  • 21. Data: 2005-03-25 20:29:55
    Temat: Re: eurobankowi dziękuję za uwagę
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Bartol Partol wrote:

    > Poza inicjatorem watku nikt umowy nie widzial i mozemy sobie gdybac.

    No to to byłaby pierwsza umowa, w której bym zobaczył zapis, że bank nie
    ma prawa wezwać dłużnika do zapłaty przez dwa miesiące.

    > Ja bym splacil i olal sprawe, bo szkoda czasu. Chyba ze bym poniosl z
    > winy banku konkretne straty. Wtedy sprawa wygladalaby inaczej.

    Ja bym nawet nie śmiał napisać posta z pretensjami do banku, że raczy
    się upomnieć o pieniądze.
    Też mi się zdarzyło nie zapłacić w terminie bo przelew nie poszedł po
    części z mojej winy.
    Ale takie rzeczy to się załatwia od razu.
    W moim przypadku skończyło się na zrobieniu notki w systemie, że rata
    wpłynie w terminie późniejszym.

  • 22. Data: 2005-03-25 21:34:08
    Od: "Farfotzel" <fiol1_usun_@_usun_gazeta.pl>

    Użytkownik "Bartol Partol" <bartolpartol@gazeta.> napisał :
    >A Ty sie naucz czytac i rozumiec co pisza inni.

    > "Odgrzebałem sobie umowę kredytu i jest wyraźnie napiane "w przypadku
    > zwłoki z zapłatą co najmniej dwóch kolejnych rat bank wezwie
    > pożyczkobiorcę do zapłaty zaległości w terminie 7 dni od otrzymania
    > wezwania....""

    Z tego co wiem, to jest to rozwinięcie akapitu mówiącego o możliwości
    wypowiedzenia umowy kredytowej po dwóch niespłaconych w terminie ratach, a
    przypominac to sie może i na drugi dzien po niezapłaconej racie (ot
    chociazby z troski, czy przypadkiem coś sie komuś nie stało, bo 5 rat płacił
    a szóstej jakoś nie - czyz nie są troskliwi?)

    Farfotzel

  • 23. Data: 2005-03-25 21:50:08
    Od: "bolcia" <b...@o...pl>

    > To po cholerę juz po kilkunastu dniach zawracają głowę i straszą
    > windykacją?

    Bank moze juz po 2 dniach zaleglosci zadzwonic do ciebie zadajac zaplacenia
    raty.W umowie masz napisane ze zobowiazujesz sie do placenia rat wedlug
    harmonogramu splat jaki otrzymales i podpisales. Bank nie daje ci zadnego
    okresu zwloki.

    > Mam dwie hipotezy:
    > 1. magiczne słowo "windykacja" tak stresuje nieuświadomionego szaraka
    > klienta że wysprzedaje rybki akwariowe i sprzęt hi-fi żeby jak
    > najszybciej zapłacić zaleglość

    Zapewniam Cie ze slowo windykacja nie jest tylko straszakiem, a jest to
    bardzo realna i skuteczna metoda walki z niewywiazujacymi sie z umowy
    klientami.

    > 2. jeśli sprawa przejdzie do windykacji to nie będziemy mogli gościowi
    > zaproponować kredytu uzupełniającego przez co nie wyrobimy limitu + punkt
    > 1 i może się jednak uda ;)

    Jesli spoznisz sie z oplata nawet 1 dzien to juz napewno nie dostaniesz
    kredytu uzupelniajacego, nie mowiac juz o windykacji.
    Bank dal Ci swoje pieniadze do dyspozycji i niewazne czy dla banku 200 zl to
    jest duzo, chodzi o fakt niewywiazania sie z umowy.

    Pozdrawiam
    bolcia

  • 24. Data: 2005-03-26 09:31:58
    Od: w...@w...pl (Wojciech Frabinski)

    > Poza inicjatorem watki nikt umowy nie widzial i mozemy sobie gdybac.

    Punkt umowy do którego nawiązuje autor wątku brzmi dokładnie:
    "W przypadku zwłoki z zapłatą co najmniej dwóch pełnych rat za co
    najmniej dwa okresy płatności Bank wezwie Pożyczkobiorcę
    korespondencyjnie do zapłaty zaległych rat w terminie 7 dni od
    otrzymania wezwania, pod rygorem wypowiedzenia umowy pożyczki. W
    przypadku, gdy Pożyczkobiorca nie ureguluje zaległości w powyższym
    terminie, Bank ma prawo wypowiedzieć umowę z zachowaniem 30-dniowego
    okresu wypowiedzenia."

    Szczególnie podkreślam słowo "korespondencyjnie".
    Warto zwrócić też uwagę, że obecność tego punktu w umowie wynika
    bezpośrednio z poniższego artykułu Ustawy o Kredycie Konsumenckim:

    "
    Art. 14. Jeżeli konsument nie zapłacił w terminach określonych w umowie
    pełnych rat kredytu za co najmniej dwa okresy płatności, kredytodawca
    może wypowiedzieć umowę po uprzednim wezwaniu
    konsumenta, w trybie określonym w umowie kredytowej, do zapłaty
    zaległych rat lub ich części w terminie nie krótszym niż 7
    dni od otrzymania wezwania pod rygorem wypowiedzenia umowy.
    Termin wypowiedzenia umowy nie może być krótszy niż 30
    dni.""

    pozdrawiam
    Wojtek Frabiński

    PS. Wesołych Świąt dla całego pbb.

  • 25. Data: 2005-03-26 10:32:26
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Wojciech Frabinski napisał:

> [...]
    > okresu wypowiedzenia."
    >
    > Szczególnie podkreślam słowo "korespondencyjnie".

    No i sie sprawa wyjasnila, a inicjator watku burzy sie bezpodstawnie.

    > PS. Wesołych Świąt dla całego pbb.

    Wzajem,
    Bartol