  • 11. Data: 2002-02-16 10:18:20
    Temat: Re: karta wklęsła a wypukła
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > (urządzenia umożlwiające płącenie w sklepach, punktach usługowych
    > itd.)
    > Ich powierzchnia rzeczywiście w zasadzie jest płąska
    > Natomiast karty wypukłe, tzw. embosowane, to karty, na których
    > wytłoczony jest numer w taki sposób, że można go "odczytac palcami"
    > Są to karty bardziej uniwersalne, dlatego, że oprócz bankomatów i
    > czytników POS są obsługiwane przez urządzenia zwane inprinterami
    > obyczajowo zwane kopytami, ze względu na to, że płacenie nimi polega
    > m.in. na odciśnięciu wytłoczonego na niej numeru

    Pani... pozwolisz, że się przedstawię- Grzegorz.
    Miło mi będzie zgodzić się z powyższym wywodem ;-)))
    ;-)
    Grzegorz

  • 12. Data: 2002-02-16 14:32:21
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dobek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Najistotniejsza roznica miedzy karta _plaska_ a wypukla polega na tym, ze
    > karty plaskiej (debetowej) mozna korzystac tylko i wylacznie do wysokosci
    > dostepnych srodkow na koncie i teoretycznie nie mozna przekroczyc tej
    > granicy (chociaz zdazaja sie takie wypadki na niewielkie kwoty).

    A co powiesz na KK z BSK? to przeciez VE...

    --
    JaKi

  • 13. Data: 2002-02-16 16:31:58
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A co powiesz na KK z BSK? to przeciez VE...

    Hehe, ona tak samo kredytowa jak Maestro pre-paid ;).

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
    Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza

  • 14. Data: 2002-02-16 16:41:21
    Od: "Dobek" <d...@p...onet.pl>

    > A co powiesz na KK z BSK? to przeciez VE...

    No tak, rzeczywiscie, ale nie masz mozliwosci przekroczenia przyznanego
    limitu, o ile sie orientuje. Ale rzeczywiscie, limit nie jest rowny srodkom
    na rachunku

    dobek

  • 15. Data: 2002-02-16 19:52:30
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    > Hehe, ona tak samo kredytowa jak Maestro pre-paid ;).

    BSK lubuje sie w roznych wynalazkach ;-) BTW istnieja gdzies na swiecie
    typowe KK tyle ze plaskie? no i przy okazji mam pytanko dot "niby" KK BSK
    :-) - one sa MO/TO/IO?

    --
    JaKi

  • 16. Data: 2002-02-16 21:08:46
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > BSK lubuje sie w roznych wynalazkach ;-)

    Jak ktos ma bardzo, bardzo dobrych znajomych w USA to moze sprobowac
    podobnego wynalazku, tyle ze wypuklego ;)
    https://www.unionpluscashcard.com/index.cfm
    Cena podobna do tej karty BSK 2$, pierwsze doladowanie min. 25$. Mozna
    doladowac oczywiscie przez Internet inna karta. Karta [tez oczywiscie ;)]
    jest dla osob mieszkajacych w USA [dlatego napisalem o dobrych znajomych
    ;)]. Nie potrzeba zadnego SSN, ani podobnych.

    > BTW istnieja gdzies na swiecie
    > typowe KK tyle ze plaskie? no i przy okazji mam pytanko dot "niby" KK BSK
    > :-) - one sa MO/TO/IO?

    Raczej nie mozna, w koncu taka karte wydaje sie osobom ktorym sie nie ufa
    zbyt bardzo ;).

    Maciej

  • 17. Data: 2002-02-17 06:11:48
    Od: <n...@p...onet.pl>

    > Czy możecie mi powiedzieć czym się różnia te dwie karty - wklęsła a wypukła?
    > Tylko proszę możliwie jak najdokładniej.

    wklęsłą:)) - chyba miałeś na mysli płaską

    a więc. wszelkie płaskie to karty elektroniczne wymagające autoryzacja często
    nie zezwalają na MO/TO/IO są to karty debetowe choć niektóre dziwne banki
    wydaja tez kredytowe (Visa Electron, Maestro)

    karty wypukłe zezwalają na MO/TO/IO. Mają wyraźnie wybite dane posiadacza (w
    płaskich były one nadrukowane) transakcje na imprinterach są dozwolone, są to
    zarówno karty debetowe, charge jak i kredytowe (Visa Classic, MasterCard)

  • 18. Data: 2002-02-18 21:13:33
    Od: "JOHNNY" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Kasia" <k...@w...poczta.pl> napisał w wiadomości
    > Witaj
    > Nie ma czegoś takiego jak karta wklęsła

    Tutaj mała uwaga. Karta wypukła (np. VC) z tej strony NIEWYPUKŁEJ jest lekko
    wklęsła, bo literki które wystają z drugiej strony są tłoczone... ;-))

    To tak na marginesie. Ale w sumie to pierwszy raz spotkałem się z nazwą
    "karta wklęsła" :-))
    Chyba włączę to określenie, do swojego SłownikaFachowychPojęć ;-))

    Pozdrawiam - J.

  • 19. Data: 2002-02-18 21:18:15
    Od: "Mark Lisun" <l...@t...pl>

    <n...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > zarówno karty debetowe, charge jak i kredytowe (Visa Classic, MasterCard)

    A gdyby tak ktos, dla hecy, jakims zmyslnym przyzadem (mlotek+cos tam),
    uwypuklil zwykla plaska karte.... poszedl z tym do sklepu zelazkowego....
    Sprzedawca nie musi wiedziec, ze karta byla plaska (chyba, ze to jakas
    popularna) i przyjmie taka transakcje... co wtedy?

    --
    Mark Lisun

  • 20. Data: 2002-02-19 07:20:01
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Feb 18, 2002 at 10:18:15PM +0100, Mark Lisun wrote:

    > <n...@p...onet.pl> wrote in message

    > (w

    Wyjatkiem jest oczywiscie karta VE inteligo oraz DB24. Oraz te
    wszystkie wirtualne ('plaskie' kartki papieru ;-)))

> [...]
    > Sprzedawca nie musi wiedziec, ze karta byla plaska (chyba, ze to jakas
    > popularna) i przyjmie taka transakcje... co wtedy?

    PJO twierdzi ze jego szef kiedys to testowal na bankomatowym
    cirrusie (citi). Po wplynieciu do polski reklamacja -> przyjecie
    reklamacji -> zwrot kasy.

    --

    --w