  • 1. Data: 2009-05-27 19:18:13
    Temat: Konto wspole 'obcych' ludzi
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    Czy sa jakies przeciwwskazania 'prawne'
    by dwie niespokrewnione osoby milay
    konto wspolne? Czy Skarbowka moze
    sie czepiac wtedy, ze wplacilem na wspolne
    konto X PLN a wyplacilem 2X ?

    Pozdrawaim,
    Marcin

  • 2. Data: 2009-05-27 19:30:10
    Temat: Re: Konto wspole 'obcych' ludzi
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Jeśli nie będziesz startował w wyborach z list którejś partii opozycyjnej, to nie.
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2009-05-27 19:38:10
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 27 Maj, 21:18, "Marcin" <u...@u...eu> wrote:

    Nie ma prawnych przeszkód. Tu i ówdzie autorytet, Lech Wałęsa, miał
    wspólne konto z Mieciem Wachowskim vel Kapciowym.

  • 4. Data: 2009-05-27 19:53:11
    Od: zgred <z...@n...com>

    Marcin pisze:
> [...]
    > by dwie niespokrewnione osoby milay
    > konto wspolne? Czy Skarbowka moze
    > sie czepiac wtedy, ze wplacilem na wspolne

    Poza skrajnymi przypadkami (duże kwoty, pranie pieniędzy) - nie ma
    problemów.
    Jest w pewnych przypadkach "myk" - w pewnych bankach, pewne konta można
    mieć "tylko jedno". Np. OKO w ING. Jeśli jesteś współwłaścicielem - to
    wyczerpujesz limit. Nie możesz mieć kolejnego za darmo.

    Skarbówka, jak Ci się dobierze do dupy, to nie ma znaczenia, czy wspólne
    konto, czy kolega Ci przelał 1Mpln tytułem "za seks oralny" - choć to wg
    ustawy nie podlega opodatkowaniu.

    --
    Dziękuję, pozdrawiam. Zgred.

  • 5. Data: 2009-05-29 20:26:24
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    Użytkownik "zgred" <z...@n...com> napisał w wiadomości

    > Poza skrajnymi przypadkami (duże kwoty, pranie pieniędzy) - nie ma
    > problemów.

    A co w przypadku smierci jednego ze wspolposiadaczy?
    Konto jest przeksztlacane na konto ktrego
    wlascicielem jest tylko zyjaca osoba czy likwidowane?
    I co z pieniedzmi tam sie znajdujacymi?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 6. Data: 2009-05-30 22:47:47
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    Użytkownik "Marcin" <u...@u...eu> napisał w wiadomości

    > A co w przypadku smierci jednego ze wspolposiadaczy?
    > Konto jest przeksztlacane na konto ktrego
    > wlascicielem jest tylko zyjaca osoba czy likwidowane?
    > I co z pieniedzmi tam sie znajdujacymi?

    Masz prawo do połowy środków z tego konta.