  • 1. Data: 2003-08-14 14:48:05
    Temat: poniżej 50zł kartą nie przyjmujemy ...
    Od: Artur Gawryszczak <g...@c...edu.pl._!_!_!_>

    Ot, ciekawostka. A do niedawna jeszcze przyjmowali. Na mój gust to
    <antyreklama> Orbis na Puławskiej (W-wa) </antyreklama> przegiął nieco,
    ale ja może mam gust spaczony ;-)

    --
    Pozdrówka,
    Artur

  • 2. Data: 2003-08-14 15:24:36
    Temat: Re: poniżej 50zł kartą nie przyjmujemy ...
    Od: " Benito" <n...@N...gazeta.pl>

    Artur Gawryszczak <g...@c...edu.pl._!_!_!_> napisał(a):

    > Ot, ciekawostka. A do niedawna jeszcze przyjmowali. Na mój gust to
    > <antyreklama> Orbis na Puławskiej (W-wa) </antyreklama> przegiął nieco,
> [...]

    Wcale mnie to nie dziwi. Gdyby prowizje dla punktow handlowych i uslugowych
    byly nizsze - z pewnosci mozna by bylo placic kartami w wiekszej liczbie
    placowek. Przeciez nikt nie bedzie dokladal do interesu...

    Benito

  • 3. Data: 2003-08-14 15:45:00
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > Ot, ciekawostka. A do niedawna jeszcze przyjmowali. Na mój gust to
    > <antyreklama> Orbis na Puławskiej (W-wa) </antyreklama> przegiął nieco,

    Byłem ostatnio na Roztoczu i tam był to standard. Nawet w knajpie na rynku w
    Zamościu usłyszałem że tylko od 50 PLN (przezornie zapytałem wcześniej żeby
    się potem nie szarpać). Nie wiem, może akłajerzy wprowadzili jakąś stałą
    opłatę bazową od transakcji a'la jak przy wybieraniu gotówki z bankomatów -
    X%, ale nie mniej niż Y.
    Właścicielka pensjonatu, w którym wynajmowałem pokój bez problemu przyjęła
    płatność kartą tyle, że wcześniej ustaliliśmy że zbije rachunek za pokój +
    wszystkie rachunki z restauracji do jednego i jedną transakcją obciąży kartę
    na koniec. Dla mnie to było nawet wygodniejsze, więc nie protestowałem, ale
    babeczka twardo twierdziła że tak się jej bardziej opłaca.

    Miłego dnia
    Tomek

  • 4. Data: 2003-08-14 16:04:01
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 14 Aug 2003 16:48:05 +0200, w <3038116.TH3xG9pG9V@phoenix>, Artur
> [...]

    > Ot, ciekawostka. A do niedawna jeszcze przyjmowali. Na mój gust to
    > <antyreklama> Orbis na Puławskiej (W-wa) </antyreklama> przegiął nieco,

    A co się dziwić... znajomy mówił, że całość obsługi, dzwonienie, czekanie,
    ponowne dzwonienie, czekanie, odrzucenie, bo coś-tam, coś-tam powoduje, że
    najchętnie całe go karciane g***** wyrzuciłby w p*****.

  • 5. Data: 2003-08-14 16:49:55
    Od: Artur Gawryszczak <g...@c...edu.pl._!_!_!_>

    Radosław Popławski wrote:
    > A co się dziwić... znajomy mówił, że całość obsługi, dzwonienie,
    > czekanie, ponowne dzwonienie, czekanie, odrzucenie, bo coś-tam, coś-tam
    > powoduje, że najchętnie całe go karciane g***** wyrzuciłby w p*****.

    To inna rzecz. Ostatnio jak próbowałem VE z PKO BP zapłacić, to najpierw
    się okazało, że pin się nie zgadza (sądząc po "ergonomii", to jakaś
    nieziemska inteligencja musiała być zaangażowana w projektowanie
    pinpadów), drugi raz może się zgodził, ale coś-tam było niemożliwe.
    Delfinek nie zawiódł, choć fuksem miałem coś z 5zł więcej na koncie, niz
    opiewał rachunek :-)

    --
    Pozdrówka,
    Artur

  • 6. Data: 2003-08-14 17:00:13
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik Artur Gawryszczak <g...@c...edu.pl._!_!_!_> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:3038116.TH3xG9pG9V@phoenix...

    > Ot, ciekawostka. A do niedawna jeszcze przyjmowali. Na mój gust to
    > <antyreklama> Orbis na Puławskiej (W-wa) </antyreklama> przegiął nieco,
    > ale ja może mam gust spaczony ;-)

    Jak na Orbis 50 zł to niedużo. U nas w lokalnym dużym markecie (nie jest to
    w żadnym wypadku hipermarket, bo dwoma wózkami nie można się minąć) jest
    wielka tablica "w okresie wzmożonych kolejek płatności kartą powyżej 20 zł".
    Każdy widzi, nie każdemu się podoba, ale jest ok.

  • 7. Data: 2003-08-14 17:01:23
    Od: Artur Gawryszczak <g...@c...edu.pl._!_!_!_>

    Benito wrote:
> [...]
    > uslugowych byly nizsze - z pewnosci mozna by bylo placic kartami w
    > wiekszej liczbie placowek. Przeciez nikt nie bedzie dokladal do

    Prowizje moze i mogły by być niższe - nie mam nic przeciwko temu, bo dla
    mnie, jako klienta to byłoby lepsze. Natomiast z ujęciem "dokładania do
    interesu" bym się nie zgodził. Jak ktoś nie chce płacić za wynajem
    lokalu, to się rozkłada z leżakiem, kioskiem - "szczękami" itp., jak
    komuś za drogo wychodzi konwojowanie utargu, to może nosić poupychane w
    kieszeniach do banku, jak za drogo płacić za reklamę, to sobie szyld na
    tekturce może emalią wykonać ... Ot i tyle. To są wszystko koszty
    prowadzenia działalności w takiej a nie innej formie.

    Akurat rzeczony Orbis (chyba) nie miał drzwi oklejonych na kolorowo, to
    nie marudzę, że chamstwo i wpuszczanie w zasadzki - akurat miałem czym
    zapłacić, to nie było problemu ani dla mnie, ani dla pani "z okienka",
    zdziwiłem się tylko nowinką.

    --
    Pozdrówka,
    Artur

  • 8. Data: 2003-08-14 17:09:37
    Od: "mmmaslov" <mmmaslov@REMOVE_THISpoczta.onet.pl>

    Użytkownik "corner" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    zł".
    > Każdy widzi, nie każdemu się podoba, ale jest ok.

    Ale moim zdaniem jest to samowola kierownika sklepu. Tego raczej umowa z
    akłajerem nie przewiduje...
    MM

  • 9. Data: 2003-08-14 17:30:41
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    mmmaslov wrote:
    > Ale moim zdaniem jest to samowola kierownika sklepu. Tego raczej umowa z
    > akłajerem nie przewiduje...

    A właśnie, w temacie prawomocności zastrzeżenia minimalnej kwoty przy
    płatności kartą toczy się co jakiś czas równie burzliwa dyskusja.
    Ostatnio chyba był temat nawet na pl.soc.prawo. Ale jakoś nic
    konkretnego dotychcas nie wynikło i opinie są nadal podzielone. Jakiś to
    taki mocno niepewny temat...

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 10. Data: 2003-08-14 19:16:15
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik mmmaslov <mmmaslov@REMOVE_THISpoczta.onet.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:bhgfn9$82s$...@n...onet.pl...

    > zł".
    > >

    > Ale moim zdaniem jest to samowola kierownika sklepu. Tego raczej umowa z
    > akłajerem nie przewiduje...

    Ja takie coś popieram. 20 zł to na klienta średniego sklepu niedużo, a jak
    jest kolejka to nie wypada, żeby ludzie sobie po 5 zł płacili (oczywiście
    Electronem).