  • 31. Data: 2019-11-07 23:20:25
    Temat: Re: jaka karta wielowalutowa?
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2019-11-07 o 22:29, r...@k...pl pisze:
    > Thu, 7 Nov 2019 02:40:38 -0800 (PST), w
    > <6...@g...c
    om>,

    USD czy EUR)

    > Bierz Getinu, spełnia wszystkie warunki - no może oprócz ostatniego bo mam
    > kredytową, a nie debetową.

    Heh ... i wygląda na to, że EnveloBank bije wszystkich w tym zakresie :D
    Debetowka Visa - Przewalutowanie z waluty transakcji na polskie złote po
    kursie wymiany stosowanym przez Visę - brak prowizji

    O ile pamiętam (tak było) to za 5 zeta/mc
    wypłaty z bankomatów za granicą za free.

    Pozdro

  • 32. Data: 2019-11-09 13:02:58
    Od: jacgl <j...@g...com>

    Dodam do Żubra:
    to jest debetówka wielowalutowa, nie tylko z dobrym przelicznikiem MC na PLN. Pekao
    prowadzi darmowe konta walutowe dla posiadaczy "konta przekorzystnego" (tylko tego!),
    dostępnych jest kilka walut. Wówczas karta zachowuje się tak:
    -jeżeli pełna kwota transakcji dostępna jest w danej walucie to pobiera z konta
    walutowego
    -jeżeli kwota nie jest dostępna to pobiera w PLN z dobrym kursem
    Jest też kantor Pekao z indywidualnymi kursami, ale jednak gorszymi niż inne
    internetowe, nic nie stoi na przeszkodzie żeby wymieniać na zewnątrz np walutomat

    Z kolei mam pytanie o doświadczenia z Curve. Mam podpiętą kredytówkę Citi, waluta
    wskazana PLN. Curve twierdzi że przeliczy dowoloną walutę na PLN po dobrym kursie i
    obciąży kartę w PLN. Jak potraktuje to Citi? Czy czasem nie ma prowizji za transakcję
    zagraniczną w PLN? Citi chyba dolicza swoją prowizję do transakcji z DCC, czy się
    mylę? Jakieś doświadczenia z Curve/Citi i Curve/innymi bankami?

  • 33. Data: 2019-11-09 18:35:53
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Żubr ma darmowe walutowe?
    Hmm, sądziłem inaczej przed zamknięciem, ale niech będzie.
    Karta jest oczywiście "kilkuwalutowa", bo w porównaniu z IKA jest skromnie, choć ma
    oczywiście zaletę braku pułapki z PLN.
    I ma to sens tylko wtedy, gdy są darmowe konta walutowe.

    KK citka+curve - chyba nikt nie wie, wszyscy boją się testu zrobić ;>
    Za transakcje z DCC doliczają 2% - mogą tak potraktować curve.
    Inne KK powinny iść normalnie, z KK ing nawet wypłacałem w bankomacie - ale to było
    jeszcze na starych zasadach.
    Fajne jest też "back in time" - i funkcjonalnie i jako animacja w apce :)

  • 34. Data: 2019-11-10 16:34:05
    Od: mmk <m...@g...com>

    W dniu sobota, 9 listopada 2019 18:35:54 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

    > KK citka+curve - chyba nikt nie wie, wszyscy boją się testu zrobić ;>

    Samcik zapytał o to w Citi, odpowiedź jest tutaj (pod koniec artykułu):
    https://subiektywnieofinansach.pl/citibank-na-wojnie
    -z-wiatrakami-revolut-na-cenzurowanym-ale-za-to-citi
    -simplicity/

    Ale mogę potwierdzić na swoim przykładzie, że jak na razie zestaw KK Citi + Curve nie
    generuje żadnych opłat (KK Citi Platinum, wszystkie transakcje w PL, w PLN).