  • 1. Data: 2019-11-07 13:57:10
    Temat: karta USD w kantorze Aliora
    Od: j...@j...org

    Karta USD (podpięta do konta USD) nie jest już chyba oferowana w aliorowym kantorze,
    a mam taką ważną jeszcze ze dwa lata.

    Nie mogę się doszukać, jak to jest przeliczane przy płatnościach w walutach innych
    niż USD?

    Kiedyś wydawało mi się, że było to przeliczane bezpośrednio z waluty obcej (np. JPY)
    na USD. Ale chyba od jakiegoś czasu zmieniło się, i jest jakaś prowizja za
    przewalutowanie lub dodatkowe przeliczenie przez PLN.

    Wie ktoś?

  • 2. Data: 2019-11-07 14:03:30
    Temat: Re: karta USD w kantorze Aliora
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 7 listopada 2019 13:57:12 UTC+1 użytkownik j...@j...org
    napisał:
> [...]
    JPY) na USD. Ale chyba od jakiegoś czasu zmieniło się, i jest jakaś prowizja za
    przewalutowanie lub dodatkowe przeliczenie przez PLN.

    Jest jak było i dopóki nie skończy Ci się ważność to możesz dalej używać.
    Co do zasad:
    - za płatności w USD bez prowizji,
    - za płatności w PLN, EUR, GBP zapłacisz 15%
    - za płatności w pozostałych walutach przeliczenie po kursie MC na dolary.

  • 3. Data: 2019-11-07 14:30:03
    Od: j...@j...org

    On Thursday, November 7, 2019 at 10:03:32 PM UTC+9, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    > - za płatności w PLN, EUR, GBP zapłacisz 15%
    > - za płatności w pozostałych walutach przeliczenie po kursie MC na dolary.

    Transakcja dzisiaj (2019-11-07), mniej więcej ta sama godzina (2-3 min różnicy):

    - Pekao USD: 1598 JPY -> 14.69 USD
    - kantor Alior USD: 1598 JPY -> 15.81 USD
    - kantor Alior wielowalutowa: 1598 JPY -> 13.22 EUR

    14.69 USD to niemal dokładnie 13.22 EUR, +/- jakieś grosze. Ale już do 15.81 USD to
    ok. 7.5% różnicy.

    Ale może dlatego, że się jeszcze nie rozliczyło, zobaczę za kilka dni.

  • 4. Data: 2019-11-07 15:57:01
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 7 listopada 2019 14:30:06 UTC+1 użytkownik j...@j...org
    napisał:
> [...]
    ok. 7.5% różnicy.

    > Ale może dlatego, że się jeszcze nie rozliczyło, zobaczę za kilka dni.

    O wow, to łobuzy, zmienili jednak dla dolarowej?
    Bo te 7,5% to nie może być przypadek.
    Trza by zajrzeć do nowego regulaminu, dolarowej nie mam więc aż tak się nie
    wczytywałem.

  • 5. Data: 2019-11-07 16:05:41
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jak się prawie kończyły (przykładowo IX-X tego roku) to już nie przedłużali?

    -----

  • 6. Data: 2019-11-07 16:08:15
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 7 listopada 2019 16:05:45 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Jak się prawie kończyły (przykładowo IX-X tego roku) to już nie przedłużali?

    IKA nigdy nie wznawiał kart - trzeba było zamawiać nową.

  • 7. Data: 2019-11-07 18:32:52
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2019-11-07 o 14:30, j...@j...org pisze:
> [...]
    ok. 7.5% różnicy.

    > Ale może dlatego, że się jeszcze nie rozliczyło, zobaczę za kilka dni.

    Alior Kantor zawsze blokował więcej - czekać do rozliczenia.

    Sławek

  • 8. Data: 2019-11-07 19:54:09
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 7 listopada 2019 18:32:54 UTC+1 użytkownik Slavekk napisał:

    > Alior Kantor zawsze blokował więcej - czekać do rozliczenia.

    Zawsze tak robił na karcie USD przy płatności w innej walucie?
    Ciekawostka, że nie robi tak na nowej wielowalutowej - ja płaciłem PLN z konta euro,
    a japanizer jenami, też z konta euro.

  • 9. Data: 2019-11-11 04:07:02
    Od: j...@j...org

    On Friday, November 8, 2019 at 3:54:11 AM UTC+9, Dawid Rutkowski wrote:

    > Zawsze tak robił na karcie USD przy płatności w innej walucie?
    > Ciekawostka, że nie robi tak na nowej wielowalutowej - ja płaciłem PLN z konta
    euro, a japanizer jenami, też z konta euro.

    Rozliczyło:

    - Pekao USD: 1598 JPY -> 14.69 USD (blokada) -> 14.69 USD (rozliczenie; tu w zasadzie
    nie widać kiedy jest blokada, a kiedy już nie)
    - kantor Alior USD: 1598 JPY -> 15.81 USD (blokada) -> 14.65 USD (rozliczenie)
    - kantor Alior wielowalutowa: 1598 JPY (blokada) -> 13.22 EUR -> 13.29 EUR
    (rozliczenie)

    Czyli podobnie w każdym przypadku.

  • 10. Data: 2019-11-11 10:43:22
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    No to poprawili w tej nowej wielowalutowej.
    Bo ten pomysł większych blokad na dolarowej kretyński.