  • 1. Data: 2017-02-03 02:03:12
    Temat: Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władców...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Jak wiadomo, sztandarowy program Pani Premier Beaty Szydło, 500+ daje
    efekty -- zamiast 3, mamy aż 6 króli... Ale ja nie o tym chciałem...
    Czy obyczaj mówi, że jeśli termin spłaty kredytówki przypada na dzień
    ustawowo wolny od pracy -- terminem staje się najbliższy dzień zniewolony?

    Umoczyłem niemal wszystkie karty...

    - liczba królów uległa podwojeniu
    - dostęp do netu w sanatoryjnym Hutniku był utrudniony
    - byłem chory a w pokoju było zimno
    - po prostu przeliczyłem się, uznałem,
    że kredytówki Prezydenta trzeba spłacić o miesiąc później...

    Prezydent niewiele sobie policzył -- na przykład jeden grosz...
    Na dodatek u Prezydenta przeterminowałem zbyt mocno...
    [a jednak aż 9 króli nie mamy nadal... trzeba by chyba 5k+]
    Obyczaj związany z dniem ustawowo wolnym od pracy -- odpada...

    Ale TeMobile zabrało aż 6 groszy i 10 plnów...
    I właśnie te 10.06 pln chętnie bym odzyskał, powołując
    się na dobre obyczaje przesunięcia terminu spłaty,
    ale nie wiem, czy te obyczaje są Także Mobilne...

  • 2. Data: 2017-02-03 08:57:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Czy obyczaj mówi, że jeśli termin spłaty kredytówki przypada na dzień
    >ustawowo wolny od pracy -- terminem staje się najbliższy dzień
    >zniewolony?

    mbank sobie sciaga w najblizszym dniu pracujacym.
    Ale inni moga inaczej ...

> [...]
    > - byłem chory a w pokoju było zimno
    > - po prostu przeliczyłem się, uznałem,
    > że kredytówki Prezydenta trzeba spłacić o miesiąc później...

    i dlatego mi sie mbankowa podoba, z tym automatycznym sciaganiem.
    A nie - wisienki, wisienki, ale i oplaty :-)

    Jeszcze mozesz byc systematyczny i przelew zdefiniowac zaraz po
    podsumowaniu wyciagu.
    Ale potem i tak trzeba patrzec, czy srodki beda na koncie.
    Albo i nie trzeba - przelej od razu :-)

    Ale tak nawiasem pytajac - czy ktorys bank daje jakis prosty poglad na
    kredytowke - w poprzednim miesiacu wydano tyle, a wiec do splaty tyle,
    termin platnosci do tego dnia.
    w kilku bankach jakos rozstrzelone po okienkach.

    >Ale TeMobile zabrało aż 6 groszy i 10 plnów...

    To za 3 dni spoznienia ? Musialbys miec zadluzenia ze 12 tys.
    Czy odsetek 6 gr, kara za nieterminowa splate 10 zl

    >I właśnie te 10.06 pln chętnie bym odzyskał, powołując
    >się na dobre obyczaje przesunięcia terminu spłaty,
    >ale nie wiem, czy te obyczaje są Także Mobilne...

    Z drugiej strony - jesli umowa/regulamin mowi, ze masz splacic
    zadluzenie do dnia 6-go, to twoj problem pilnowac dni wolnych :-)

    Mozna tez sprawdzic, czy nie ma jakis szybkich przelewow w ofercie
    bankow ... albo wplaty gotowki w bankomacie :-)

    J.

  • 3. Data: 2017-02-03 10:24:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 58943804$0$655$6...@n...neostrada.pl

    > mbank sobie sciaga w najblizszym dniu pracujacym.
    > Ale inni moga inaczej ...

    Lałem z zewnątrz.

    > A nie - wisienki, wisienki, ale i oplaty :-)

    Wisienki -- 400 sztuk
    opłata -- 10,06 pln

    Nie mam pod ręką kalkulatora, ale chyba 400 to liczba większa...

    Zwykle nie miewam problemów nieterminowości.

    > Jeszcze mozesz byc systematyczny i przelew zdefiniowac zaraz po podsumowaniu
    wyciagu.
    > Ale potem i tak trzeba patrzec, czy srodki beda na koncie.

    BZWBKKBSg -- stale pod 4 kpln, bo są tam %%.

    > Albo i nie trzeba - przelej od razu :-)

    A gdzie sportowa rywalizacja?

    > To za 3 dni spoznienia ?

    Terminem byli królowie albo dzień następny po królach...

    > Musialbys miec zadluzenia ze 12 tys.

    Około 7 stów.

    > Czy odsetek 6 gr, kara za nieterminowa splate 10 zl

    Odsetki, ale nie od 3 dni. Czyżbyś nie
    wiedział, jak liczone są odsetki w wypadku KK?

> [...]
    6-go, to twoj problem pilnowac dni wolnych :-)

    > Mozna tez sprawdzic, czy nie ma jakis szybkich przelewow w ofercie bankow ... albo

    Jest oferta, ale kosztowna i niepewna.

    -=-

    Więc jak? -- jest taka tradycja?
    O prawo nie pytam, bo wiem, jak w RP jest. :)

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 4. Data: 2017-02-03 11:21:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >BZWBKKBSg -- stale pod 4 kpln, bo są tam %%.

    >A gdzie sportowa rywalizacja?

    Rozumiem, ale %% chyba nie przekroczyly 10.06, przegrales rywalizacje
    :-)

    >Około 7 stów.

    >Odsetki, ale nie od 3 dni. Czyżbyś nie
    >wiedział, jak liczone są odsetki w wypadku KK?

    A nie wiem, nigdy nie placilem :-)
    Naliczaja wtedy od daty transakcji ?
    I tak chyba cos duzo.

    Uwazaj, bo w razie zadluzenia kolejne okresy juz nie sa "grace", ale
    jak to wyglada, gdy jednak splaciles, to mi sie nie chce czytac :-)

    >Jest oferta, ale kosztowna i niepewna.

    Drozsza niz 10.06 ? :-)

    >Więc jak? -- jest taka tradycja?
    >O prawo nie pytam, bo wiem, jak w RP jest. :)

    Umowe/regulamin przeczytac.
    Ale ... co szkodzi oburzona reklamacje wyslac, jak sport, to sport
    :-)

    J.

  • 5. Data: 2017-02-03 12:23:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Można - trudniejszą metodą - poszukać w regulaminie, ale za to jest możliwość
    dowiedzenia się, jaka jest "prawda" i próbować na tej podstawie przewidywać
    przyszłość - albo łatwiejszą sprawdzić datę płatności na ostatnim wyciągu - ale już
    na tej podstawie trudniej wróżyć.
    W citku (chyba) i w db (na pewno) brany jest pierwszy dzień roboczy po dniu wolnym -
    jeśli wyliczona data spłaty przypada w dniu wolnym.
    Ja w db robię tak, że jedno z 4 kont oszczędnościowych przeznaczam na spłatę KK i jak
    przyjdzie pensja to sumę do spłaty przelewam na to konto oraz ustawiam przelew
    wewnętrzny (pierwszy w miesiącu jest za darmo) spłacający z tego konta kartę na dzień
    spłaty z wyciągu.

    PS.: I w citku i w db mam kwotę do spłaty za ostatni miesiąc oraz termin na jednym
    ekranie - które to banki tak utrudniają dziwacznie ?
    Z resztą i tak należy zawsze spojrzeć na wyciąg.

  • 6. Data: 2017-02-03 18:26:25
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    > spłaty przelewam na to konto oraz ustawiam przelew wewnętrzny (pierwszy w
    > miesiącu jest za darmo) spłacający z tego konta kartę na dzień spłaty z

    Trochę skomplikowane. Nie można ustawić samospłaty? W ostatni dzień
    bank sam sobie pobiera pieniądze z konta. I tylko za transakcje którym
    się skończył okres kredytowy.
    Wojtek

  • 7. Data: 2017-02-03 20:40:52
    Od: Marvin <n...@s...com>

> [...]
    > - byłem chory a w pokoju było zimno
    > - po prostu przeliczyłem się, uznałem,
    > że kredytówki Prezydenta trzeba spłacić o miesiąc później...

    A o epokowym osiągnięciu bankowości pt. polecenie zapłaty słyszał kuracjusz?

    Marvin

  • 8. Data: 2017-02-03 20:57:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 3 lutego 2017 20:40:52 UTC+1 użytkownik Marvin napisał:

    > A o epokowym osiągnięciu bankowości pt. polecenie zapłaty słyszał kuracjusz?

    Pewni złotówke kosztuje a Leszek złotówek nie lubi płacić bankom

  • 9. Data: 2017-02-03 23:08:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W db opcji samospłaty nie ma.
    Trzeba ręcznie co miesiąc - na szczęście uproszczone jest to na tyle, że jest
    specjalna zakładka "spłać kartę", gdzie wskazuje się konto, z którego ma być
    spłacone, zaznacza radio button "zadłużenie za ostatni okres rozliczeniowy" i ew.
    wybiera datę (tu niestety już trzeba samemu wpisać ostatni dzień GP, jeśli chce się z
    niego skorzystać, ale ten dzień jest widoczny wiersz wyżej).

    Bo, CMIIW, w żadnym banku nie można ustawić samospłaty z konta oszczędnościowego - a
    poza promocyjnymi wyjątkami (żaba) jedynie takie są oprocentowane (marnie bo marnie,
    ale zawsze jakoś), zaś RORy tylko na 0%.
    PZ-ki zaś dla kont oszczędnościowych, o ile w ogóle możliwe, są chyba również we
    wszystkich bankach dla kont oszczędnościowych płatne - nawet tam, gdzie dla ROR są
    darmowe.

    Z resztą jaki ma sens trzymanie kasy na spłatę KK na RORze ? Już lepiej spłacić kartę
    jak tylko przyjdzie pensja, przynajmniej problem z głowy. Oczywiście rozsądni ludzie
    ustawią sobie tak koniec okresu, żeby koniec GP wypadał kilka dni po wpływie pensji.

    Uprzedzając pytanie, dlaczego jestem nierozsądny i tak nie zrobiłem sobie w db,
    odpowiem, że tak mam zrobione w citku - zaś w db GP kończy mi się dwa tygodnie
    później. W ten sposób, płacąc przez pół miesiąca kartą citka, a przez pół kartą db,
    mam wydłużone średnie GP o tydzień ;>

    Niestety taka zabawa nie zawsze jest łatwa - w citku dwa razy w krótkim odstępie
    czasu zmieniałem koniec okresu i nic mi nie policzyli, choć podobno darmowa jest
    tylko jedna taka zmiana w roku - ale że nic o tym w TOiP nie ma, to nie mieli wyjścia
    ;>
    W db ta zmiana płatna, gdyby tak nie było to bym sobie inaczej ustawił, żeby płacić
    rachunki z karty citka - ale ponieważ płatna, to dostosowałem citka do pierwotnych
    ustawień karty db.

    A np. w eurobanku w ogóle nie można było zmienić końca okresu - jedyna metoda to
    zamknąć kartę i wziąć nową. I nawet się nie spytali przy zakładaniu karty, jaki chcę
    koniec, po prostu ustawili sobie na 20. dzień miesiąca.

  • 10. Data: 2017-02-04 00:56:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 3 lutego 2017 23:08:26 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

> [...]
    zamknąć kartę i wziąć nową. I nawet się nie spytali przy zakładaniu karty, jaki chcę
    koniec, po prostu ustawili sobie na 20. dzień miesiąca.

    Się niedyskretnie spytam- kombinacje straszne opisujesz, ile mozna na tym zyskać
    1.Znaczy tak jak normalny człowiek- wypłata na ror, płaci debetówka, rachunki albo
    debetową albo przelew z ror
    2.Ty piszesz o przynajmniej 3 kredytówkach, spłatach, zmianach okresu, jakis innych
    cudacznych wygibasach itp

    Ile 2 zyska w stosunku do 1