  • 1. Data: 2009-11-17 08:15:35
    Temat: niespersonalizowana karta kredytowa
    Od: Zyga <z...@w...pl>

    Witam
    Potrzebowałem karty kredytowej (do zakupów biletów lotniczych, do
    wynajmu samochodu itp.). Wziąłem vise classic w EuroBanku. Zacząłem jej
    używać w Polsce do płatności bezgotówkowych - wszystko działało jak należy.
    Problem pojawił się w Hiszpanii. Wypożyczalnia samochodów nie przyjęła
    karty bo nie było na niej imienia i nazwiska. To samo spotkało mnie w
    hipermarkecie. Za granicą karta okazała się bezużyteczna.

    To po co są karty niespersonalizowane? W Polsce działają, gdzie indziej
    już nie? Pytam bo nie wiem.

    Czy taką kartą kupię bilety przez internet?

    Na szczęście były jeszcze debetówki w portfelu. Co mnie zdziwiło Pani z
    wypożyczalni zadowoliła się kartą debetową. A ja zawsze myślałem że to
    musi być karta kredytowa. W rezultacie karta debetowa okazała się
    bardziej funkcjonalna od kredytowej.

    To o co w tym wszystkim chodzi?
    Z góry dzięki za wyjaśnienia.

    pzdr
    Zyga

  • 2. Data: 2009-11-17 10:58:19
    Temat: Re: niespersonalizowana karta kredytowa
    Od: z...@o...pl

    > To o co w tym wszystkim chodzi?

    o zwalczanie terroryzmu, poważnie...
    tak samo 'walką z terroryzmem' uzasadnia się
    nakaz wyjmowania spinek do włosów z włosów
    i setki innych (pozornie?) debilnych posunięć

    niespersonalizowanie karty ma służyć finansowaniu
    terroryzmu przez ukrywanie tożsamości kupującego,
    spinką można uszkodzić samolot, itd. itp.

  • 3. Data: 2009-11-17 11:05:19
    Od: BK <b...@g...com>

    On Nov 17, 11:58 am, z...@o...pl wrote:

> [...]
    >
    > niespersonalizowanie karty ma służyć finansowaniu
    > terroryzmu przez ukrywanie tożsamości kupującego,
    > spinką można uszkodzić samolot, itd. itp.

    Nie chodzi o terroryzm. Przeciez fakt, ze na karcie nie ma mojego
    nazwiska nie ma wplywu na mozliwosc identyfikacji. Karta kredytowa to
    przeciez karta bezwzglednie powiazana z jakims kredytem, ktory to musi
    wynikac z umowy, i ktos strona tej umowy musi byc.

    Rozumiem, ze ktos moze miec "ale" do pre-paid'a ale do kredytowki? :)

    Bez sensu.

  • 4. Data: 2009-11-17 11:22:16
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości grup
    1g2000yqz.googlegroups.com...

    > Rozumiem, ze ktos moze miec "ale" do pre-paid'a ale do kredytowki? :)
    >
    > Bez sensu.

    Nikt tak naprawdę nie jest w stanie odróżnić po plastiku czy to pre-paid czy
    kredytowa.

  • 5. Data: 2009-11-17 11:25:49
    Od: BK <b...@g...com>

    On Nov 17, 12:22 pm, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:
    > U ytkownik "BK" <b...@g...com> napisa w wiadomo ci grup
    1g2000yqz.googlegroups.com...

    > Nikt tak naprawd nie jest w stanie odr ni po plastiku czy to pre-paid czy
    > kredytowa.

    No tak ale w wypozyczalni samochodowej jak robisz autoryzacje to
    zwykle na kwote, o ktora trudno na pre-paid :) Kolejna rzecz, ze Visa
    classic czy MC Credit nie moga byc pre-paidowymi debetowkami :)

  • 6. Data: 2009-11-17 11:53:24
    Od: Zyga <z...@w...pl>

    BK pisze:
    > On Nov 17, 12:22 pm, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:
    > No tak ale w wypozyczalni samochodowej jak robisz autoryzacje to
    > zwykle na kwote, o ktora trudno na pre-paid :)

    Pani w wypożyczalni twierdziła że na koncie musi być tyle co za
    wypożyczenie. Nic więcej typu zabezpieczenie za szkody, mandaty itd. Też
    się zdziwiłem.

    Kolejna ciekawostka: Doliczyli nam ubezpieczenie którego nie chcieliśmy.
    Poszedłem i poprosiłem o korektę. Zwrócili na konto 33 euro, ale ja im
    karty nie dawałem po raz drugi. Czyli da się zrobić transakcję bez
    dostania karty do ręki. Przypominam że to karta debetowa.

    PS. To gdzie przenieść kartę kredytową aby była w pełni funkcjonalna?
    Konta mam w mBanku, inteligo, EB, ING.

    pzdr
    Zyga

  • 7. Data: 2009-11-17 12:24:41
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 17 Nov 2009 12:53:24 +0100, Zyga napisał(a):

    > PS. To gdzie przenieść kartę kredytową aby była w pełni funkcjonalna?
    > Konta mam w mBanku, inteligo, EB, ING.

    A nie możesz wymienić na spersonalizowaną?
    --
    Kojer

  • 8. Data: 2009-11-17 13:36:06
    Od: Zyga <z...@w...pl>

    Robert Kois pisze:
    > A nie możesz wymienić na spersonalizowaną?

    :) no fakt.

  • 9. Data: 2009-11-17 14:04:52
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 17 Lis, 06:25, BK <b...@g...com> wrote:

    > No tak ale w wypozyczalni samochodowej jak robisz autoryzacje to
    > zwykle na kwote, o ktora trudno na pre-paid :)

    $2,500 nie wystarczy? :)

    https://www.greendotonline.com/contents/Products.asp

    > Kolejna rzecz, ze Visa
    > classic czy MC Credit nie moga byc pre-paidowymi debetowkami :)

    Ale Pani w wypozyczalni ekspertem nie jest. Na dodatek w Hiszpanii,
    gdzie legitymuja przy placeniu karta za mleko i bulki.

  • 10. Data: 2009-11-17 14:07:32
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 17 Nov 2009 06:04:52 -0800 (PST), bradley.st napisał(a):

    > Ale Pani w wypozyczalni ekspertem nie jest. Na dodatek w Hiszpanii,
    > gdzie legitymuja przy placeniu karta za mleko i bulki.

    Na Teneryfie nie wylegitymowali mnie ani razu a to niby też Hiszpania.

    --
    Kojer