  • 21. Data: 2006-11-27 17:58:23
    Temat: Re: mBank - oplaty za hasla jednorazowe
    Od: ianus <U...@o...pl>

    Kamil Jońca napisał(a):

    > Do których działania niezbędny jest zasięg GSM. To tak, żeby niektórym
    > przypomnieć.

    Zasięg jak zasięg ale konieczne jest posiadanie telefonu komórkowego, a
    ztcw to mBank nie funduje abonamentu tel. swoim klientom.

    JS

  • 22. Data: 2006-11-27 18:49:32
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <k...@p...waw.pl> napisal(a):

    > Tzn. oplata za prowadzenie konta?
    > Bo przeciez nie mozna porownywac hasel SMSowych - nie sa bezpieczne
    > - nie tylko ze wzgledu na mozliwosc zgubienia telefonu itp, ale
    > glownie dlatego, ze SMS nie jest w zadnym przypadku bezpiecznym
    > kanalem transmisji.

    Ale hasło 'pasuje' tylko do określonej transakcji. No najwyżej ktoś
    zatwierdzi za Ciebie to, co sam miałbyś zatwierdzić. No problem :)
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 23. Data: 2006-11-27 20:54:19
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

    napisał w wiadomości news:ekd0g9$afl$1@news.onet.pl...

    > Dostanie darmowe hasla SMSowe :)

    Przeciez teraz juz ma. A po wprowadzeniu oplat
    nic nowego nie przybedzie. Przynajmniej ja tak
    zrozumialem watek na forum mB.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 24. Data: 2006-11-27 21:15:15
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Samotnik <s...@w...samotnik.art.pl> wrote:

    > I włączony roaming za granicą. Ludzie często zapominają o tym, że w
    > nowej aktywacji wypada to zrobić.

    Taaak. Już widzę jak będę nosił specjalnie drugą kartę SIM i wkładał ją do
    telefonu, aby odebrać smsa autoryzującego...
    A wystarczyłoby dorobić możliwość wysyłania na inne niż polskie numery...
    Koszt wysłania (przy połączeniu do SMSC) jest afair ten sam.
    Ech.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 25. Data: 2006-11-27 22:57:44
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Samotnik napisał(a):

    > Ale hasło 'pasuje' tylko do określonej transakcji. No najwyżej ktoś
    > zatwierdzi za Ciebie to, co sam miałbyś zatwierdzić. No problem :)

    Z klawiatury mi to wyjąłeś. ;-)

  • 26. Data: 2006-11-28 10:58:04
    Od: Piotrek Miller <p...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 Nov 2006 18:58:23 +0100, ianus <U...@o...pl> wrote:

    >Zasięg jak zasięg ale konieczne jest posiadanie telefonu komórkowego, a
    >ztcw to mBank nie funduje abonamentu tel. swoim klientom.

    Już niedługo może się to zmienić:
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/mBank-pierwszym-wirt
    ualnym-operatorem-Inteligo-tuz-za-nim-1514633.html

  • 27. Data: 2006-11-28 17:16:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> writes:

    > Ale hasło 'pasuje' tylko do określonej transakcji. No najwyżej ktoś
    > zatwierdzi za Ciebie to, co sam miałbyś zatwierdzić. No problem :)

    Jeszcze raz napisze (bo juz pisalem przynajmniej kilka razy), ze
    "najwyzej", to ktos zatwierdzi sobie swoja wlasna transakcje,
    ktora "zamowil" znajac id+haslo (normalne).

    Jesli wszyscy zgadzaja sie, ze ID + pojedyncze haslo nie jest
    wystarczajace, to hasla SMS zasadniczo nic tu nie zmieniaja.
    W szczegolnosci, bezpieczenstwo pojedynczego hasla (ktore mozna
    sobie ustawic przez np. SSL) jest (a przynajmniej moze byc)
    wielokrotnie wieksze niz hasel SMS.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 28. Data: 2006-11-28 17:46:55
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <k...@p...waw.pl> napisal(a):

    > Jeszcze raz napisze (bo juz pisalem przynajmniej kilka razy), ze
    > "najwyzej", to ktos zatwierdzi sobie swoja wlasna transakcje,
    > ktora "zamowil" znajac id+haslo (normalne).

    W sumie to racja. Tylko czy dekodery transmisji GSM to sprzęt dla
    kogoś, kto chce ukraść parę tysięcy? Jeśli tak, to IMHO łatwiej
    skopiować (np. sfotografować) ukradkiem listę haseł jednorazowych.

  • 29. Data: 2006-11-28 18:36:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> writes:

    > W sumie to racja. Tylko czy dekodery transmisji GSM to sprzęt dla
    > kogoś, kto chce ukraść parę tysięcy?

    Wystarczy zamiast tego np. ukrasc telefon albo np. miec dostep do
    sieci operatora GSM.

    Czy operatorzy GSM gwarantuja bankowi, ze nic zlego sie z tymi
    haslami SMS nie stanie? A gdyby cos sie stalo, to przejma
    odpowiedzialnosc (np. uzytkownik nie zostanie obciazony za fraud)?
    Bardzo watpie.

    > Jeśli tak, to IMHO łatwiej
    > skopiować (np. sfotografować) ukradkiem listę haseł jednorazowych.

    Obawiam sie ze to zalezy od indywidualnych umiejetnosci. Niektorym
    hasla SMS moga wydac sie latwiejsze :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 30. Data: 2006-11-29 06:39:27
    Od: Łukasz Cielecki <a...@...sygnaturce>

    Witam!

    Wojciech Nawara napisał(a):

    > Jako, że temat GSM nie jest mi obcy, pozwolę sobie zaprotestować.
    > Zdecydowana większość o ile nie wszystkie sieci będące partnerami
    > roamingowymi polskich sieci GSM jak najbardziej obsługują SMSy.
    > Niedochodzenie SMSów w roamingu to jakieś urban legend.

    Mi niedawno (w październiku) podczas pobytu na Ukrainie (Lwów - centrum)
    zupełnie nie działały SMSy. Sieć Era (abonament). Rzucało błędem przy
    wysyłaniu przeze mnie i od razu odrzucało u nadawcy SMSy przychodzące do
    mnie. Połączenia telefoniczne działały bez zarzutu. Być może jakąś przyczyną
    była założona blokada na przychodzące połączenia roamingowe, ale nawet jeśli
    to coś tu jest nie tak...

    Co do zasięgu - Wrocław, Śródmieście (sieć Era). Bez anteny zewnętrznej w
    środku budynków niektóre telefony (np. mój @#%#$@% Siemens C75) nie działają!

    Pozdrawiam!

    --
    ####__ __ Łukasz "MrLuck"_Cielecki __ __ _ ___ __ #