    From: Kasia <k...@w...poczta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: karta wklęsła a wypukła
    Date: Sat, 16 Feb 2002 09:11:52 GMT

    aga napisał:

    >Czy możecie mi powiedzieć czym się różnia te dwie karty - wklęsła a wypukła?
    >Tylko proszę możliwie jak najdokładniej.
    >Dzięki.
    >Aga

    Witaj
    Nie ma czegoś takiego jak karta wklęsła
    Są tylko wypukłe i nazwijmy to płaskie,
    Karty płaskie tzw. "Elektronki" służace do bankomatów i pos-ów
    (urządzenia umożlwiające płącenie w sklepach, punktach usługowych
    itd.)
    Ich powierzchnia rzeczywiście w zasadzie jest płąska
    Natomiast karty wypukłe, tzw. embosowane, to karty, na których
    wytłoczony jest numer w taki sposób, że można go "odczytac palcami"
    Są to karty bardziej uniwersalne, dlatego, że oprócz bankomatów i
    czytników POS są obsługiwane przez urządzenia zwane inprinterami
    obyczajowo zwane kopytami, ze względu na to, że płacenie nimi polega
    m.in. na odciśnięciu wytłoczonego na niej numeru