  • 1. Data: 2017-02-03 13:52:52
    Temat: PayPal
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Mam na koncie PayPal jakies 100UR. Chcialem cos teraz zakupic na ebayu i
    wykorzystac te pieniadze. Niestety, zeby zasilic konto PayPay placi sie
    prowizje za przewalutowanie. Jeszcze gorzej, jesli zasili sie konto
    PayPal z rachunku walutowego, bo wtedy sa dwa przewalutowania.

    Podobno nie ma tego przewalutowania jesli pod PayPal podlaczy sie karte
    walutowa. Czy moglby ktos to potwierdzic?

    I drugie pytanie - czy moge jakos polaczyc platnosc karta z tymi 100EUR
    ktore mam tam na koncie?
    --
    TA

  • 2. Data: 2017-02-03 22:25:05
    Temat: Re: PayPal
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > I drugie pytanie - czy moge jakos polaczyc platnosc karta z tymi 100EUR
    > ktore mam tam na koncie?

    Tak - poruszalem ten temat niedawno:

    Jeżeli podpinamy pod PP kartę inną niż PLN (np. USD) musimy wykonać 3 kroki:

    1. Ustawienie waluty podstawowej (domyślnej).
    Zarządzanie walutami:
    https://www.paypal.com/pl/cgi-bin/webscr?cmd=_profil
    e-currencies
    Ustawić podstawową (domyślną) walute na USD.

    2. Ustawienie opcji przeliczenia.
    Zarządzanie źródłami finansowania płatności:
    https://www.paypal.com/pl/cgi-bin/webscr?cmd=_profil
    e-merchant-pull-funding&buyer_hub
    Klikamy "Opcje przeliczenia" dla wybranego "Źródła finansowania płatności".
    W "Opcjach przeliczenia" wybieramy opcję B:
    "Proszę obciążyć mój rachunek w walucie wykazanej na fakturze wystawionej
    przez sprzedającego."

    3. Ustawienie waluty karty (tylko telefonicznie lub przez formularz
    kontaktowy).
    Dzwonimy lub wysyłamy do PayPala wiadomość typu:
    "Proszę ustawić USD jako domyślną walutę rozliczeniową dla karty o ostatnich
    4 cyfrach xxxx."

  • 3. Data: 2017-02-03 22:54:18
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Czyli przy jednorazowej płatności kartą przez paypal (bez rejestracji) można się
    nieźle naciąć płacąc kartą walutową - bo obciążą w PLN ?

  • 4. Data: 2017-02-03 23:22:36
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Czyli przy jednorazowej płatności kartą przez paypal (bez rejestracji)
    > można się nieźle naciąć płacąc kartą walutową - bo obciążą w PLN ?

    "Domyślną walutą rozliczeniową każdej dodawanej do konta PayPal karty jest
    waluta lokalna korespondująca z krajem rejestracji konta. W przypadku
    polskich użytkowników dodawane do konta karty automatycznie rozliczane są
    więc w walucie PLN, ponieważ wystawca karty nie przesyła do nas informacji o
    faktycznej walucie w jakiej karta jest rozliczana.
    Jeśli zwykle wysyła Pan płatności w tej samej walucie obcej, może Pan
    uniknąć kosztów przewalutowania, w przypadku gdy Pańska karta rozliczana
    jest w walucie przeprowadzanych transakcji.
    Aby zaktualizować walutę, w której obciążamy Pana kartę kredytową, należy
    dodać kartę walutową do konta PayPal, a następnie wysłać wiadomość lub
    skontaktować się z nami telefonicznie pod numerem 801 38 66 86, podając
    następujące informacje:
    - Cztery ostatnie cyfry numeru danej karty kredytowej.
    - Walutę, której chce Pan używać dla swojej karty kredytowej."

  • 5. Data: 2017-02-04 17:48:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Po przemyśleniu tematu może nie jest tak źle, bo tu słowem-kluczem może być "konto
    paypal" - czyli te wszystkie hocki-klocki są potrzebne, gdy płatność jest "z konta
    paypal" - zaś kartą zasilane jest to konto - a nie w sytuacji, gdy paypal po prostu
    robi za "wirtualny terminal" - a tak chyba jest w sytuacji takiej jednorazowej
    płatności kartą przez paypal.
    Jak ktoś chce zobaczyć, o co mi chodzi, to przykład (ale nie jest to kryptoreklama) -
    taką "jednorazową płatnością przez paypal" można zapłacić za płytę "parsley" Julii
    Pietruchy, jak się kupuje na jej stronie.
    Ale kto wie, czy i w takim wypadku paypal nie będzie chciał nas uszczęśliwić na siłę
    i przysoli swój rodzaj DCC - czyli akceptant chce zapłaty w dolarach, podajemy numer
    karty dolarowej - ale paypal obciąża sumą w PLN przeliczoną po własnym, złodziejskim
    kursie, i po drugiej stronie polski bank przelicza PLN na USD po jeszcze bardziej
    złodziejskim kursie...
    Może ktoś robił test z taką płatnością, np. na 50 centów, żeby ew. strata nie była
    zbyt duża ?

  • 6. Data: 2017-02-05 10:59:32
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > polski bank przelicza PLN na USD po jeszcze bardziej złodziejskim
    > kursie... Może ktoś robił test z taką płatnością, np. na 50 centów,

    Masz kwotę wyrażoną w PLN, to Paypal obciąży kartę w PLN.
    A potem już bank zrobi po swojemu.

    --
    Pete

  • 7. Data: 2017-02-05 13:12:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 5 lutego 2017 10:59:33 UTC+1 użytkownik Pete napisał:
    > Masz kwotę wyrażoną w PLN, to Paypal obciąży kartę w PLN.
    > A potem już bank zrobi po swojemu.
    Nie no, poważni bądźmy.
    Chodzi o "jednorazową płatność kartą przez paypal", gdy mamy zapłacić za coś, za co
    merchant policzy cenę w walucie innej niż PLN - dla ustalenia uwagi niech będzie to
    USD - i chcemy zapłacić debetową kartą walutową do konta w USD, np. z IKA.
    I chodzi o to, czy paypal przy okazji nie uszczęśliwi nas na siłę przeliczeniem z USD
    na PLN, "bo to przecież karta wystawiona przez polski bank".
    Obawy stąd, że paypal tak robi, gdy karta USD jest ustawiona jako "źródło zasilania
    konta".

  • 8. Data: 2017-02-05 20:54:27
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > Obawy stąd, że paypal tak robi, gdy karta USD jest ustawiona jako "źródło zasilania

    Ja tego nie testowałem, bo rzadko taki sposób płatności przez Paypal
    występuje.
    Ale wszystko się może zdarzyć, bo ja składałem reklamację do płatności z
    konta Paypal, gdzie przy całej transakcji nie pojawiły się PLN (na
    każdym kroku była kwota w USD) a i tak obciążenie przyszło w PLN.

    Po złożeniu reklamacji oddali różnicę.

    --
    Pete

  • 9. Data: 2017-02-05 21:01:25
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 2/5/2017 6:12 AM, Dawid Rutkowski wrote:
    > I chodzi o to, czy paypal przy okazji nie uszczęśliwi nas na siłę przeliczeniem z
    USD na PLN,

    uszczęśliwi.

    Działa to trochę w drugą stronę.
    Jeśli na koncie paypal masz 100 euro a chcesz zapłacić powiedzmy 150
    euro, to paypal najpierw dociągnie sobie równowartość 50 euro
    przeliczone ze złotwóek i te złotówki wyśle na kartę bo taką masz
    domyślną walutę karty w Paypal. . Bank to żądanie w złotówkach przeliczy
    na euro po swoim kursie (bo wg banku karta jest w euro) i tyle obciązy
    ci kartę. Złotówki wyśle do paypal, paypal zrobi z nich 50 euro doda
    istniejące 100 euro i wyśle to do sprzedawcy.

    W wyjątkowym przypadku gdyby właśnie nastąpiłą zmiana kurso można wyjść
    na plus, ale raczej na 99.9% wyjdziesz na minus.

    Zeby tego przeliczenia nie było musisz w paypal ustawić ze ta karta jest
    w euro i wowczas paypal zamiast w złotówkach będzie wysyłał obciążenie
    karty bezpośrednio w euro. Tego kroku nie przeskoczysz.

  • 10. Data: 2017-02-05 22:27:44
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Wciąż nie ta sytuacja - chodzi właśnie o to, co będzie, gdy nie posiada się w ogóle
    konta paypal, tylko paypal jest operatorem "wirtualnego terminala" dla akceptanta -
    zajrzyj sobie na stronę Julii Pietruchy i spróbuj kupić płytę (możesz dać zmyślone
    dane, póki nie zapłacisz to zamówienia nie złożysz, tam akurat jest tak, że przy
    płatności kartą przez paypal nie klika się w "zamawiam z obowiązkiem zapłaty" tylko
    ten paypal tak w trakcie składania zamówienia się włącza i można sobie obejrzeć, jak
    to działa) wybierając opcję płatności "karta lub konto paypal" - tylko nie loguj się,
    a kliknij w opcję na dole "jednorazowa płatność kartą" czy coś w tym stylu.
    W PL takie usługi "operatora wirtualnego terminala" świadczy np. payU.
    Ale paypal ma na pewno szerszy zakres - choć nie wiem, czy ta jednorazowa zapłata
    kartą jest dostępna zawsze, gdy sprzedawca współpracuje z paypal, czy trzeba to sobie
    osobno włączać.
    Jednak póki co bałbym się zapłacić kartą USD z IKA, gdyby płatność miał obsługiwać
    paypal - bo konta paypala nie mam i nie zamierzam póki co zakładać.
    Gorzej niż w przypadku konta być nie może (no dobra, można sobie przestawić) - może
    być lepiej - że dobrze zadziała bez konieczności ustawiania czegokolwiek - albo
    rzeczywiście może być gorzej - zadziała źle, a nie ma jak dobrze ustawić...