  • 11. Data: 2003-06-26 17:59:35
    Temat: Re: jak zamykałem konta w Citi i w Lukasie (długie?)
    Od: Krzysztof Ciepłucha <kris@at@home.pl>

    Użytkownik "Mroziu" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:bdf2a9$20an$1@news2.ipartners.pl...

    > Nie zgodze sie
    > - wyciagi (bez problemu wiem co i za co - a operacji mam z 30 w miesiacu)

    no to zacytuję ci fragment ostatniego mojego wyciągu, a ty mi powiedz który przelew
    poszedł do kogo i za co :)

    treść data operacji operacja saldo
    Przelew 2003.05.30 3430.16 xxxxxx
    Przelew-internet 2003.06.02 -2000.00 xxxxxxx
    Przelew-internet 2003.06.02 -2000.00 xxxxxxx
    Przelew-internet 2003.06.03 -3000.00 xxxxxxx

    pytanie dodatkowe: czy kwota -2000 to dwa różne przelewy, czy może jeden
    zduplikowany???

    > - narazie sie jeszcze nie nadzialem na niekompetencje pracownikow. Moze
    > dlatego ze tylko wlpacam tam pieniadza, a reszte przez internet.

    no to spróbuj złożyć reklamację przez internet. powodzenia.

    > - bankomatow jest wystarczajaco i z mojego punktu widzenia sa polozone
    > startegicznie (np. w poblizu pracy)

    teraz jest lepiej (euronet), ale do niedawna była tragedia. z tego też powodu w ciągu
    prawie 2 lat tylko 2 razy użyłem karty lukasa
    do wypłaty z bankomatu.

    > - nie ma kolejek w odzialach (przynajmniej w tym ktory ja odwiedzam)

    albo odwiedzasz je w godzinach przedpołudniowych, albo masz dużego farta. w
    szczecinie gdzie nie wejdę po 16 to stado ludzi
    spłacających jakieś raty, czy też robiących opłaty za gaz, prąd czy co tam jeszcze.
    zwykle jest jeden lub max dwóch pracowników którym na dodatek wcale się nie
    spieszy... stąd kolejki.

    > ale niestety wady zmuszaja mnie do szukania lapszego banku. Moze Multi :)

    o, widzę jakieś konstruktywne myślenie.

    na razie po likwidacji konta w citi i lukasie (prawie) zostało mi jeszcze w mbanku i
    pko bp sa, ale zastanawiam się też nad multi.

    kris

  • 12. Data: 2003-06-26 21:45:51
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    Krzysztof Ciepłucha wrote:
    > pytanie dodatkowe: czy kwota -2000 to dwa różne przelewy, czy może jeden
    zduplikowany???

    Ja osobiscie nadzoruje kase na koncie przez internet i prawie zawsze
    wiem, co i za co i gdzie. Dlatego tak naprawde wyciagi nie sa mi potrzebne.

    > no to spróbuj złożyć reklamację przez internet. powodzenia.

    mam, nadzieje ze nie bede musial.

> [...]
    > zwykle jest jeden lub max dwóch pracowników którym na dodatek wcale się nie

    w przedpoludniowych i w bardzo popoludniowych i zazwyczaj nie czekam. I
    takze w Szczecinie (oddzial na Wojska Polskiego). Co do pracownikow to
    rzeczywiscie im sie nie spieszy.

    Do wad dopisze takze :
    - brak liczydel do pieniedzy. Przy kwotach ponac 10.000 jest to co nie
    badz meczace.
    - dziwne zachowanie systemu jezeli chodzi o kwote zablokowana. Nie mam
    debetu. Wplacam 1000 a mam dostepne 900 !!!! Niezle to bylo. :(
    - brak mozliwosci ustalenia dziennych limitow na karte!!!!

    > na razie po likwidacji konta w citi i lukasie (prawie) zostało mi jeszcze w mbanku
    i pko bp sa, ale zastanawiam się też nad multi.

    Do tej pory bylo ING, Inteligo (oba dead), mBank, Lukas. Moja dziewczyna
    testuje teraz MultiBank. Jak bedzie OK to sobie i tam otoworze konto. A
    jak cos sie popsuje w Lukasie to bede musial zrezygnowac z uslug. Nic
    nie trwa wiecznie, tym bardziej konto bankowe.

    Mroziu

  • 13. Data: 2003-06-26 22:13:05
    Od: Krzysztof Ciepłucha <kris@at@home.pl>

    Użytkownik "Mroziu" <m...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Ja osobiscie nadzoruje kase na koncie przez internet i prawie zawsze
    > wiem, co i za co i gdzie. Dlatego tak naprawde wyciagi nie sa mi potrzebne.

    wyciągi są mi potrzebne w celach archiwalnych, żebym za półtora roku mógł sobie
    sięgnąć i sprawdzić komu i ile przelewałem w danym
    okresie. część rzeczy da się sprawdzić w internecie, ale nie wszystkie. nie tak dawno
    naliczono mi trzy różne prowizje, z tego
    wszystkie operacje nazywały się 'prowizja'. na moje pytanie co to u diabła za
    prowizje czekałem na odpowiedź prawie miesiąc :(

    > w przedpoludniowych i w bardzo popoludniowych i zazwyczaj nie czekam. I
    > takze w Szczecinie (oddzial na Wojska Polskiego). Co do pracownikow to
    > rzeczywiscie im sie nie spieszy.

    akurat wojska polskiego jest mi nie po drodze. to taki mało wygodny punkt - nigdy w
    okolicy nie można znaleźć wolnego miejsca do
    parkowania, na dodatek (formalnie) trzeba jeszcze bulić za bilet parkingowy.

    > Do wad dopisze takze :
    > - brak liczydel do pieniedzy. Przy kwotach ponac 10.000 jest to co nie
    > badz meczace.

    na (nie)szczęście nigdy nie musiałem operować taką gotówką. wogóle rzadko kiedy mam w
    rękach więcej niż 300pln na raz.

    > - brak mozliwosci ustalenia dziennych limitow na karte!!!!

    ve lukasa jest na tyle mało atrakcyjna (pod prawie każdym względem), że w zasadzie
    jej nawet nie używałem.
    tym bardziej że mam też ich vc kredytową i nią się posługuję jako główną kartą
    płatniczą. a do bankomatów mam ve pko bp i mbanku,
    oraz do niedawna maestro z citi.

    > Do tej pory bylo ING, Inteligo (oba dead), mBank, Lukas. Moja dziewczyna
    > testuje teraz MultiBank. Jak bedzie OK to sobie i tam otoworze konto.

    a, w inteligo też miałem :)
    ale zamknąłem jak zaczęli wprowadzać coraz więcej opłat za wszystko.

    > jak cos sie popsuje w Lukasie to bede musial zrezygnowac z uslug. Nic
    > nie trwa wiecznie, tym bardziej konto bankowe.

    dla mnie lukas jest/był wystarczająco popsuty żeby się z niego wynieść. tym bardziej
    że w zasadzie już go nie potrzebowałem.
    wcześniej miałem tam też niedużą linię kredytową w koncie którą niedawno spłaciłem.

    jedno mnie zniechęca w multi (i mbanku) - mimo że mam stałe i spore dochody, nie mogę
    dostać ani linii kredytowej, ani karty
    kredytowej, bo mam nieuregulowany stosunek do wojska. jakoś inne banki (pko bp,
    lukas, ś.p. handlobank) nie widziały w tym problemu
    i dostałem duże limity w linii kredytowej jak i kartę wypukłą oraz kredytową.

  • 14. Data: 2003-06-27 05:21:19
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > na razie po likwidacji konta w citi i lukasie (prawie) zostało mi jeszcze w
    mbanku i pko bp sa, ale zastanawiam się też nad multi.

    A nie zastanawiałeś nad opcją wykonywania przelewów w mbanku, a lukasa
    zostawić do wpłacania gotówki i przelewania kasy do mbanku ?

    Poza tym dla mnie "tygodniowe czekanie na zamknięcie konta" nie jest dla mnie
    argumentem i zachętą do zamykania konta.

    Zdaję sobie sprawę z wad lukasa, ale nie zamierzam likwidować u nich konta.
    Poza tym mam jeszcze kilka innych konta, więc nie wykonuję wszystkich operacji
    w lukasie.

    Piotrek

  • 15. Data: 2003-06-27 06:26:22
    Od: "KRIs" <kris@wytnij@home.pl>

    > A nie zastanawiałeś nad opcją wykonywania przelewów w mbanku, a lukasa
    > zostawić do wpłacania gotówki i przelewania kasy do mbanku ?

    do tego dużo lepiej nadaje się choćby pko bp - dużo więcej oddziałów i bankomatów.

    > Poza tym dla mnie "tygodniowe czekanie na zamknięcie konta" nie jest dla mnie
    > argumentem i zachętą do zamykania konta.

    tu nie chodzi o 'tygodniowe czekanie na zamknięcie konta' tylko:
    - nie respektowanie przez bank regulaminu
    - odmowę przyjęcia przez pracownika banku pisma skierowanego do banku

    nie namawiam nikogo do zamykania konta w lukasie. przestrzegam jedynie nowych przed
    zakładaniem tam konta :)

    kris

  • 16. Data: 2003-06-27 07:04:52
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przeglądam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik KRIs pisze:

    > - za zastrzeżenie karty wciąż naliczają 25pln,
    Można z tym coś zrobić? Jakąś reklamację czy co?
    (puszkę tytoniu miałbym za te pieniądze :-))

  • 17. Data: 2003-06-27 08:53:15
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > nie namawiam nikogo do zamykania konta w lukasie. przestrzegam jedynie nowych

    Z mojego punktu widzenia jest to incydent, który nie ma przełożenia na
    obsługę klientów. Z Twojej wiadomości można odczytać, że lukas nie respektuje
    regulaminu i nie można złożyć u nich żadnego pisma. A prawda jest taka, że
    problematyczne jest zamykanie, a nie prowadzenie rachunku. Dotychczas nie
    miałem żadnych problemów z respektowaniem przez bank regulaminu oraz
    przyjmowaniem dokumentów.

    Twoje otrzeżenie powinno wyglądać tak: Nie otwieraj konta w Lukasie, bo za
    kilka(dziesiąt) lat nie będzie mógł od razu zamknąć konta natychmiastowo.

    Tylko czy wtedy będą obowiązywać te same procedury, ci sami pracownicy i czy
    taki bank będzie istniał ?

    Chyba, że ktoś jest namiętnym otwieraczem i zamykaczem kont.

    Piotrek

  • 18. Data: 2003-06-27 09:46:47
    Od: "KRIs" <kris@wytnij@home.pl>

> [...]
    > problematyczne jest zamykanie, a nie prowadzenie rachunku. Dotychczas nie
    > miałem żadnych problemów z respektowaniem przez bank regulaminu oraz

    gdybyś uważniej czytał ten wątek to zauważyłbyś pewnie nie nie jestem pierwszą ani
    jedyną osobą która miała problem z przyjmowaniem
    dokumentów przez bank (nie tylko dotyczących zamykania konta). nie raz zdarzyło się
    także że bank nie odpowiadał na pisma wysyłane
    pocztą.

    mój wniosek jest taki: jeśli bank pozwala sobie na olewanie regulaminu przy zamykaniu
    konta, to skąd mogę mieć pewność że nie zrobi
    tego przy dowolnej innej okazji? a skoro tak, to wolę się trzymać od takiego banku
    jak najdalej.

    przy okazji: bronisz tego lukasa jakbyś w nim conajmniej pracował albo ktoś ci za to
    płacił...

    ps. chyba czas zakończyć ten wątek. opisałem całą sytuację ku przestrodze - kto chce
    ten skorzysta, kto nie chce - nie musi.

    kris

  • 19. Data: 2003-06-27 11:19:11
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Ciepłucha" <kris@at@home.pl> napisał w wiadomości

    > 2. lukas bank
    > tutaj już kompletna porażka. najpierw czekam w kolejce prawie pół godziny
    (tak powinno być w każdym banku?) żeby dostać się do

    Wszedlem i siadlem na krzeseleczku :)

    > konsultanta. przedstawiam się, mówię że chcę zamknąć konto - nie ma
    sprawy. oddaję kartę visa electron (ważna do końca tego
    > miesiąca) - pani wypisuje zlecenie zastrzeżenia karty - jedno dla lukasa,
    drugie dla ichniego centrum kart po czym zastrzega kartę w
    > systemie. niejako 'przy okazji' wspomina coś o prowizji (25pln) - mocno
    się zjeżyłem, ale pani stwierdziła że zaraz ją wystornuje,
    > bo przy zamknięci konta nie pobierają... ok. w międzyczasie na ekranie
    widzę że karta jest zablokowana z powodu długiego okresu

    Tez mi pobralo prowizje ale operacja wystornowana. - pani sama bez
    podpowiedzi to zrobila :)

    > nieużywania (faktycznie ponad pół roku z niej nie korzystałem). następnie
    oddaję token, potem jeszcze kartę identyfikacyjną (która i
    > tak od czerwca jest bezużyteczna, bo lukas wycofał te karty z użycia).

    Mi pani powiedziala za karte ID moge zostawic na pamiatke

    w tym momencie dowiadują się żebym przyszedł ZA TYDZIEŃ bo
    > dzisiaj to oni nie mogą mi zamknąć konta. dlaczego? bo trzeba poczekać aż
    ewentualne transakcje z karty zostaną rozliczone. ja na

    Podobnie :) Tyle ze ja juz mialem to przecwiczone bo zamykam konto w Lukasie
    juz 2 raz :-)))

    W sumie cala zabawa trwala ok 7 min :)

    --
    JaKi

  • 20. Data: 2003-06-27 11:21:06
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > dokumentów przez bank (nie tylko dotyczących zamykania konta). nie raz
    zdarzyło się także że bank nie odpowiadał na pisma wysyłane

    Niestety tak zdarza się w wielu bankach.

> [...]
    zamykaniu konta, to skąd mogę mieć pewność że nie zrobi
    > tego przy dowolnej innej okazji? a skoro tak, to wolę się trzymać od takiego

    Daleko posunięte wyciąganie wniosków. Słyszałem, że w miejscowości X
    okradziono kogoś, więc już nigdy nie pojadę do X.

    > przy okazji: bronisz tego lukasa jakbyś w nim conajmniej pracował

    Nie jestem związany z lukasem, a tylko odpowiada mi ich e-pro. Nic więcej.
    Zdaję sobie sprawę z wad i dlatego mam konta również w innych bankach. Kiedy
    mnie któryś z banków zdenerwuje albo mile zaskoczy, to zawsze piszę o tym na
    pbb.

    > albo ktoś ci za to płacił...

    Normalne na tej liście. Jak ktoś uważa, że coś jest dobre, to posądzany jest
    o czerpanie krzyści finansowych.

    > ps. chyba czas zakończyć ten wątek. opisałem całą sytuację ku przestrodze -
    kto chce ten skorzysta, kto nie chce - nie musi.

    Zgadzam się.

    Piotrek