  • 21. Data: 2003-08-16 22:34:40
    Temat: Re: poniżej 50zł kartą nie przyjmujemy ...
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sat, 16 Aug 2003 19:33:43 +0000 (UTC), w <bhm0un$4lc$1@inews.gazeta.pl>,
    "Marcin Dominiak" <m...@N...gazeta.pl> napisał(-a):

> [...]

    Prowizję płaci sklep, niestety. A jeśli sklep chciałby zrobić np. płatnści
    poniżej 50zł kartą obciążamy 2% prowizji -- to czemu nie? Najwyżej straci
    klientów.

    > sklepu.Często jest tak,że za gotówkę można kupić taniej niż płacąc kartą.

    Zawsze tak jest -- oczywiście nie w hipermarketach czy innych marketach, gdzie
    pracownik jest tylko pionkiem i liczy się "przerób".

  • 22. Data: 2003-08-17 00:12:19
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    Sat, 16 Aug 2003 15:59:12 +0000 (UTC), w <bhlkcg$84s$1@inews.gazeta.pl>,

    > Racja,sklep powinien przyjmować każdą płatność,no może nie mniej niż
    1,00zł.

    prowizją :)

    Zapomniales, ze ma taka wolność (z malymi wyjatkami) od okolo 1989 r.

    Karol

  • 23. Data: 2003-08-17 14:17:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Radosław Popławski <r...@a...net.pl> writes:

    > Prowizję płaci sklep, niestety. A jeśli sklep chciałby zrobić np. płatnści
    > poniżej 50zł kartą obciążamy 2% prowizji -- to czemu nie? Najwyżej straci
    > klientów.

    Glupie by to bylo. W koncu prowizja od mniejszej sumy jest mniejsza
    - to juz lepiej tych placacych wieksza sume zainteresowac inna forma
    platnosci.
    Inna sprawa, ze tak wlasnie czesto to wyglada w praktyce.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 24. Data: 2003-08-18 07:23:01
    Temat: Re: poniżej 50zł kartą
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl>

    > A co si=EA dziwi=E6... znajomy m=F3wi=B3, =BFe ca=B3o=B6=E6 obs=B3ugi, =
    > dzwonienie, czekanie,
    > ponowne dzwonienie, czekanie, odrzucenie, bo co=B6-tam, co=B6-tam =
    > powoduje, =BFe
    > najch=EAtnie ca=B3e go karciane g***** wyrzuci=B3by w p*****.

    Ale przecież kto mu broni. Przecież instalacja terminala to nie jest obligo.
    Wkurza mnie takie podejście sprzedawców. Po jaką cholerę te terminale
    instalują skoro jest to dla nich źródło wszelkiego nieszczęścia? Masochiści w
    dziuplę...
    A już najlepsi są taksówkarze z 919. Jak mi czasem przybraknie gotówki, to
    ich wzywam i wtedy fochy, głębokie nieszczęście. Tylko że w życiu bym po nich
    nie zadzwonił gdyby ne ta opcja, bo po kiego płacić 2 PLN za km, jeśli można
    1,4 u innych.
    Tak samo często płacę w spożywczaku 20-30 PLN, za zakupy, ale płacę. Obok
    jest sklep w którym nie ma możliwości płacenia kartami i już do niego nie
    zaglądam. Ot po prostu nie często mam przy sobie gotówkę.

    Miłego dnia
    Tomek

  • 25. Data: 2003-08-18 07:31:00
    Od: Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl>

    Benito> Wcale mnie to nie dziwi. Gdyby prowizje dla punktow handlowych i
    Benito> uslugowych byly nizsze - z pewnosci mozna by bylo placic kartami
    Benito> w wiekszej liczbie placowek. Przeciez nikt nie bedzie dokladal
    Benito> do interesu...

    Jak ktoś nie umie skalkulować kosztów operacyjnych na prowadzenie takiego
    biznesu to niech się zajmie czymś pożytecznym, np. grabieniem liści (na
    jesieni), odśnieżaniem (zima idzie), zrywaniem plakatów powyborczych (co
    jakiś czas są jakieś), podlewaniem kwiatów (to w lecie). Nikt nie zmusza do
    posiadania POSa.

    --
    Wojtek

    Fingerprint: B0EA 20D7 20B6 24E7 DFFE 0D92 710B EC75 46F2 0982
    PGP Public Key available at http://www.keyserver.com
    or as http://www.pingwin.waw.pl/~woju/public_key.pgp

  • 26. Data: 2003-08-18 07:32:17
    Od: Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl>

    Tomasz> Właścicielka pensjonatu, w którym wynajmowałem pokój bez
    Tomasz> problemu przyjęła płatność kartą tyle, że wcześniej ustaliliśmy
    Tomasz> że zbije rachunek za pokój + wszystkie rachunki z restauracji do
    Tomasz> jednego i jedną transakcją obciąży kartę na koniec. Dla mnie to
    Tomasz> było nawet wygodniejsze, więc nie protestowałem, ale babeczka
    Tomasz> twardo twierdziła że tak się jej bardziej opłaca.

    Bo zaoszczędziła koszt jednego impulsu telefonicznego? ;-)

  • 27. Data: 2003-08-18 07:33:07
    Od: Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl>

    Radosław> A co się dziwić... znajomy mówił, że całość obsługi, dzwonienie,
    czekanie,
    Radosław> ponowne dzwonienie, czekanie, odrzucenie, bo coś-tam, coś-tam powoduje,
    że
    Radosław> najchętnie całe go karciane g***** wyrzuciłby w p*****.

    Tylko dlaczego tego jeszcze nie zrobił, co? ;-)

  • 28. Data: 2003-08-18 07:34:55
    Od: Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl>

    mmmaslov> Ale moim zdaniem jest to samowola kierownika sklepu. Tego
    mmmaslov> raczej umowa z akłajerem nie przewiduje...

    Ale i nie zabrania. Jeśli klient (dla akłajera) chce sobie ograniczyć sam
    akceptowalność kart, to może.

  • 29. Data: 2003-08-18 07:36:29
    Od: Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl>

    Radosław> Słusznie. Ale powinien mieć wolność obciążenia też klienta płacenia
    prowizją :)

    A to, przepraszam, dlaczego? Jakieś argumenty czy kolejne Głębokie Przekonanie?

  • 30. Data: 2003-08-18 13:40:33
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Mon, 18 Aug 2003 07:23:01 +0000 (UTC), w <bhpusl$ll6$1@inews.gazeta.pl>,
    "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl> napisał(-a):

> [...]
    > instalują skoro jest to dla nich źródło wszelkiego nieszczęścia? Masochiści w

    Po to, aby klienci nie poszli do konkurencji na przykład. Nawet jak więcej
    straci na całej zabawie z potwierdzaniem, to może parę razy w końcu zarobi.
    Dlatego się w tym gównie babrają...

    > Tak samo często płacę w spożywczaku 20-30 PLN, za zakupy, ale płacę. Obok
    > jest sklep w którym nie ma możliwości płacenia kartami i już do niego nie
    > zaglądam. Ot po prostu nie często mam przy sobie gotówkę.

    I ten spożywczak zarabia na Tobie znacznie mniej, ale przynajmniej nie zarabia
    konkurencja.