  • 1. Data: 2005-06-01 13:09:58
    Temat: mBank karta kredytowa
    Od: "Gissbourne" <g...@P...Aonet.Mpl.wytnij>

    Czy limit miesiecznych wydatkow zawsze odnosi sie od 1 dnia miesiaca do
    ostatniego, niezaleznie od ustalonego okresu rozliczeniowego ?
    Np. okres rozliczeniowy mam od 15 dnia biezacego miesiaca do 14 nastepnego.
    Caly limit moge wykorzystac od 15-30 i kolejny limit od 1-14 czyli w jednym
    okresie rozliczeniowym moje wydatki wyniosa 2 razy wiecej niz wynosi limit
    miesieczny.

    Czy w innych bankach jest podobnie ?

    Pozd
    Gissbourne

  • 2. Data: 2005-06-01 13:21:12
    Temat: Re: mBank karta kredytowa
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Gissbourne" <g...@P...Aonet.Mpl.wytnij> napisał w
    wiadomości news:d7kcda$bio$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Czy limit miesiecznych wydatkow zawsze odnosi sie od 1 dnia miesiaca do
    > ostatniego, niezaleznie od ustalonego okresu rozliczeniowego ?

    Nieeee
    Limit jest twojego ZADLUZENIA a nie wydatkow.

    > Np. okres rozliczeniowy mam od 15 dnia biezacego miesiaca do 14
    nastepnego.

    Przyklad:
    Limit 2000zl
    Od 15.05 do 14.06 wydales 1200zl
    Na 1200zl dostajesz wyciag z karty i tyle MOZESZ splacic do 7.07

    Jestes zadluzony na 1200zl
    17.06 wydajesz 500zl - zostaje ci do wydania 300zl LIMITU ZADLUZENIA
    do 30.06 wydajesz te 300zl i do dnia splaty twoj limit wynosi 0 (zero)
    7.07. splacasz 1200zl i od tej pory twoj limit wynosi 1200zl, jesli splacisz
    tylko 100zl to twoj limit wyniesie wlasnie 100zl

    Pomoglem?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 3. Data: 2005-06-01 13:21:31
    Od: nod <n...@U...op.pl>

    Gissbourne napisał(a):
> [...]
    > nastepnego. Caly limit moge wykorzystac od 15-30 i kolejny limit od 1-14
    > czyli w jednym okresie rozliczeniowym moje wydatki wyniosa 2 razy wiecej

    W mBanku tak nie jest. Dzień rozliczeniowy masz ustawiony na 14. każdego
    miesiąca i masz podpięte tak naprawdę 3 limity:
    1. limit dotyczy okresu rozliczeniowego (od 15. do 14.) który nie może
    przekroczyć przyznanej kwoty kredytu
    2. limit miesiąca kalendarzowego oznaczający, że nie możesz wydać więcej
    niż limit przyznany od 1. do ostatniego dnia miesiąca.
    3. limit to wykorzystana kwota kredytu, która nie może przekroczyć
    przyznanej kwoty dla całego aktualnego zadłużenia (czyli jeżeli
    wykorzystałeś całą kwotę kredytu, nastąpiło zamknięcie okresu
    rozliczeniowego to w nowym okresie masz do dyspozycji 0zł do czasu
    spłaty dotychczasowego zadłużenia)

    pozdr
    nod

  • 4. Data: 2005-06-01 13:32:27
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Wed, 01 Jun 2005 15:21:31 +0200, nod napisał(a):

    > 2. limit miesiąca kalendarzowego oznaczający, że nie możesz wydać więcej
    > niż limit przyznany od 1. do ostatniego dnia miesiąca.

    a po kiego jest ten limit miesiaca klaendarzowego i czy to jest w umowie
    (nie pamietam tego fragmentu, ale za bardzo sie nie wgryzalem umowe)

    --
    Michal Dabrowski
    d...@S...pl

  • 5. Data: 2005-06-01 13:37:10
    Od: nod <n...@U...op.pl>

    > a po kiego jest ten limit miesiaca klaendarzowego i czy to jest w umowie
    > (nie pamietam tego fragmentu, ale za bardzo sie nie wgryzalem umowe)

    A tego to już nie wiem, ale wiem że taki limit jest. Poza tym jest
    jeszcze limit dzienny o którym zapomniałem i równy jest najmniejszej
    kwocie wynikającej z wymienionych przeze mnie limitów.

    pozdr
    nod

  • 6. Data: 2005-06-01 13:39:10
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    nod wrote:
    > A tego to już nie wiem, ale wiem że taki limit jest. Poza tym jest
    > jeszcze limit dzienny o którym zapomniałem i równy jest najmniejszej
    > kwocie wynikającej z wymienionych przeze mnie limitów.

    Te liczbowe, miesieczne, dzienne czy w podziale na bezgotowkowe, gotowkowe i
    POSy w banach - to ze wzgledow bezpieczenstwa :)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 7. Data: 2005-06-01 13:59:51
    Od: "Gissbourne" <g...@P...Aonet.Mpl.wytnij>

    Użytkownik "Slawek Kos":
> [...]
    > splacisz
    > tylko 100zl to twoj limit wyniesie wlasnie 100zl

    Przyklad jest jasny, ale nie rozumiem limitow jakie podaje mBank czyli
    dzienny, do wykorzystania dnia (1.06), miesieczny, do wykorzystania (do
    30.06). Dodatkowo powyzsze limity dziela sie na transakcje bezgotowkowe,
    wyplaty w bankomatach i wyplaty w oddzialach. Limity dzisiaj sie odnowily i
    tego najbardziej nie rozumiem.

    Pozd
    Gissbourne

  • 8. Data: 2005-06-01 14:01:28
    Od: jacost <j...@...pl>

    Michał Dąbrowski napisał(a):

    > a po kiego jest ten limit miesiaca klaendarzowego i czy to jest w umowie
    > (nie pamietam tego fragmentu, ale za bardzo sie nie wgryzalem umowe)

    Istnieją dwa rodzaje limitów:

    1. kredytowy -- do jakiej kwoty możesz się zadłużyć (czyli jakie
    minimalne saldo może być na rachunku);
    2. transakcyjne -- ile możesz wydać za pomocą karty w ciągu dnia lub
    miesiąca kalendarzowego.

    Limity transakcyjne mogą być wyższe niż limit kredytowy. Np. przyznany
    limit kredytowy wynosi 3 tys. zł, a maks. limit transakcyjny 5 tys. zł.

    J.

  • 9. Data: 2005-06-01 14:07:33
    Od: "Gissbourne" <g...@P...Aonet.Mpl.wytnij>

    Użytkownik "nod":
    > A tego to już nie wiem, ale wiem że taki limit jest. Poza tym jest jeszcze
    > limit dzienny o którym zapomniałem i równy jest najmniejszej kwocie
    > wynikającej z wymienionych przeze mnie limitów.

    No wlasnie nie. Codziennie odnawia sie do pelnej wysokosci.

    Pozd
    Gissbourne

  • 10. Data: 2005-06-01 14:13:44
    Od: nod <n...@U...op.pl>

    > No wlasnie nie. Codziennie odnawia sie do pelnej wysokosci.

    Wydaje Ci się tylko. Zaloguj się, wybierz KK i wprawdzie w "Szczegółach
    karty" zobaczysz pełny limit (bądź limit pomniejszony o transakcje
    wykonane danego dnia) to kliknij sobie w menu na "Szczegóły umowy" i tam
    w polu "Dostępny limit" będziesz miał kwotę jaką max. możesz danego dnia
    wykorzystać, a będzie to kwota przyznanego kredytu pomniejszona o
    wszystkie dotychczasowe i niespłacone transakcje.

    pozdr
    nod