  • 11. Data: 2019-11-07 13:32:57
    Temat: Re: jaka karta wielowalutowa?
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2019-11-07 o 12:57, MK pisze:

    > Ja od dawna do transakcji w innych korzystam z debetowki eurobanku, waluta
    rozliczeniowa jest PLN, przewalutowanie po kursie VISA, bank pobiera prowizje w
    wysokości 1%, ale nie ma znaczenia czy to transakcja gotowkowa czy bezgotowkowa. W
    przypadku niektórych MMC zwrot 5% (max 60 PLN/m-c).
    > Sprawdz czy oferta jeszcze dostepna dla nowych. Nie warto się w zakup waluty dla 1%
    prowizji.

    Też (jeszcze) mam i używam - tylko że już praktycznie nie ma EB ;)
    i nie wiadomo jak długo Mille utrzyma tą funkcjonalność

    Pozdro

  • 12. Data: 2019-11-07 13:37:44
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 7 listopada 2019 12:46:12 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

> [...]
    jest po kursie banku).

    > Czyli typowa karta rozliczana w dolarach.

    Sam jesteś "typowy" - w stylu "typ spod ciemnej gwiazdy" ;P

  • 13. Data: 2019-11-07 13:39:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 7 listopada 2019 12:51:17 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Czy jest podobna możliwość zasilania N26 przelewem z kantoru PKO (w ogóle jakoś
    mało o nim mówimy, podobnie jak o byłym BZWBK)?

    Możesz sobie przelać na to konto wszystko, co chcesz - euro z dowolnego banku, a
    także każdą inną walutę z dowolnego banku, o ile godzisz się na przewalutowanie na
    euro po kursie albo banku nadawcy (jeśli zlecisz przelew w euro - opłaci się, bo
    będzie to SEPA, więc tańszy) albo N26 (jeśli zlecisz przelew w walucie rachunku
    źródłowego).

    Kantor aliora ma tą zaletę, że wymienione u nich waluty pozwala przelewać ZA DARMO. I
    choć w przypadku przelewu SEPA jest to oszczędność 5zł - to też warto.

  • 14. Data: 2019-11-07 13:48:09
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 7 listopada 2019 13:01:08 UTC+1 użytkownik j...@j...org
    napisał:

    > OK, czyli żubr w takim razie raczej odpada.

    Ale w czym problem? Przeczytaj jeszcze raz, czym różni się żubr od innych - tym, że
    przewalutowanie z waluty rozliczeniowej USD idzie po kursie MC - czyli ok. 0,2% - a
    nie po kursie banku - czyli średnio 3% (a w aliorze nawet 7,5%).

    Np. kredytówka MC world z santandera niby taka super, bo nie ma prowizji za
    przewalutowanie - ale co z tego, jak rozliczana w EUR i EUR->PLN po kursie banku,
    czyli 3%.
    Albo milkowe - w TOiP tylko info o prowizji 2%, są i visy, więc można się nabrać na
    urban legend o tym, że visy są rozliczane w PLN - a to nieprawda, milkowe rozliczane
    są w EUR i dodatkowo kurs 3% - co daje w sumie 5%.
    A jak masz rozliczane naprawdę w PLN - np. kredytówki citka - to prowizja 5,8%...

    Więc żubr jest naprawdę niezły ze swoimi max. 0,4% - bo np. tyle brała też do
    niedawna visa za przeliczanie walut na PLN. Miło - przeliczenie jakieś waluty na euro
    0,2%, ale przeliczenie tej samej na PLN - już 0,4%. Wiesz już teraz, dlaczego visa
    naciskała na banki, aby wprowadziły rozliczanie w PLN?
    Część wprowadziła, odpowiednio podnosząc prowizje - np. śp. VW bank z 2% na 5%, mBąk
    z 3% na 6% - ale że zaczęło to odstraszać klientów (choć wcześnie i tak płacili tyle
    samo) to banki zaczęły to odkręcać.

    Ogólnie trend idzie w tym kierunku, by wszystkie karty były rozliczane tak korzystnie
    jak żubrowy mc i getoutowa visa - ale to jeszcze ze 2 lata, póki co banki próbują z
    tymi kartami "kilkuwalutowymi" i liczą na to, że klient pojedzie gdzieś, gdzie nie
    płaci się EUR, USD, GBP czy CHF.

    > A co z wynalazkami typu Revolut?

    Nie mam, a opisuję tylko to, co mam i znam.

  • 15. Data: 2019-11-07 13:49:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Aha, i w żubrze, jako w chyba jedynym, masz bezpłatne bankomaty na całym świecie -
    chyba jeszcze tylko visa świat z mBąka na to pozwala - w sumie też możesz rzucić
    okiem, na pół roku można mieć za darmo w promo razem z wymaganym mKontem intensive.

  • 16. Data: 2019-11-07 13:51:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zastanawiam się nad inną rzeczą:
    Czy korzystając z kantoru można wysłać do innego banku euro bez pośredniego zasilania
    konta w euro w kantorze?
    Czyli czy PLN -> kantor -> rachunek w innym banku
    czy raczej PLN -> kantor -> EUR -> rachunek w innym banku?

  • 17. Data: 2019-11-07 13:54:19
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jesteś typkiem spod gwiazdy Dawida?

    -----

  • 18. Data: 2019-11-07 14:00:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 7 listopada 2019 13:51:26 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
> [...]
    zasilania konta w euro w kantorze?
    > Czyli czy PLN -> kantor -> rachunek w innym banku
    > czy raczej PLN -> kantor -> EUR -> rachunek w innym banku?

    Jak używasz jakiegoś zewnętrznego kantoru typu cinkciarz czy walutomat, to może być
    pierwszy wariant.

    Jeśli "wewnętrznego" kantoru w banku, to tylko drugi.
    Bo cały wymysł tych "kantorów" jest analogiczny do "kart wielowalutowych" - czyli aby
    wciąż łapać jeleni, jednak by świadomi klienci nie odchodzili do konkurencji.
    Jeleń bowiem wciąż się złapie i zrobi sobie przelew na konto walutowe, za co zapłaci
    po kursie banku.
    A świadomy klinie o dwa razy więcej i wymieni sobie "w kantorze".

    Choć i na kantor trzeba uważać - np. w mBąku kursy są "indywidualne" i potrafią się
    bardzo różnić dla poszczególnych klientów.

  • 19. Data: 2019-11-07 14:01:22
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 7 listopada 2019 13:54:21 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Jesteś typkiem spod gwiazdy Dawida?

    I dlatego potrafię czytać i liczyć.
    Przeczytaj jeszcze raz, czym różni się przewalutowanie z USD na PLN w żubrze od
    innych banków i przestań bredzić o "typowej karcie".

  • 20. Data: 2019-11-07 14:01:59
    Od: j...@j...org

    On Thursday, November 7, 2019 at 9:51:26 PM UTC+9, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    zasilania konta w euro w kantorze?
    > Czyli czy PLN -> kantor -> rachunek w innym banku
    > czy raczej PLN -> kantor -> EUR -> rachunek w innym banku?

    Niezbyt jasne dla mnie to pytanie.

    Możesz na kilka sposobów:

    - wpłacić EUR, przelać z konta EUR na konto (EUR) w innym banku

    - wpłacić PLN, wymienić na EUR, przelać z konta EUR na konto (EUR) w innym banku

    - wpłacić PLN, przelać na konto (EUR) w innym banku - inny bank pewnie zastosuje
    jakieś zbójeckie przeliczenie