  • 1. Data: 2009-05-27 20:54:58
    Temat: [eurobank] czy to jest powazne traktowanie klienta?
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Zalogowalen sie do serwisu instenetowego eurobanku i moim oczom ukazal sie
    nastepujacy komunikat...

    <cite>
    Tytuł Zmiana Regulaminu konta
    Data i godzina 27-05-2009 12:22:42
    Autoreurobank
    Szanowni Państwo,
    uprzejmie informujemy, że z dniem 23 maja 2009 roku zmieniony został
    Regulamin konta dla osób fizycznych w Euro Banku S.A.

    W w.w. Regulaminie zostały wprowadzone następujące zmiany: [...]
    </cite>

    Ze skrotu wynika, ze zostaly wprowadzone zmiany ograniczajace mozliwosc
    otwierania kont i ustalania penomocnikow tylko do rezydentow i to
    posiadajacych PESEL. Sama zmiana mnie nie dotyczy, ale podejscie eurobanku
    do swoich klientow i informowania ich o zmianach do zalacznika do umowy nie
    swiadcza o nim dobrze.
    Jak widac banki 'z tradycjami' takie jak eurobank czy Alior lekcewaza sobie
    informowanie o zmianach w regulaminach czy toip, bo mam nadzieje, ze nie
    chodzi o antydatowanie...

    MK

  • 2. Data: 2009-05-28 04:20:43
    Od: zgred <z...@n...com>

    MK pisze:

> [...]
    > Jak widac banki 'z tradycjami' takie jak eurobank czy Alior lekcewaza
    > sobie informowanie o zmianach w regulaminach czy toip, bo mam nadzieje,

    ... a ja już chciałem za to EB pochwalić ;)
    Pochwalić za to, że w mejlu zamieszczają konspekt zmian.
    W wielu innych bankach dostaniesz mejla z informacją o zmianie TOiP i od
    razu myślisz słowami na "k" gdzie-by-się-tu ewakuować.

    Zgadzam się, że informacja powinna być wysłana NAJPÓŹNIEJ w chwili
    wprowadzenia nowego regulaminu, choć te zmiany dotyczą OTWIERANIA
    rachunków i dla klientów EB są już nieistotne.

    --
    Dziękuję, pozdrawiam. Zgred.

  • 3. Data: 2009-05-28 04:39:42
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "zgred" <z...@n...com> wrote in message

    Zgadzam się, że informacja powinna być wysłana NAJPÓŹNIEJ w chwili
    wprowadzenia nowego regulaminu, choć te zmiany dotyczą OTWIERANIA
    rachunków i dla klientów EB są już nieistotne.

    A pelnomocnictwa mozesz udzielic tylko w momencie otwierania rachunku?
    Jak pisalem, mniejsza o zmiany, ale co do zasady klient powinien wiedziec o
    nich przed wejsciem w zycie, a zwlaszcza, ze w przypadku Internetu nie mozna
    mowic i dlugim czasie dostarczenia informacji. Klient powinien byc takze
    poinformowany o tym, ze jesli nie akceptuje zmian to bedzie oznaczalo
    wypowiedzenie umowy i powinien byc opisany ten tryb. I tu dobrym przykladem
    bylo Multi, ktore poinformowalo o zmianie toip na miesiac przed wejsciem w
    zycie nowych oplat.

    MK

  • 4. Data: 2009-05-28 04:49:17
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > byc opisany ten tryb. I tu dobrym przykladem bylo Multi, ktore
    > poinformowalo o zmianie toip na miesiac przed wejsciem w zycie nowych

    Po to aby o następnej nie zająknąć się ani słowem :) (Gdizieś w
    widocznym miejscu jest już info o TOiP obowiązującej od 15 maja?
    KJ

    --
    Nie przerywaj mi, kiedy ja przerywam
    --W.Churchill

  • 5. Data: 2009-05-28 05:10:21
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Po to aby o następnej nie zająknąć się ani słowem :) (Gdizieś w
    > widocznym miejscu jest już info o TOiP obowiązującej od 15 maja?

    I tej za przyklad nie daje.... To nie bylo fair i ta zamiane napietnujemy
    :).

    MK

  • 6. Data: 2009-05-28 06:48:03
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 28 May 2009 06:20:43 +0200, zgred napisał(a):

    > Zgadzam się, że informacja powinna być wysłana NAJPÓŹNIEJ w chwili
    > wprowadzenia nowego regulaminu, choć te zmiany dotyczą OTWIERANIA
    > rachunków i dla klientów EB są już nieistotne.

    O zmianie ciągłego stosunku umownego powinni poinformować przed upływem
    okresu wypowiedzenia, tak, aby strona mogła wypowiedzieć umowę.
    Inna sprawa, że takie mejlingi to tylko ukłon ze strony banku, jeśli była
    zmiana TOiP jak należy, to jest OK (i to kamyczek do ogródka Multi).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 7. Data: 2009-05-28 10:39:49
    Temat: Re: czy to jest powazne traktowanie klienta?
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 27 Maj, 16:54, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > zostaly wprowadzone zmiany ograniczajace mozliwosc
    > otwierania kont i ustalania penomocnikow tylko do rezydentow i to
    > posiadajacych PESEL.

    Bo poniewaz, czy bank to jakos uzasadnil?

  • 8. Data: 2009-05-28 10:53:20
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    On 28 Maj, 12:39, "bradley.st" <b...@g...pl> wrote:

    > Bo poniewaz, czy bank to jakos uzasadnil?

    sadze, ze pojawil sie klient stanowiacy powyzszy problem i na kolanie
    dopasowali regulamin, zeby moc go pogonic.

  • 9. Data: 2009-05-28 11:37:56
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 28 May 2009 03:39:49 -0700 (PDT), bradley.st napisał(a):

    > Bo poniewaz, czy bank to jakos uzasadnil?

    Pewnie system im wymaga PESELa i taniej było zmienić regulamin ;).
    Całość niżej:

[...]

    1. W § 2 została dodana definicja Rezydenta w brzmieniu:

    ,,Rezydent - osoba fizyczna mająca miejsce zamieszkania w Polsce (w
    rozumieniu ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. Prawo dewizowe)"

    2. W § 4 zmianie uległ ust. 1, który otrzymał brzmienie:

    ,,1. Bank otwiera i prowadzi Konto na wniosek osoby fizycznej spełniającej
    następujące warunki:
    a) posiadanie statusu Rezydenta,
    b) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych."

    3. W § 4 zmianie uległ ust. 3, który otrzymał brzmienie:

    ,,3. W celu zawarcia Umowy niezbędne jest przedstawienie ważnego dowodu
    osobistego lub innego dokumentu tożsamości zawierającego zdjęcie, numer
    PESEL oraz potwierdzającego status rezydenta (w przypadku obcokrajowców),
    akceptowanego przez Bank."

    4. W § 10 zmianie uległ ust. 6, który otrzymał brzmienie:

    ,,6. Pełnomocnik określony w ust. 4 lit. b) musi spełniać następujące
    warunki:
    a) posiadanie statusu Rezydenta,
    b) posiadanie ograniczonej lub pełnej zdolności do czynności prawnych."

    5. W § 21 zmianie uległ ust. 1, który otrzymał brzmienie:

    ,,1. Wszelkie dyspozycje i oświadczenia Posiadacza lub Pełnomocnika
    przyjmowane są w Placówkach po dokonaniu identyfikacji na podstawie
    dokumentu wskazanego w § 4 ust. 3."

    Jednolita treść Regulaminu dostępna jest tutaj
    (http://www.eurobank.pl/binsource?docId=10706&paramN
    ame=BINARYOBJ_FILE&index=0&language=PL).

    --
    Kojer

  • 10. Data: 2009-05-28 11:47:27
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    On 28 Maj, 13:37, Robert Kois <k...@h...pl> wrote:

    > Ľ3. W celu zawarcia Umowy niezbćdne jest przedstawienie waýnego dowodu
    > osobistego lub innego dokumentu toýsamoúci zawierajŕcego zdjćcie, numer
    > PESEL oraz potwierdzajŕcego status rezydenta (w przypadku obcokrajowców),
    > akceptowanego przez Bank.Ą

    Kwestia czasu (o ile ue sie eczesniej nie rozsypie) i pojawi sie jakis
    "europesel" a lokalne wojewodzkie, pardon, krajowe, beda tracic
    znaczenie.
    Mozliwe, ze polacza to z chipowaniem delikwentow, ale w kazdym razie
    problemy z bankami, ubezpieczeniami medycznymi i emerytalnymi itp
    zostana w ten sposob wyeliminowane.