  • 11. Data: 2003-08-14 20:53:34
    Temat: Re: poniżej 50zł kartą nie przyjmujemy ...
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "corner" <c...@i...pl> wrote in message
    news:bhgn99$ia8$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Ja takie coś popieram. 20 zł to na klienta średniego sklepu niedużo, a jak
    > jest kolejka to nie wypada, żeby ludzie sobie po 5 zł płacili (oczywiście
    > Electronem).

    A jak mam Golda to moge? Cale szczescie ;). Ja jestem przeciwny takim
    praktykom... i to z bardzo prostego powodu... do sklepu mam o wiele blizej
    niz do 'bezprowizyjnego' bankomatu. A jak juz dotre do tego bankomatu to mam
    tak rowniez sklep ktory nie wybrzydza i przyjmuje kazda sume karta :).

    Maciej

  • 12. Data: 2003-08-14 21:04:24
    Od: "Krzysztof Zientara" <t...@o...pl>

    > Ja takie coś popieram. 20 zł to na klienta średniego sklepu niedużo, a jak
    > jest kolejka to nie wypada, żeby ludzie sobie po 5 zł płacili (oczywiście
    > Electronem).

    Niektórzy szukają końcówek i często płacenie gotówką nie trwa krócej niż
    kartą... Zresztą np. VISA reklamuje Electrony jako kartę do codziennych
    zakupów...

    Krzysztof Zientara

  • 13. Data: 2003-08-15 19:01:09
    Od: "Tomaso" <p...@N...gazeta.pl>

    Jako ciekawostke podam, ze w niektorych sklepach w USA tez sa takie dolne
    limity, np $10. Ale zdarza sie to bardzo rzadko. Czesciej mozna spotkac
    punkty w ogole nie przyjmujace kart. Tak jest w 90% szybkich restauracji z
    junk foodem, McDonald's itd, oraz w chyba wszystkich polskich restauracjach
    na Greenpoincie w NY :((

  • 14. Data: 2003-08-15 19:47:24
    Od: "Krecony" <u...@W...onet.pl>

    > kartą... Zresztą np. VISA reklamuje Electrony jako kartę do codziennych
    > zakupów...

    Bo zbieranie prowizji od transakcji wychodzi taniej _dla_bankow_ niz ustawianie
    i obsluga bankomatow.

    Pozdrawiam,
    Radek

  • 15. Data: 2003-08-16 15:57:55
    Od: "Tomasz " <n...@N...gazeta.pl>

    > wielka tablica "w okresie wzmożonych kolejek płatności kartą powyżej 20 zł".
    > Każdy widzi, nie każdemu się podoba, ale jest ok.

    Z praktycznego punktu widzenia mi się to podoba. Niestety ze względu na
    szybkość obsługi kart elektronicznych szybciej płaci się gotówką.
    W karty embosowane (masowe) nie wierzę , .... ale karty z chip-em już tak ...
    to może byc rozwiązanie problemu.

    Tomasz

  • 16. Data: 2003-08-16 15:59:12
    Od: "Marcin Dominiak" <m...@N...gazeta.pl>

    MK <m...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > tak rowniez sklep ktory nie wybrzydza i przyjmuje kazda sume karta :).

    Racja,sklep powinien przyjmować każdą płatność,no może nie mniej niż 1,00zł.
    Pozdrawiam
    Marcin
    http://www.mbank.wizytowka.pl

  • 17. Data: 2003-08-16 18:37:01
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sat, 16 Aug 2003 15:59:12 +0000 (UTC), w <bhlkcg$84s$1@inews.gazeta.pl>,
    "Marcin Dominiak" <m...@N...gazeta.pl> napisał(-a):

    > Racja,sklep powinien przyjmować każdą płatność,no może nie mniej niż 1,00zł.

    Słusznie. Ale powinien mieć wolność obciążenia też klienta płacenia prowizją :)

  • 18. Data: 2003-08-16 18:49:29
    Temat: Re: poniżej 50zł kartą
    Od: "Marcin Dominiak" <m...@N...gazeta.pl>

    Radosław Popławski <r...@a...net.pl> napisał(a):

    > nie mniej ni=BF 1,00z=B3.
    >
    > S=B3usznie. Ale powinien mie=E6 wolno=B6=E6 obci=B1=BFenia te=BF klienta =
    > p=B3acenia prowizj=B1 :)

    Wtedy klient dwa razy pomyśli zanim kupi:)Ale np. u mnie w mieście widziałem
    tylko jeden sklep spożywczy,który przyjmuje karty,3 apteki,1 sklep komputerowy
    i chyba 1 z ciuchami.Do tego prowadzi zgubna polityka prowizji.
    Pozdrawiam
    Marcin
    http://www.mbank.wizytowka.pl

  • 19. Data: 2003-08-16 19:12:55
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> wrote in message

    > Słusznie. Ale powinien mieć wolność obciążenia też klienta płacenia
    prowizją :)

    Hm... a kto placi prowizje jak nie klient? Sugerujesz, ze merchant powininen
    pobierac od klienta prowizje w podwojnej wysokosci niz placi aklajerowi? ;)

    Maciej

  • 20. Data: 2003-08-16 19:33:43
    Od: "Marcin Dominiak" <m...@N...gazeta.pl>

    MK <m...@i...pl> napisał(a):

    > Hm... a kto placi prowizje jak nie klient? Sugerujesz, ze merchant powininen
    > pobierac od klienta prowizje w podwojnej wysokosci niz placi aklajerowi? ;)
    >
    > Maciej

    Klient płaci prowizję,to oczywiste.Ale to jest niejako "strata" dla
    sklepu.Często jest tak,że za gotówkę można kupić taniej niż płacąc kartą.
    Pozdrawiam
    Marcin
    http://www.mbank.wizytowka.pl