  • 1. Data: 2019-11-07 11:40:38
    Temat: jaka karta wielowalutowa?
    Od: j...@j...org

    Ostatnio zrobił się w bankach wysyp kart wielowalutowych.

    Czy jest jakaś, która spełnia poniższe wymagania:

    - brak opłaty miesięcznej (może być po uzyskaniu jakiegoś obrotu)

    - przeliczenie bezpośrednio z waluty obcej do PLN (bez pośrednich przeliczań przez
    USD czy EUR)

    - przeliczenie po kursie Visa / MC

    - brak prowizji za przewalutowanie

    - w miarę tanie wyciąganie pieniędzy z bankomatu

    W założeniu ma to być do użytku poza Europą (głównie różne kraje Azji).

  • 2. Data: 2019-11-07 11:55:17
    Temat: Re: jaka karta wielowalutowa?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 7 listopada 2019 11:40:40 UTC+1 użytkownik j...@j...org
    napisał:
    > Ostatnio zrobił się w bankach wysyp kart wielowalutowych.

    Wysyp to kilku walutowych.
    Jest jedna prawdziwie wielowalutowa i dwie po prostu normalne złotówkowe (pozostałe
    złotówkowe są patologiczne ;)

    > Czy jest jakaś, która spełnia poniższe wymagania:

    Wszystkie spełnia mc z żubra.
    Do rozważenia jeszcze visa z getoutu oraz wielowalutowa z kantoru aliora.

    > - brak opłaty miesięcznej (może być po uzyskaniu jakiegoś obrotu)
    - mc żubr: darmowa przy 1000zł wpływu i 1 pyk/mc
    - visa getout: darmowa przy 5 pyk/mc
    - IKA wielow.: darmowa po wykonaniu 1 transakcji

    > - przeliczenie bezpośrednio z waluty obcej do PLN (bez pośrednich przeliczań przez
    USD czy EUR)
    - mc żubr: na PLN
    - visa getout: na PLN
    - IKA wielow.: na EUR (! - ale możesz je kupić u nich po dobrym kursie)

    > - przeliczenie po kursie Visa / MC
    - mc żubr: pojedynczy kurs mc dla usd, podwójny dla innych walut (nie pytaj dlaczego)
    - visa getout: kurs visa
    - IKA wielow.: kurs mc

    > - brak prowizji za przewalutowanie
    - mc żubr: brak
    - visa getout: brak
    - IKA wielow.: brak

    > - w miarę tanie wyciąganie pieniędzy z bankomatu
    - mc żubr: darmowa wszystkie w dowolnej ilości
    - visa getout: nie wiem
    - IKA wielow.: darmowa jedna wypłata w miesięcu, kolejne 9zł

    > W założeniu ma to być do użytku poza Europą (głównie różne kraje Azji).
    Tu jako bonus dla wielowalutowej z kantoru aliora - jeśli chcesz, może mieć konto w
    japońskich jenach, tajskich bahtach i hong-kongskich dolarach (a skoro mowa o Azji,
    to jeszcze szekle izraelskie, liry tureckie, ruble rosyjskie - i dolary australijskie
    ;) - i płacić bezpośrednio nimi bez żadnego przewalutowania.

  • 3. Data: 2019-11-07 12:08:29
    Od: j...@j...org

    On Thursday, November 7, 2019 at 7:55:19 PM UTC+9, Dawid Rutkowski wrote:

    > - mc żubr: pojedynczy kurs mc dla usd, podwójny dla innych walut (nie pytaj
    dlaczego)
    > - visa getout: kurs visa
    > - IKA wielow.: kurs mc

    W jakim znaczeniu "podwójny kurs"? Nie bardzo rozumiem. Zakładając płatność w JPY?

> [...]
    ;) - i płacić bezpośrednio nimi bez żadnego przewalutowania.

    O, to ciekawe.
    Czyli jak w kantorze aliora mam kartę wielowalutową, konto w JPY, i wymienię złotówki
    na JPY - płatności w Japonii będą obciążać konto w JPY? Myślałem, że karta
    wielowalutowa zawsze obciąża konto EUR, ale może jestem w błędzie?

  • 4. Data: 2019-11-07 12:36:46
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 7 listopada 2019 12:08:31 UTC+1 użytkownik j...@j...org
    napisał:

    > W jakim znaczeniu "podwójny kurs"? Nie bardzo rozumiem. Zakładając płatność w JPY?

    Przecież pisałem, żebyś nie pytał! ;P
    Ja też nie wiem, dlaczego - pytałem banku, odpowiedzieli "bo tak".
    Po prostu ten model tak ma.
    Jak płacisz w $, to jest przeliczenie wg kursu MC PLN->USD.
    Jak płacisz w innej walucie niż złotówki i $, to są dwa przeliczenia:
    - z waluty transakcji na USD po kursie MC
    - z USD na PLN - też po kursie MC (choć w takich sytuacjach zwykle przeliczenie jest
    po kursie banku).

> [...]
    wielowalutowa zawsze obciąża konto EUR, ale może jestem w błędzie?

    Wtedy ta karta nie byłaby wielowalutowa.
    Ostatnio to pisałem, ale powtórzę:
    a) jeśli masz konto w walucie płatności i wystarczające środki - obciążane jest konto
    w tej walucie, bez żadnych dodatkowych kosztów,
    b) jeśli a) nie jest spełnione oraz masz wystarczająco dużo euro (bo konto w euro
    musisz mieć, żeby tą kartę zamówić) to obciążane jest konto w EUR po kursie MC,
    c) jeśli nie są spełnione ani a) ani b), ale masz wystarczająco dużo złotówek, to
    obciążane jest konto w PLN po kursie aliora (tak, to jest pułapka, kurs fatalny)
    d) a jak nic z powyższych, to transakcja jest odrzucana.

    A jak chcesz zapasową, darmową kartę z niemieckiego banku, która przelicza wszystkie
    transakcje na EUR po kursie MC, to polecam N26 - możesz założyć z mojego polecenia
    przez link https://n26.com/r/dawidr0508
    Wszystko załatwiasz przez komputer i apkę.
    Jedyna wada to prowizja 1,7% za wypłaty z bankomatów poza strefą euro.
    Przelewy z kantoru aliora dochodzą następnego dnia.

  • 5. Data: 2019-11-07 12:46:10
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czyli typowa karta rozliczana w dolarach.

    -----

  • 6. Data: 2019-11-07 12:48:19
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wydaje mi się, że debetówka w PKO BP umożliwia płacenie bezpośrednio w walucie jeżeli
    podepniesz do niej rachunek walutowy, a
    uruchomili też kantor.

  • 7. Data: 2019-11-07 12:50:56
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czy jest podobna możliwość zasilania N26 przelewem z kantoru PKO (w ogóle jakoś mało
    o nim mówimy, podobnie jak o byłym BZWBK)?

    -----

  • 8. Data: 2019-11-07 12:57:31
    Od: MK <m...@i...pl>

    napisał:
> [...]
    >
    > - w miarę tanie wyciąganie pieniędzy z bankomatu
    >

    > W założeniu ma to być do użytku poza Europą (głównie różne kraje Azji).

    Ja od dawna do transakcji w innych korzystam z debetowki eurobanku, waluta
    rozliczeniowa jest PLN, przewalutowanie po kursie VISA, bank pobiera prowizje w
    wysokości 1%, ale nie ma znaczenia czy to transakcja gotowkowa czy bezgotowkowa. W
    przypadku niektórych MMC zwrot 5% (max 60 PLN/m-c).
    Sprawdz czy oferta jeszcze dostepna dla nowych. Nie warto się w zakup waluty dla 1%
    prowizji.

    MK

  • 9. Data: 2019-11-07 13:01:06
    Od: j...@j...org

    On Thursday, November 7, 2019 at 8:36:48 PM UTC+9, Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    > - z waluty transakcji na USD po kursie MC
    > - z USD na PLN - też po kursie MC (choć w takich sytuacjach zwykle przeliczenie

    OK, czyli żubr w takim razie raczej odpada.

    Bardzo dziękuję za szczegółowe info o wielowalutowej karcie z kantora Aliora.

    A co z wynalazkami typu Revolut?

  • 10. Data: 2019-11-07 13:11:32
    Od: Waldek <m...@n...dam>

> [...]
    ;) - i płacić bezpośrednio nimi bez żadnego przewalutowania.

    Revoluta pominąłeś - a to tez karta "wielowalutowa" ;)