  • 31. Data: 2017-02-07 12:31:07
    Temat: Re: porzadki
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-02-07 o 11:50, J.F. pisze:

    > z ktorych przynajmniej jeden nie powinien byc calkowitm
    > kretynem, skoro pozwalaja mu w gazecie pisac :-P

    Ale może rżnąć głupa dla kasy, klikalności i sprzedaży. 70% nie zauważy
    różnicy.

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2017-02-07 12:35:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 lutego 2017 12:31:09 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Ale może rżnąć głupa dla kasy, klikalności i sprzedaży. 70% nie zauważy
    > różnicy.

    Ot to
    Tytuł "Gmina dostanie Twoje pieniądze" będzie klikalny;)
    A że bzdura to się sprostuje jakby co

  • 33. Data: 2017-02-10 00:07:02
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Kris napisał(a) w wiadomości: ...
    W dniu niedziela, 5 lutego 2017 16:34:20 UTC+1 użytkownik Arek napisał:

    >Nie

    To, że nie miały takiego obowiązku nie znaczy, że tego nie robiły bo
    słyszałem o takim przypadku (znajomi).

    >Nie

    Źle się wyraziłem - korzystał z nich obercając (teoretycznie
    nieoprocentowany depozyt).
    Np. komentarz http://superbiz.se.pl/ 1.07.2016
    "Ustawa niestety nie wprowadza niestety żadnych nowych rozwiązać, jeśli
    chodzi o pieniądze zgromadzone na kontach zmarłych osób, których
    spadkobierców nie uda się ustalić. To oznacza, że tak _jak do tej pory_
    pieniędzmi tymi dysponować będą banki."

    >W przypadku depozytów banki nie inicjowały sprawy spadkowej. W przypadku kredytów
    same
    >wystepowaly o ustalenie spadkobierców.

    Oczywiście, że nie inicjowały bo niby czemu?
    Czasem rodzina mając dostęp/pełnomocnictwo wypłacała (w zasadzie
    niezgodnie z prawem).

    >Nie

    Chciała.
    "Pojawiły się również głosy, że senatorowie chcą w ten sposób pomóc w łataniu
    dziury budżetowej. ,,Jak sądzę, przedstawione unormowanie nie ma nic wspólnego
    z ochroną interesów i praw podmiotowych posiadaczy rachunków bankowych
    oraz ich następców prawnych i służy ono całkiem innym celom, które nietrudno
    zidentyfikować" - wytykał w opinii do pierwotnej wersji projektu Andrzej Jakubecki,
    członek działającej przy ministrze sprawiedliwości Komisji Kodyfikacyjnej
    Prawa Cywilnego."

    Na temat bezpośredniego ich wykorzystania też były głosy. Ciekawe, kto się
    teraz przyzna. Nie notowałem, sądziłem, że pomysł upadnie.
    Inne opcje: miały trafić na jakieś fundusze np. Fundusz Obywatelski, na spec-konta,
    środki miały też służyć do zakupu m. in. obligacji państwowych.
    Skończyło się chyba propozycją obligatoryjnego informowania gmin.

    >Te zmiany właśnie po to żeby spadkobierców ustalić
    >Do tej pory rodzina zmarłego nie miała często pojęcia ze miał jakieś depozyty a bank
    o tym
    nie >informował.
    >Teraz poinformować musi jak przez 10 lat cisza na koncie

    Już po 5 latach będzie musiał nękać.

    Inna sprawa, że banki nie przestrzegały własnych regulaminów.
    W wielu jak wół pisało, że np. po 2 latach nieaktywności (nie liczy się
    dopisywania odsetek) bank wypowiada umowę (pisemnie, a więc
    przynajmniej próbuje kontaktować się z klientem) a środki przenosi na
    nieoprocetowany depozyt.
    I co? Zero kontaktu, rachunki dalej normalnie prowadzone, nawet
    darmowe. Z autopsji: Pekao SA, ING, Lukas/CA...
    Co władza z tym robiła? Nic. Bo nie byłoby pretekstu do tworzenia
    centralnej bazy.

    Z drugiej strony jeżeli w regulaminie byłoby że dopieo po 25 latach
    nieużywania bank ma prawo zamknąć, to żaden przepis oprócz umowy
    z klientem nie powinien zmuszać banku to nękania go wcześniej niż
    po 25 latach.
    Czekam na informacje jaki procent zapytań będą stanowiły zapytania
    od potencjalnych spadkobierców.
    Jakim cudem po katastrofie smoleńskiej banki i spadkobiercy ofiar
    jednak dali radę bez rejestru. Czyżby OGNIVO?

    Arek