  • 11. Data: 2005-03-25 18:30:34
    Temat: Re: eurobankowi dziękuję za uwagę
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    yayco wrote:

    > A Twoim zdaniem bank nie jest swoją własną umową związany? Z jakiego to
    > tytułu?

    A gdzie w tej umowie jest napisane, że poniżej dwóch miesięcy nie ma
    prawa wzywać klienta do spłaty zadłużenia.
    Nauczcie się czytać paragrafy.

  • 12. Data: 2005-03-25 18:39:45
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik witek napisał:

    > A gdzie w tej umowie jest napisane, że poniżej dwóch miesięcy nie ma
    > prawa wzywać klienta do spłaty zadłużenia.
    > Nauczcie się czytać paragrafy.

    A Ty sie naucz czytac i rozumiec co pisza inni.

    "Odgrzebałem sobie umowę kredytu i jest wyraźnie napiane "w przypadku
    zwłoki z zapłatą co najmniej dwóch kolejnych rat bank wezwie
    pożyczkobiorcę do zapłaty zaległości w terminie 7 dni od otrzymania
    wezwania....""

    Bartol

  • 13. Data: 2005-03-25 18:51:21
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Bartol Partol wrote:

> [...]
    > zwłoki z zapłatą co najmniej dwóch kolejnych rat bank wezwie
    > pożyczkobiorcę do zapłaty zaległości w terminie 7 dni od otrzymania

    No i co to zdanie mówi wg ciebie?
    Bo według mnie mówi, że po dwóch miesiącach wyślą ci wezwanie.
    To zdanie nic nie mówi co zrobią w następnym dniu po przekroczeniu
    terminu płatności. Równie dobrze mogą ci wypowiedzieć umowę kredytu.
    To zdanie ma czysto informacyjną treść i nie jest żadnym ograniczeniem
    dla banku. Równie dobrze mogłoby go tam nie być i nic by się nie zmieniło.

    Jak znajdziesz zdanie mówiące o tym, że bank nie prawa wysłać ci
    wezwania do zapłaty przet terminem dwóch miesięcy to daj znać.

  • 14. Data: 2005-03-25 19:01:35
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik witek napisał:

    > No i co to zdanie mówi wg ciebie?

    To co mowi. Czegos nie rozumiesz?

> [...]
    > To zdanie ma czysto informacyjną treść i nie jest żadnym ograniczeniem
    > dla banku. Równie dobrze mogłoby go tam nie być i nic by się nie zmieniło.

    Zdanie jest wyciete z szerszego kontekstu. Nie znam tej umowy i mnie ona
    wlasciwie malo interesuje. Byc moze jest w umowie napisane, ze klient
    moze sie spoznic ze splata jednej raty bez wiekszych konsekwencji (poza
    koniecznoscia zaplacenia odsetek karnych). Jesli tak, to bank nie ma
    prawa straszyc klienta wczesniejsza windykacja.

    Inaczej taka informacja nie mialaby specjalnego sensu.

    > Jak znajdziesz zdanie mówiące o tym, że bank nie prawa wysłać ci
    > wezwania do zapłaty przet terminem dwóch miesięcy to daj znać.

    OK. Wrocmy do poczatku. Napisalem, ze jesli strony sie jakos umowia, to
    znaczy, ze nie moga podejmowac dzialan niezgodnych z umowa, a jesli
    podejma i wynikna z tego szkody, to poszkodowany moze dochodzic
    wyrownania strat. I do tego sie przyczepiles. Ta konkretna umowa nie ma
    tutaj zadnego znaczenia.

    Napisz wiec laskawie co Ci sie nie podoba w moim stwierdzeniu, bo to do
    niego wlasnie sie przyczepiles.

    Bartol

  • 15. Data: 2005-03-25 19:40:01
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Bartol Partol wrote:

    > Napisz wiec laskawie co Ci sie nie podoba w moim stwierdzeniu, bo to do
    > niego wlasnie sie przyczepiles.

    Odpisałeś na post pod konkretnym fragmentem umowy,
    więc w tym kontekście ci odpisałem.

    Jak w umowie będzie napisane, że bank nie ma prawa wypowiedzieć umowy
    wcześniej niż przed niezapłacaneim dwóch rat i nie ma prawa wysłać
    wezwania do zapłaty, to wówczas takie wezwanie będzie można wyrzucić do
    kosza.
    O zawałach serca i odszkodowaniach jednak nadal można zapomnieć.

  • 16. Data: 2005-03-25 19:43:01
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik witek napisał:

> [...]
    > kosza.
    > O zawałach serca i odszkodowaniach jednak nadal można zapomnieć.

    A to niby dlaczego?

    Bartol

  • 17. Data: 2005-03-25 19:56:18
    Temat: Re: eurobankowi dziękuję za uwag
    Od: "kisielek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Bartol Partol" <bartolpartol@gazeta.> napisał w wiadomości
    > Użytkownik witek napisał:
    [...]

    zbierz następujące rzeczy:
    - nagranie rozmowy telefonicznej z przedstawicielem banku,
    - umowę,
    - regulamin,
    - własne oświadczenie.
    udaj się z tym do sądu właściwego podanego w umowie,
    złóż zawiadomienie o rzekomym złamaniu warunków umowy,
    oraz pozew. jak będzie po rozprawie to daj znać, jak Ci poszło,
    o ile w ogóle do niej dojdzie;)
    moim zdaniem czepiasz się, nie zapłaciłeś należności, złamałeś warunki
    umowy i jeszcze się głupkowato upierasz, że ktoś Cię napastuje

    --
    pozdrawiam
    kisielek

  • 18. Data: 2005-03-25 19:59:21
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Bartol Partol napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >zwłoki z zapłatą co najmniej dwóch kolejnych rat bank wezwie
    >pożyczkobiorcę do zapłaty zaległości w terminie 7 dni od otrzymania

    Zgoda z witkiem
    1. Zwłoka z zapłatą dwóch rat -> bank wezwie
    2. Krótsza zwłoka lub mniej niż 2 raty -> bank może wezwać.
    No chyba, że w innym miejscu umowy jest zapisane albo z przepisów
    bardziej ogólnych wynika, że nie może.
    Tyle, że w przypadku 2. _chyba_ to wezwanie nie musi być skuteczne.

    Szczerze? Ja bym zapłacił, a potem wyjaśniał w banku dlaczego.
    Z notowaniem nazwisk rozmówców i żądaniem pokazywania i tłumaczenia
    paragrafów.

    A z tym odszkodowaniem za zawał to przypomina mi paskudne
    "amerykańskie" praktyki prawne gdzie każdy każdego może pozwać
    o cokolwiek. Zwłaszcza, gdy jest szansa z pozwanego zerżnąć kasę
    (bank!). Stąd w USA są horrendalne stawki ubezpieczeń OC obejmujących
    to co w Polsce (albo nawet w UE) do głowy ludziom by nie przyszło.

  • 19. Data: 2005-03-25 20:18:33
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Arek napisał:

> [...]
    > bardziej ogólnych wynika, że nie może.
    > Tyle, że w przypadku 2. _chyba_ to wezwanie nie musi być skuteczne.

    Poza inicjatorem watku nikt umowy nie widzial i mozemy sobie gdybac.

    > Szczerze? Ja bym zapłacił, a potem wyjaśniał w banku dlaczego.
    > Z notowaniem nazwisk rozmówców i żądaniem pokazywania i tłumaczenia
    > paragrafów.

    Ja bym splacil i olal sprawe, bo szkoda czasu. Chyba ze bym poniosl z
    winy banku konkretne straty. Wtedy sprawa wygladalaby inaczej.

> [...]
    > (bank!). Stąd w USA są horrendalne stawki ubezpieczeń OC obejmujących
    > to co w Polsce (albo nawet w UE) do głowy ludziom by nie przyszło.

    Oczywiscie wszystko mozna doprowadzic do paranoi.

    Wezmy taka sytuacje. Mam firme i paru pracownikow. Przychodzi pracownik
    chory na grype i zaraza reszte zalogi. Wylewam go dyscyplinarnie za
    dzialanie na szkode firmy, a jesli ktorys z pracownikow mial powiklania,
    to moze go sadzic o odszkodowanie. Paranoja? IMHO nie, ale istnieje
    problem przeprowadzenia dowodu. ;-)

    Zyjmy swiadomie i odpowiedzialnie,
    Bartol

  • 20. Data: 2005-03-25 20:24:50
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Fri, 25 Mar 2005 19:39:45 +0100, w <d21lsa$65s$1@inews.gazeta.pl>, Bartol
    Partol <bartolpartol@gazeta.> napisał(-a):

    > A Ty sie naucz czytac i rozumiec co pisza inni.

    To raczej ty nie umiesz czytać.

    > "w przypadku
    > zwłoki z zapłatą co najmniej dwóch kolejnych rat bank wezwie
    > pożyczkobiorcę do zapłaty zaległości w terminie 7 dni od otrzymania
    > wezwania...."

    W jaki sposób -- miszczu -- wywnioskowałeś z tego zdania, że nie ma prawa
    zrobić tego wcześniej? Jest dosyć jasno napisane co bank ma zrobić w przypadku
    takiego spóźnienia -- i do banku można by się przyczepić, gdyby nie wystosował
    tego wezwania po spóźnieniu wpłaty 2 rat.

    Ale ten zapis w żaden sposób nie zabrania bankowi podjąć wcześniej innych
    kroków.