...]

    [..]
    > O jakie doplaty chodzi - czyzby ksiazeczki mieszkaniowe ?

    MZ książeczka (czy raczej pieniądze z niej) staje się jakimś
    odpowiednikiem "depozytu sądowego". Można
    z niej wypłacić, ale nie dopłacać.
    KJ

    "Conversion, fastidious Goddess, loves blood better than brick, and feasts
    most subtly on the human will."
    -- Virginia Woolf, "Mrs. Dalloway"

  • 18. Data: 2017-02-06 11:03:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Ja miałem historię w tym typie z kontem walutowym w pekao. Założyli mi je przy okazji
    realizacji czeku z USA na 20$ - a było to jeszcze przed wprowadzeniem NRB, gdzieś w
    1998 albo 1999. I zapomniałem o tym - a z okazji wprowadzania NRB, chyba gdzieś koło
    2001-2002, pekao wymyśliło sobie właśnie takie porządki i podobno wysłało do
    wszystkich właścicieli "martwych" kont - w tym podobno do mnie, ale go nie dostałem,
    może dlatego, że już gdzie indziej mieszkałem - listy o tym, że te konta pozamykają.
    No i zamknęli - co ciekawe, nie powiedzieli mi o tym nic, gdy przyszedłem w 2003
    zamknąć złotówkowe.
    I gdzieś w 2013 sobie przypomniałem, że coś takiego miałem - i z obawą, czy nie mam
    jakiegoś długu (bo z kontem złotówkowym wyniosłem się z powodu wprowadzenia opłat)
    poszedłem do oddziału sprawę wyjaśniać - na szczęście udało mi się znaleźć wycia? z
    tego konta dolarowego, tak że miałem numer rachunku.
    Pani w komputerze takiego rachunku nie znalazła - bo chyba w obecnym systemie mają
    tylko rachunki NRB - i powiedziała, że mogę za 20zł dostać zaświadczenie, że z niczym
    pekao nie zalegam. Zgoda na tą "inwestycję" okazała się zyskowna - nie zapłaciłem
    tego, pani sprawdziła w papierowym archiwum że było takie konto, a te 20$ leży sobie
    od 12 lat na koncie technicznym oddziału i mogę sobie je przyjść wypłacić.
    Reasumując - dalej to wszystko będzie leżało w banku, ale bank musi zawiadomić gminę,
    a gmina "musi" odnaleźć spadkobierców - oczywiście jeśli właściciel umarł. Pytanie,
    czy w ustawie jest bat na banki - pewnie jest - oraz na gminę - pewnie nie.

  • 19. Data: 2017-02-06 12:27:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dawid Rutkowski" napisał w wiadomości
    >Ja miałem historię w tym typie z kontem walutowym w pekao.

    Mi chodzi po glowie, ze mam gdzies zapodziane konto funtowe :-)

    J.

  • 20. Data: 2017-02-06 12:29:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" napisał w wiadomości
    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
    [..]

    >MZ książeczka (czy raczej pieniądze z niej) staje się jakimś
    >odpowiednikiem "depozytu sądowego". Można
    >z niej wypłacić, ale nie dopłacać.

    A co z doplatami - bank przelewu z KIR nie przyjmie ?
    Odpowie "nie ma takiego nr" czy "konto zablokowane"

    A co z odsetkami ?

    J.