  • 1. Data: 2002-02-16 08:54:22
    Temat: karta wklęsła a wypukła
    Od: "aga" <a...@i...pl>

    Czy możecie mi powiedzieć czym się różnia te dwie karty - wklęsła a wypukła?
    Tylko proszę możliwie jak najdokładniej.
    Dzięki.
    Aga

  • 2. Data: 2002-02-16 08:57:53
    Temat: Re: karta wklęsła a wypukła
    Od: jelen <j...@j...prv.pl>

    > Czy możecie mi powiedzieć czym się różnia te dwie karty - wklęsła a
    > wypukła? Tylko proszę możliwie jak najdokładniej.
    > Dzięki.
    > Aga

    wklesla ;-) czyli plaska to wszystkie et electrony maestro i tego typu
    takie z literkami czarnymi, i takie, ktore bank daje od reki bez zadnych
    wymagan

    a wypukle to np Visa Classic, Visa Gold - takie z wyzszych polek

    -----+
    + jelen - wasz czlowiek ! - dorobilem sie syganturki+
    + j...@j...prv.pl +
    -----+

  • 3. Data: 2002-02-16 09:11:52
    Od: Kasia <k...@w...poczta.pl>

    aga napisał:

    >Czy możecie mi powiedzieć czym się różnia te dwie karty - wklęsła a wypukła?
    >Tylko proszę możliwie jak najdokładniej.
    >Dzięki.
    >Aga

    Witaj
    Nie ma czegoś takiego jak karta wklęsła
    Są tylko wypukłe i nazwijmy to płaskie,
    Karty płaskie tzw. "Elektronki" służace do bankomatów i pos-ów
    (urządzenia umożlwiające płącenie w sklepach, punktach usługowych
    itd.)
    Ich powierzchnia rzeczywiście w zasadzie jest płąska
    Natomiast karty wypukłe, tzw. embosowane, to karty, na których
    wytłoczony jest numer w taki sposób, że można go "odczytac palcami"
    Są to karty bardziej uniwersalne, dlatego, że oprócz bankomatów i
    czytników POS są obsługiwane przez urządzenia zwane inprinterami
    obyczajowo zwane kopytami, ze względu na to, że płacenie nimi polega
    m.in. na odciśnięciu wytłoczonego na niej numeru

  • 4. Data: 2002-02-16 09:16:06
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > wklesla ;-) czyli plaska to wszystkie et electrony maestro i tego typu
    > takie z literkami czarnymi, i takie, ktore bank daje od reki bez zadnych
    > wymagan

    Chciałbym zauważyć, że karta wypukła jest z jednej strony wklęsła, co
    implikuje stwierdzenie, że nie ma różnicy między kartą wklęsłą a wypukłą,
    ponieważ jest to ta sama karta :-)))))

    > a wypukle to np Visa Classic, Visa Gold - takie z wyzszych polek

    I Mastercard miedzy innymi.
    Grzegorz

    PS
    Ja bym raczej pytał o karty płaskie i wypukłe ;-))

  • 5. Data: 2002-02-16 09:16:14
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

    "jelen" <j...@j...prv.pl> wrote:

    > wklesla ;-) czyli plaska to wszystkie

    Dlaczego twierdzisz, że karta wklęsła jest płaska?
    Niedosyć, że wprowadzasz w błąd, to jeszcze piszesz nieprawdę.
    O co Ci chodzi z tymi literkami czarnymi?

    Karta wklęsła nie różni się niczym od wypukłej.
    Tzn karta wypukła jest wklęsła z innej strony niż wypukła i odwrotnie.
    :-)))))

    Pozdrawiam
    CEZ

  • 6. Data: 2002-02-16 09:27:48
    Od: "bwwald" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cezary Farynowski" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > "jelen" <j...@j...prv.pl> wrote:
    > Dlaczego twierdzisz, że karta wklęsła jest płaska?

    Karta wklesła jest wklesła z jednej strony i płaska z drugiej. Moje tak maja
    :(

    > Karta wklęsła nie różni się niczym od wypukłej.
    > Tzn karta _wypukła_ jest wklęsła z innej strony niż _wypukła_ i
    odwrotnie.

    ROTFL

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2002-02-16 09:29:11
    Od: jelen <j...@j...prv.pl>

    Cezary Farynowski wymodzill(a) na pl.biznes.banki nastepujaco:

> [...]
    >
    > Karta wklęsła nie różni się niczym od wypukłej.
    > Tzn karta wypukła jest wklęsła z innej strony niż wypukła i odwrotnie.
    no dobra nie musi miec czarnych literek ;-) znalazlem taka z bialym
    a nie jest wypukla z drugiej strony - moja sa plaskie ;-)

    -----+

  • 8. Data: 2002-02-16 09:43:37
    Od: "Dobek" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "aga" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Czy możecie mi powiedzieć czym się różnia te dwie karty - wklęsła a
    wypukła?
    > Tylko proszę możliwie jak najdokładniej.
    > Dzięki.
    > Aga

    Najistotniejsza roznica miedzy karta _plaska_ a wypukla polega na tym, ze z
    karty plaskiej (debetowej) mozna korzystac tylko i wylacznie do wysokosci
    dostepnych srodkow na koncie i teoretycznie nie mozna przekroczyc tej
    granicy (chociaz zdazaja sie takie wypadki na niewielkie kwoty). Karty te
    sluza do tzw. transakcji online - czyli autoryzowanych, tzn. przy kazdej
    transakcji wysylane jest zapytanie o dostepnosc srodkow. Niektorymi kartami
    plaskimi (VE Inteligo) mozna placici w sklepach internetowych. Karty wypukle
    pozwalaja na korzystanie ze srodkow w ramach ustalonego limitu (nie jest on
    zwiazany ze srodkami na koncie). Zadluzenie powstale w wyniku korzystania z
    karty nalezy splacic w okreslonym terminie, co powoduje odnowienie limitu na
    karcie. Karty wypukle moga byc kredytowe (mozesz splacic czesc kwoty
    zadluzenia), charge'owe (obciazeniowe, gdzie splacasz cala kwote zadluzenia)
    oraz debetowe, gdzie mozna wykonywac transakcje nieautoryzowane, wiec
    posiadacz karty musi sam dbac aby nie powstalo niedopuszczalne zadluzenie.
    Czasem mozna spotkac rowniez wypukle karty bankomatowe, np. wycofany cirrus
    citibanku.

    dobek

  • 9. Data: 2002-02-16 09:50:22
    Od: Roman Kubik <W...@p...com.pl>

    aga <a...@i...pl> wrote:
    > Czy możecie mi powiedzieć czym się różnia te dwie karty - wklęsła a wypukła?

    jedyna roznica w tej chwili to mozliwosc autoryzacji wypuklej off-lineowo
    czyli przy pomocy "zelazka" - jest to wiec karta "niebezpieczna" dla banku
    w chwili rezygnacji z niej / zastrzezenia jej przez klienta, bo moze generowac
    wciaz problemy (obciazenia) - dlatego zwykle trudniej taka dostac ;).
    karty plaskie sa autoryzowane wylacznie w terminalach elektronicznych, z tego
    co mi sie wydaje to zawsze autoryzacja potwierdzana jest w centrum kart
    (wypukle nawet w terminalach elektornicznych nie zawsze sa naprawde
    autoryzowane w CKK - do pewnej kwoty autoryzacja nie jest wymagana i terminal
    nie musi laczyc sie z CKK)

    nie ma roznicy w rodzaju karty - zarowno plaskie jak i wypukle moga
    byc debetowe (natychmiastowe obciazenie konta=musza byc przywiazane do konta),
    obciazeniowe (obciazenie raz na miesiac cala uzbierana kwota=musza miec konto)
    i kredytowe (mozliwosc splaty w kilku ratach, z opoznieniem, ... a te nie
    musza byc przywiazane do konta).
    sa tez mieszance :) czyli np. obciazeniowe ale bez konta -> dostajesz wyciag i
    musisz splacic cale zadluzenie w jakimstam terminie.
    albo przedplacone - ile wplcisz na nia, tyle mozesz "wyjac".

    pozdrawiam

    romek

  • 10. Data: 2002-02-16 10:06:09
    Od: "bwwald" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "aga" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Czy możecie mi powiedzieć czym się różnia te dwie karty - wklęsła a
    wypukła?
    > Tylko proszę możliwie jak najdokładniej.

    http://faq4pbb.netforia.pl//index.php?id=20&cat=kart
    y&start=0