    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Thu, 7 Nov 2019 03:36:46 -0800 (PST)
    Subject: Re: jaka karta wielowalutowa?
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 7 listopada 2019 12:08:31 UTC+1 użytkownik j...@j...org
    napisał:

    > W jakim znaczeniu "podwójny kurs"? Nie bardzo rozumiem. Zakładając płatność w JPY?

    Przecież pisałem, żebyś nie pytał! ;P
    Ja też nie wiem, dlaczego - pytałem banku, odpowiedzieli "bo tak".
    Po prostu ten model tak ma.
    Jak płacisz w $, to jest przeliczenie wg kursu MC PLN->USD.
    Jak płacisz w innej walucie niż złotówki i $, to są dwa przeliczenia:
    - z waluty transakcji na USD po kursie MC
    - z USD na PLN - też po kursie MC (choć w takich sytuacjach zwykle przeliczenie jest
    po kursie banku).

    w japońskich jenach, tajskich bahtach i hong-kongskich dolarach (a skoro mowa o Azji,
    to jeszcze szekle izraelskie, liry tureckie, ruble rosyjskie - i dolary australijskie
    ;) - i płacić bezpośrednio nimi bez żadnego przewalutowania.

    > O, to ciekawe.
    > Czyli jak w kantorze aliora mam kartę wielowalutową, konto w JPY, i wymienię
    złotówki na JPY - płatności w Japonii będą obciążać konto w JPY? Myślałem, że karta
    wielowalutowa zawsze obciąża konto EUR, ale może jestem w błędzie?

    Wtedy ta karta nie byłaby wielowalutowa.
    Ostatnio to pisałem, ale powtórzę:
    a) jeśli masz konto w walucie płatności i wystarczające środki - obciążane jest konto
    w tej walucie, bez żadnych dodatkowych kosztów,
    b) jeśli a) nie jest spełnione oraz masz wystarczająco dużo euro (bo konto w euro
    musisz mieć, żeby tą kartę zamówić) to obciążane jest konto w EUR po kursie MC,
    c) jeśli nie są spełnione ani a) ani b), ale masz wystarczająco dużo złotówek, to
    obciążane jest konto w PLN po kursie aliora (tak, to jest pułapka, kurs fatalny)
    d) a jak nic z powyższych, to transakcja jest odrzucana.

    A jak chcesz zapasową, darmową kartę z niemieckiego banku, która przelicza wszystkie
    transakcje na EUR po kursie MC, to polecam N26 - możesz założyć z mojego polecenia
    przez link https://n26.com/r/dawidr0508
    Wszystko załatwiasz przez komputer i apkę.
    Jedyna wada to prowizja 1,7% za wypłaty z bankomatów poza strefą euro.
    Przelewy z kantoru aliora dochodzą następnego dnia.