  • 101. Data: 2003-10-22 13:23:17
    Temat: Re: poniżej 50zł kartą nie przyjmujemy ...
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    begin --> Wed, 22 Oct 2003 10:34:37 +0000 (UTC), w
    <s...@p...ani>, Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    To chyba nie dealer stracił te 4% :).

  • 102. Data: 2003-10-22 14:39:54
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    On Wed, 22 Oct 2003 10:34:37 +0000 (UTC), Jacek Osiecki
    <j...@c...pl> wrote:

    >Rozmiary w calach? Duży ten resorak... No chyba że to cm :)

    W metrach.

    >Jak już tak chcesz coś udowodnić to mógłbyś podać trochę szczegółów.
    >Jaka karta, jaki dealer - bo nie wierzę żeby dealer był aż takim frajerem
    >żeby 4% ceny auta wyrzucić w błoto...

    Jak potrafi 0 10 % z ceny pierwotnej zejść, to niby czemu 2.5% miało
    by być problemem?
    --
    ___________ (R)

  • 103. Data: 2003-10-22 17:53:27
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    >To chyba nie dealer stracił te 4% :).

    Chyba jaja se robicie, ze dealer, ktory zgadza sie na tak duze
    transakcje w wypadku towaru o niskiej marzy placi az 4% centrum
    autoryzacyjnemu. Nie zdziwie sie jakby mieli nawet w umowie
    zapisane, ze normalnie prowizja np. 3%, w wypadku kwot powyzej
    xxx - np. 1,5%.

    Poza tym marza na aucie (zwlaszcza drogim) na pewno jest wyższa
    niż owe 4% i pewnie oscyluje w okolicach 6-10%

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 104. Data: 2003-10-23 05:57:32
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    > Poza tym marza na aucie (zwlaszcza drogim) na pewno jest wyższa
    > niż owe 4% i pewnie oscyluje w okolicach 6-10%

    Marza na aucie jest tym nizsza im drozsze auto. Na autach tanich i
    popularnych
    10 % (i wiecej) to norma. Przy drogich czasami sprzedaja z marza
    bliska zera (zeby wogole sprzedac). Odbijaja to sobie na obowiazkowej
    obsludze serwisowej (przeglady gwarancyjne itd).

    MarcinP

  • 105. Data: 2003-10-24 18:28:04
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    > Marza na aucie jest tym nizsza im drozsze auto. Na autach tanich i
    > popularnych 10 % (i wiecej) to norma. Przy drogich czasami sprzedaja
    > z marza bliska zera (zeby wogole sprzedac).

    Ciekawe - nie wiedzialem ze uklada sie to w ten sposob. Chyba jednak
    dealr zarabia wiecej w wypadku sprzedazy bogatszej, w porownaniu ze
    standardowa, wersji samochodu?

    > Odbijaja to sobie na
    > obowiazkowej obsludze serwisowej (przeglady gwarancyjne itd).

    No tak - im drozsza fura tym posiadacz mniej oszczedza na obsludze
    w ASO.

    Mimo wszystko jednak nie sadze aby dealer mogl osiagnac ujemna marze
    zezwalajac na transakcje karta. Pozostaja pewnie jeszcze umowy
    producent-dealer i odstepstwa od cen po jakich delarzy kupuja auta.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 106. Data: 2003-10-24 22:54:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Wilczek" <w...@k...pl> writes:

> [...]

    Chyba jesli samochod jest z poprzedniego roku (i sie nie sprzedal).
    Bo tak normalnie to zdzieraja niezle (nie wiem jakie maja marze,
    ale wiem jakie mozna uzyskac upusty).

    > Ciekawe - nie wiedzialem ze uklada sie to w ten sposob. Chyba jednak
    > dealr zarabia wiecej w wypadku sprzedazy bogatszej, w porownaniu ze
    > standardowa, wersji samochodu?

    Jasne. Procentowo moze tyle samo.

    > No tak - im drozsza fura tym posiadacz mniej oszczedza na obsludze
    > w ASO.

    Niekoniecznie, roznie to jest w zaleznosci od firmy. Zreszta co tu
    jest do oszczedzania lub nie - przeglad kosztuje tyle i tyle i nic
    tu nie da sie wymyslic (oprocz ew. znizek itd).

    Natomiast przeglad samochodu "ponadstandardowego" kosztuje tyle samo
    co normalnie, chyba ze ta roznica wiaze sie np. z innym silnikiem
    (diesel vs benzyna) czy cos takiego.

    > Mimo wszystko jednak nie sadze aby dealer mogl osiagnac ujemna marze
    > zezwalajac na transakcje karta.

    Jasne ze nie.
    Natomiast normalnie za samochody placi sie raczej przelewem - po co
    bank ma zarabiac, jesli moze nabywca. Serwis itd - karta, bo to
    znacznie mniejsze sumy i jest wygodniej.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 107. Data: 2003-10-27 13:55:18
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    > Chyba jesli samochod jest z poprzedniego roku (i sie nie sprzedal).
    > Bo tak normalnie to zdzieraja niezle (nie wiem jakie maja marze,
    > ale wiem jakie mozna uzyskac upusty).

    Mam przyklad z rodziny - auto z poprzedniego roku - upust 15%
    auto nowe na firme - upust ok 3%. Mowa oczywiscie o upustach
    gotowkowych, wiadomo ze dealer znacznie chetnie dorzuci alarm,
    na ktorym marza wynosi np. 300% niz rownowartosc tej ceny
    w gotowce :-)

    > Jasne. Procentowo moze tyle samo.

    No wlasnie sadze, ze procentowo wychodzi lepiej biorac pod uwage,
    ze za dodatki klient placi najwiecej.

    > Niekoniecznie, roznie to jest w zaleznosci od firmy. Zreszta co tu
    > jest do oszczedzania lub nie - przeglad kosztuje tyle i tyle i nic
    > tu nie da sie wymyslic (oprocz ew. znizek itd).

    No, jezeli chodzi o firmy to tak, w wypadku uzytkownia przez osoby fizyczne
    to sadze, ze klasa samochodu jest skorelowana z % klientow odwiedzajcych
    ASO.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 108. Data: 2003-10-27 18:53:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Wilczek" <w...@k...pl> writes:

    > No, jezeli chodzi o firmy to tak, w wypadku uzytkownia przez osoby fizyczne
    > to sadze, ze klasa samochodu jest skorelowana z % klientow odwiedzajcych
    > ASO.

    Mysle ze od pewnego momentu, dosc bliskiego, jest to prawie 100%.
    W klasie samochodow najtanszych (po gwarancji) moze rzeczywiscie
    istniec taka zaleznosc.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH